Vývojáři ze studia Techland mají důvod k oslavám. Druhý díl jejich akce Dying Light totiž překonal 5 milionů prodaných kusů, a to za pouhých 24 dní od začátku prodeje letos v únoru. Podle tiskové zprávy navíc číslo v uplynulých týdnech strmě narůstalo a je pravděpodobné, že Techland čeká na další velký milník, aby počet prodaných kusů aktualizoval. Zda se podaří druhému dílu dohnat původní hru, však zatím zůstává otázkou, zvlášť když Dying Light z roku 2016 má na kontě k letošnímu dubnu více než 20 milionů prodaných kusů.
„Úspěch série Dying Light je skvělým příkladem nezapomenutelného zážitku, který vytváříme pro naše hráče,“ komentoval úspěch CEO Techlandu Paweł Marchewka. Tisková zpráva rovněž poukazuje na kladné recenze, a to nejen od novinářů, ale také od samotných hráčů. Nejvíce se v tomto ohledu daří oběma dílům série na Steamu – první hra má extrémně kladné hodnocení z celkového počtu 230 000 recenzí a druhá spíše kladné z necelých 70 tisíc. Pokud by vás zajímal počet aktivně hrajících hráčů, na Steamu hraje druhý díl za posledních 30 dní v průměru 5800 lidí denně, statistiky z konzolí bohužel známy nejsou.
Dying Light 2 Stay Human sold 5 million copies in the month of release! 🧟
It would be impossible without you, our Survivors…
On behalf of the team at Techland, thank you 🫶#DyingLight2 #StayHuman pic.twitter.com/CUFuCCdJSz— Dying Light (@DyingLightGame) April 22, 2022
Očekává se nicméně, že se hráči opět do světa hry vrátí, hned jak dorazí slibovaný update s novým obsahem. Vývojáři už na konci března odhalili, že se jako první budou věnovat módu New Game Plus, aby si ti, kdo už příběhem kompletně prošli, mohli vyzkoušet další volby a směřovat dobrodružství jiným směrem, ovšem bez nutnosti začínat úplně od začátku. Dále by měl ještě před koncem dubna dorazit také fotomód, případně další obtížnosti, aby vznikla větší motivace hru opět zapnout a připravovat se na další obsah. Toho by mělo být více, než vývojáři původně zamýšleli, což je nepochybně reakce na úspěch hry a snaha zapůsobit na komunitu stejně, jako se to podařilo s prvním dílem. Ten přežíval coby aktivní titul v podstatě až do vydání druhého dílu a ještě dnes ho hraje značný počet hráčů. Vlastně jen o necelé dva tisíce hráčů na Steamu méně nežli dvojku, což je pro Techland skvělým vyznamenáním a možnost, jak práci podobným způsobem zúročit i nyní.
Dokazují to nakonec i přístupem k opravování chyb, které ze hry mizí na žádosti hráčů i slova o tom, že se chtějí novým obsahem zavděčit každému. Hlavní designér Tymon Smektała v rozhovoru pro magazín Game Informer uvedl, že v prvním roce bude rozšiřována jak online složka, tak část pro jednoho hráče i samotný příběh. Připomínáme také, že se první díl dočkal velkých rozšíření, která by měla dorazit i pro díl druhý, a to vše rozprostřeno údajně na dobu přibližně pěti let.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.