Před několika dny se konzole PlayStation 5 dočkala nové aktualizace vlastního softwaru a jednou z největších novinek bylo odemknutí možnosti odkládat si nativní PS5 hry na externí úložiště. Takto uložené hry sice není možné přímo spouštět, ale částečně se tím řeší problém s nedostatečnou kapacitou interního SSD, které bude možné prostřednictvím připraveného slotu rozšířit nejdříve letos v létě. Další nové funkce a vylepšení už museli hráči najít sami – vzhledem k tomu, že Sony neposkytla plnohodnotné poznámky k vydané aktualizaci – a týká se to i firmwaru ovladače DualSense, který se aktualizuje zvlášť. Ani tady nebyla Sony sdílná, co update vlastně přináší, hráči však odhalili, že jednou z nových věcí je rozšíření vibrací u her z PS4, které se na nové konzoli hrají díky funkci zpětné kompatibility.
„Ačkoliv se všichni zaměřovali na nový update PS5, vypadá to, že Sony připravila několik vylepšení také pro update firmwaru ovladače. Mění především způsob, jakým DualSense vibruje, když hrajete PS4 hry,“ oznámil uživatel Redditu s přezdívkou TJangoRechained. Vysvětlil, že se změnila zejména intenzita, která byla z nějakého důvodu u řady her velmi slabá, až se mohlo zdát, že DualSense v podstatě nevibruje. „Haptická odezva nyní mnohem lépe imituje chování rumble motorků v DualShocku 4. Ve hrách jako Rocket League a God of War je nyní znát citelný rozdíl,“ dodává TJangoRechained. Vysvětluje také, že uplynulých 5 měsíců hrál hry z katalogu zpětné kompatibility opravdu aktivně, takže rozdíl skutečně poznal na první zahrání a nechápe, proč se Sony s vylepšením veřejně nepochlubila. „Možná to plánují v budoucnu ještě vylepšit,“ spekuluje objevitel vylepšených vibrací a nechává téma viset ve vzduchu.
Ostatní diskutující nicméně potvrzují stejnou zkušenost a zmiňují další tituly, v nichž si nových vibrací všimli. Ratchet & Clank má být jedním z nich, stejně jako Persona 5, Wreckfest, FIFA, Overwatch a celá řada dalších. A nejsou to jenom vibrace, kterých si hráči všimli – ovladač se údajně rychleji nabíjí a hlavně prý zmizely problémy s tzv. driftováním analogových páček. Nežádoucí pohyby jsou podle diskutujících pryč, čehož bylo zřejmě dosaženo zvětšením tzv. mrtvé zóny celkového pohybu. Jde o částečné řešení a určitě ne univerzální, ale příspěvků, které nový firmware oslavují, je poměrně mnoho.