Vývojáři z polského studia Techland naplánovali na včerejší podvečer poslední vysílání pořadu Dying 2 Know, prostřednictvím kterého seznamovali hráče s chystanými novinkami a aspekty očekávaného Dying Light 2: Stay Human. Jak podotkli moderátoři hned v úvodu, jde sice o poslední epizodu, na druhou stranu to ale značí, že je hra tři a půl roku od svého oznámení připravená konečně dorazit a nic už nestojí v cestě, aby se tak 4. února stalo. Přesto ještě zbylo několik restů, které chtěli autoři hry splnit a patří mezi ně zejména demonstrace, jak bude hra vypadat na konzolích předchozí generace. Za tímto účelem poskytli divákům srovnání a nutno přiznat, že Dying Light 2 působí velmi lákavým dojmem bez ohledu na platformu.
Na druhou stranu, Techland prozatím nezveřejnil žádné konkrétní informace o rozlišení a frekvenci snímků, byť v minulosti padaly neurčité náznaky. Pokud se na video podíváte – část se záběry z konzolových verzí začíná na časové značce 6:05 – na první pohled vám neujde zmenšení výřezu pro záběry, které tak nevyplňují plné 4K rozlišení obrazu pořadu Dying 2 Know. Druhá věc je patrný rozdíl mezi plynulostí ve hře běžící na PS4/Xboxu One a PS5/Xboxu Series X, což naznačuje, že v 60 fps může běžet Dying Light 2 jen na nových konzolích. Jak už jsme ale uvedli, Techland zatím žádnou obligátní tabulku s rozlišeními a frameratem nezveřejnil a jediné, k čemu se můžeme v tomto ohledu odkázat, jsou informace z června 2018, kdy byla hra představena.
Pokaždé, když hráči v kooperaci narazí na situaci, v níž je třeba se rozhodnout, všichni budou moci vyjevit svůj názor a hostitel hry následně rozhodne, zda bude hlas svých parťáků následovat, nebo přeci jen půjde vlastní cestou.
Tehdy vedoucí designér Tymon Smektała v rozhovoru pro magazín WCCFTech uvedl, že prioritou pro jeho tým je dosáhnout na 60 fps, nežli nabídnout rozlišení 4K, ovšem tento přes tři roky starý odhad už nemusí platit. V novějším rozhovoru, který Smektała poskytl redakci MP1ST loni v listopadu, totiž zaznělo, že hra na starých konzolích samozřejmě nebude moci čerpat z takového výkonu jako na současné generaci a Dying Light 2 na PS4, resp. Xboxu One podle jeho slov nenabídne stejný framerate. Ten je přitom nastaven v případě PS5 a Xboxu Series na 60 fps bez ray tracingu s tím, že díky podpoře VRR je možné na příslušných displejích dosáhnout vyšších hodnot.
Podoba Dying Light 2 na konzolích ale nebyla to jediné, co se v poslední epizodě Dying 2 Know rozebíralo. Vývojáři rovněž poskytli krátký pohled na kooperaci, ve které bude možné projít celou hru od začátku do konce. Vývojáři i na tomto místě mysleli na to, že Dying Light 2 bude těžit z důležitých příběhových voleb a rozhodli se pro kooperaci zapracovat mechanismus hlasování. Pokaždé, když hráči narazí na situaci, v níž je třeba se rozhodnout, všichni budou moci vyjevit svůj názor a hostitel hry následně rozhodne, zda bude hlas svých parťáků následovat, nebo přeci jen půjde vlastní cestou. Následná ukázka toho příliš neprozradila, ovšem s přihlédnutím k tomu, že do vydání zbývají už pouhé tři týdny, čekání nebude nikterak nepříjemné. A kdybyste přeci jen chtěli další pohled na hru, přetočte video na čas 14:26, kde začíná další stylizovaná ukázka mixující cutscény a gameplay.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.