Jak už jsme vás informovali v průběhu včerejšího dne, společnost Funcom uspořádala prezentaci chystaného MMO survivalu Dune: Awakening. Ačkoliv jsme už o hře nashromáždili v našem archivu spoustu zajímavých informací, tentokrát se vývojáři pochlubili mnoha zajímavými detaily včetně záběrů na již odladěné části hry. Dozvěděli jsme se také více o spojení hry s knihy a aktuální filmovou adaptací od režiséra Denise Villeneuevea, což by ve finále mohlo pěkně zapadnout do sebe a zejména fanoušci mohou očekávat velmi příjemné splynutí několika světů. Jinak řečeno, Dune: Awakening se už na první pohled tváří ambiciózněji nežli Conan Exiles, se kterým je chystaná Duna často srovnávána.
Jako první věnovali vývojáři prostor cestě, kterou Duna coby předloha a námět urazila od knih až k chystané hře. Zatímco knihy dávají čtenářům obrovské detaily a nechávají nahlédnout do nitra všech postav, filmy slouží ve velké míře jako prostředek vizualizace vysněných světů a strhujících momentů. Hra se podle zástupců Funcomu snaží tyto dva světy propojit a nabídnout hráči unikátní možnost, jak zažít pouštní planetu Arrakis po svém. Creative director Joel Bylos nastínil, že hraní Dune: Awakening bude v první řadě o přežití, ne nutně ale jen o tom základním. V momentě, kdy hráči ziskají přísun vody, která je pro přežití nezbytná, otevře před nimi další vrstvu, která zahrnuje politiku a intriky.
Co se týče zpracování hry, své k tomu měl co říct i kameraman a producent Creig Fraser, který byl určitou propojkou mezi filmaři aktuální Duny a vývojáři z Funcomu. Bylos potvrdil, že vývojáři dostali možnost podívat se na natáčení, projít si nejrůznější kulisy, zblízka se podívat na ornitoptéru a mnoho dalších detailů, které měly poskytnout adekvátní perspektivu na řadu reálií, které budou v Dune: Awakening zpracovány. Vývojáři i filmaři pak vyzdvihli přednosti Unreal Enginu 5 a dílčí technické aspekty, jako je například systém pro osvětlení Lumen, který přináší skvělé výsledky a nutno uznat, že hra i díky tomu vypadá opravdu přitažlivě. Už na tomto místě pak poprvé vývojáři promluvili o písečných červech, jejich nástupu na scénu spojeném se zvukem přesouvání písku a dalšími vjemy, které předznamenávají takřka nevyhnutelnou katastrofu.
Co se týče vlastního hraní, vývojáři chtějí dát hráčům maximální možnou míru svobody a nechávají zcela na něm, čím chce ve světě Dune: Awakening vlastně být. Nabízí se celá řada možností, od průzkumníka v ornitoptéře, přes učence některého z řádů, až po správce vlastní základny poskytující služby ostatním. S přihlédnutím k MMO povaze hry by snad neměl být problém tyto možnosti naplnit, o všem samozřejmě rozhodně až hra jako taková.
Přesto se Bylos v posledním segmentu, který nejvíce připomínal vývojářský deníček, vrátil na začátek k tématu vody, které očividně nebude nikdy dost. Bez filtršatů člověk nepřežije příliš dlouho, i s nimi je na místě neputovat ve dne, ale čekat na přívětivější noc a hlavně se nezdráhat zajít při snaze získat tekutiny i za hranu nepsané přípustnosti. Jinak řečeno, Bylos naznačil, že jeden z jeho nejoblíbenějších a nejjistějších způsobů získávání vody je z těl zabitých nepřátel v podobě krve. Až se hráč na Arrakis trochu zabydlí, může se začít víc soustředit na výrobu předmětů či zbraní a budování základny, která vede k endgame obsahu zahrnujícím celý systém rady Landsraadu. Tady by měl ke slovu přijít souboj jednotlivých frakcí o zdroje ve velkém měřítku, zatím ale jde jen o příslib.
Na konto budování základen Bylos potvrdil, že se do něj budete moci pustit i v kooperaci. Zajímavým prvkem je i možnost vytvářet vlastní plány – blueprinty – staveb, které pak lze prodávat ostatním hráčům. A chybět nebudou ani silová pole, která budou základny chránit před písečnými bouřemi a hlavně nájezdy ostatních hráčů. Ve hře však budou existovat lokace, pojmenované Shifting Sands, kde nebude existovat žádná jistota a každý týden dojde k masivní bouři, která ráz této oblasti změní, zničí hráčské základny a odhalí nové zdroje. Všude se však budete muset mít na pozoru před zmíněnými písečnými červy, s nimiž nebude možné bojovat. Bylos uvedl, že jedinou možností je utéct nebo se střetu s červy vyhnout, jak to uděláte, už ale opět zůstává na vás. Můžete samozřejmě utéct z pouště na pevné podloží, stejně tak ale můžete nastoupit do ornitoptéry a sledovat písečnou zkázu z bezpečné výšky.
Když ale dojde na souboj s nepřáteli, kteří vám budou rovni, budete moci samozřejmě využít celý arzenál zbraní, gadgetů, strojů nebo schopností, abyste uspěli. A to nejen v PvE soubojích, ale také v bitvách s ostatními hráči ve speciálních PvP zónách. Vývojáři nicméně upozornili, že i skupiny hráčů bojujících na jedné straně budou muset být opatrné, protože zranit můžete i své přátele. Tohle všechno pak již brzy budeme moci otestovat v chystaných betatestech, které už začaly, ale postupně se budou otevírat většímu množství hráčů. Vývojáři i s ohledem na to ale prozatím nemají termín, ve kterém počítají s vydáním hry, takže jediné, co teď můžeme v dohledné době očekávat, je další vydání vývojářského blogu a nové informace o dalších aspektech hry.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.