Autorem mapy/levelu 16 pro Doom II je designér Sandy Petersen. V novém videu na svém kanálu prozradil, že je navržena na základě plánu domu, který v té době stavěl a v němž dnes žije. V této mapě je několik domů a jeden z nich je ten jeho, přičemž Sandy ve videu provede diváky skutečným domem i jeho digitální verzí v Doomu. “Promiňte, moje dveře se otvírají normálně, nevyjíždějí nahoru,” žertuje při vstupu do domu. Na svém místě je obývací pokoj i knihovna. Když v kuchyni vystřelíte na správné místo, otevřou se vám dveře do koupelny, kde najdete ve hře nějakou výbavu.
Na stejné mapě se nachází i dům, kde vyrostl a kde stále žijí jeho rodiče.
Ve skutečnosti stejně jako ve hře vedou schody nahoru, i když do patra se v pravém slova smyslu nedostanete. V přízemí ale najdete i garáž a z garáže vedou zadní dveře na dvorek. Jenže to není jedná existující nemovitost, kterou Sandy Petersen do hry dostal. Na stejné mapě se nachází i dům (nebo Doom?), kde vyrostl a kde stále žijí jeho rodiče. Najdeme tu stejné místo na parkování, verandu a tak podobně. Jen ti nepřátelé z Dooma chybějí.
Mapa 16 má podtitul Suburbs neboli předměstí. Sandy Petersen se podílel na původním Doomu i jeho pokračování. Vytvořil levely nejen pro tuto sérii, ale i první Quake. Jeho záliba v Lovecraftovi ovlivnila design těchto děl. Ale zapůsobila i na jeho předchozí práci. Je autorem stolní hry Call of Cthulhu od společnosti Chaosium z roku 1981. Později nastoupil do MicroProse, kde pracoval v letech 1989 až 1992.
Jeho levely nebyly tak pěkné jako ty, které dělal Romero, a někteří jeho kolegové si dokonce mysleli, že jsou vyloženě ošklivé. Jenže současně byly neoddiskutovatelně zábavné.
K id Software se připojil v roce 1993 poté, co jej ohromil Wolfenstein 3D. Firmu opustil v roce 1997 a přidal se k Ensemble Studios, kde pracoval na hrách ze série Age of Empires. Není bez zajímavosti, že je praktikující mormon a přitom nikdy neměl žádný problém s pekelnými a satanskými tématy a prvky v Doomu. Romerovi v době práce na Doomu řekl, že nejsou skuteční a navíc jsou to koneckonců padouši.
Za zmínku stojí i skutečnost, že do id Software přišel 10 týdnů před vydáním Doomu a během této krátké doby pro něj vytvořil 19 levelů, i když některé z nich podle starších návrhů Toma Halla. V knize Masters of Doom od Davida Kushnera se o Sandym Petersenovi píše, že jeho levely nebyly tak pěkné jako ty, které dělal Romero, a někteří jeho kolegové si dokonce mysleli, že jsou vyloženě ošklivé. Jenže současně byly neoddiskutovatelně zábavné.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.