Ve středečním novinkovém souhrnu jsme vám představili novou budovatelskou hru Dystopika, v níž si každý bude moci postavit město jako z Blade Runnera. Je to ale tak zajímavý projekt, že si podle mě zaslouží, abychom s k němu vrátili a věnovali mu také článek na webu. Dystopika je sandbox, v němž si vybudujeme vlastní kyberpunkovou metropoli. Nejde ovšem o strategii v pravém slova smyslu, ale spíš o relaxaci, protože tenhle titul nemá žádný cíle, žádné úkoly ani napětí. Jde o prožitek a představivost.
Nespravujete zdroje, nejste ničím omezení, o nikoho se v zásadě nestaráte. Neřešíte rozpočet ani se nesnažíte uspokojit své občany.
Když poprvé spatříte screenshoty nebo video ze hry, nemůžete si podle mě nevybavit Blade Runner a jeho pokračování. Ať už jde o architekturu, reklamní neony zářící do studené deštivé noci nebo zvláštní opar vnášející se nad městem. Dystopika se má jednoduše a intuitivně ovládat, stačí klikat a město vám roste pod rukama, vlastně pod kurzorem. Trochu to připomíná Townscaper, ale z opačného estetického spektra.
V Dystopice nejde o to vyhrát, nebo prohrát. Nespravujete zdroje, nejste ničím omezení, o nikoho se v zásadě nestaráte. Neřešíte rozpočet ani se nesnažíte uspokojit své občany. Město je tu pro vás a ne vy pro něj. Nástroje mají být minimalistické a rychle použitelné. Jde o takovou meditativní stavbu. Máte si užít pohled na svět, zaposlouchat se do něj a kochat se budoucností, kterou sami postavíte.
Součástí zážitku bude i komplexní fotorežim, který umožní nastavit denní dobu, pohrát si s mlhou, sluncem a dalšími aspekty. Prostě takový interaktivní generátor wallpaperů. Samotný autor nás vybízí, abychom se světem experimentovali. Vašemu snažení bude pomáhat procedurální generování, ale do hry můžete importovat také vlastní billboardy a obrázky ve snaze své město udělat opravdu jedinečné. Půjde prý o první krok v širší podpoře modifikací.
Dystopika už má profil na Steamu a podepsané je pod ní studio Voids Within. Jak už ale bylo naznačeno, jde v podstatě o label pro jediného nezávislého vývojáře. Tím je Matt Marshall, profesionál, který se ale vrátil k malým hrám. Inspirují jej zejména zážitky z jeho cest, protože jako digitální nomád pracuje a cestuje po celém světa.
Je to temná noirová urbanistická melancholie.
Nápad na Dystopiku se ostatně zrodil, když strávil měsíc v Hanoji. Pak se v dalších měsících vydal do Thajska, Indonésie a Japonska, což jej přivedlo ke sci-fi atmosféře a architektuře brutalismu. I když zvažoval, že by se mohlo jednat o skutečnou simulaci města, nakonec autor zjistil, že nejzábavnější je prostě stavět bez omezení a cíle. Kromě Blade Runnera se Mashall odvolává také na inspiraci Ghost in the Shell. Je to temná noirová urbanistická melancholie.
Hra míří na Windows a vyjít by měla letos. Brzy snad vstoupí do early accessu. Spuštěný je také oficiální web, ale o moc víc informací tady nenajdete. Na oficiálním kanálu na YouTube lze ale najít kromě traileru i pár vývojářských streamů, respektive záznamů. Autora můžete podpořit také na platformě Ko-fi.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.