branding
HROT, Česká „socialistická“ retro střílečka HROT vyjde v lednu

Druhá epizoda retro FPS HROT nás vezme mezi husity

Spytihněv prozradil nové podrobnosti o české střílečce a slibuje podporu modifikací

Zdroj: Spytihněv
2. 1. 2021
Název: HROT Vývojář: Platformy: Žánr: Datum vydání: 16. 5. 2023

Těsně před koncem roku nás příjemně překvapila zpráva, že česká retro střílečka HROT vyjde už 29. ledna. V tento den domácí variace na Quake vstoupí do programu předběžného přístupu na Steamu a její první epizoda nabídne 8 levelů, 16 druhů nepřátel, 9 zbraní a čtveřici soubojů s bossy. Tato novinka mě samozřejmě nenechala chladným a ihned jsem se musel autora hry Spytihněva zeptat na další podrobnosti.

Jak dlouhá první epizoda bude?
První epizoda má 8 levelů a první průchod je tak na 2 hodiny. S vyšší obtížností nebo s hledáním skrýší to bude samozřejmě delší. Po dohrání se odemkne Endless aréna a režim New Game+, kde jsou jinak rozmístění nepřátelé a lze narazit na předměty a zbraně, které v původní kampani nebyly.

Z Paláce kultury vede podzemní chodba na Vyšehrad, kde se skrze kasematy proleze až na Výtoň k Vltavě.

Je možné ještě prozradit něco o obsahu a lokacích, které navštívíme v první epizodě?
První epizoda je zasazená do hlavního města, začíná v úkrytu civilní ochrany pod stanicí metra Kosmonautů (dnešní Háje) a končí v podzemní laboratoři pod památníkem na Vítkově. Projde se Jižákem, pak kanalizací až do Staré čistírny v Bubenči a odtamtud přes Vinohrady ke stanici metra Gottwaldova (dnešní Vyšehrad). Z Paláce kultury (dnešní Kongresové centrum) vede podzemní chodba na Vyšehrad, kde se skrze kasematy proleze až na Výtoň k Vltavě. Odtamtud se putuje tunelem proti proudu Botiče, který jsem posunul až k Šítkovské vodárenské věži, středověkým sklepením na Vítkov. Jak už jsem ale zmiňoval dřív, všechny levely jsou smyšlené a ze skutečných lokací jen vycházejí. Vůbec například nevím, zda je na Hájích nějaký úkryt.

Co bylo na finalizaci první epizody nejnáročnější?
Právě to skloubení skutečného prostředí s devadesátkově abstraktním mapdesignem.

Jak dlouho by měl HROT být v programu předběžného přístupu?
Tyhle odhady mi nikdy nevycházely, ale na Steamu bude uvedeno 9 až 18 měsíců.

Kolik obsahu nabídne pak plná verze?
Tradiční bývají 3 epizody. Druhá epizoda, nebo její část by měla být v éře husitské a tomu budou uzpůsobeny zbraně i nepřátelé. Což je velmi daikatanské. V podzemí pod Vítkovem, kde končí první epizoda, je k nalezení hákovnice a husitská pavéza jako předzvěst tohoto…

Bude možné, aby si hráči vytvořili do HROTu sami nějaký obsah?
Podpora moddingu určitě bude, to k tomuto žánru prostě patří.

Kolik bude stát early access verze?
16,79 eur

A co další platformy?
Zatím neplánuji.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru