branding
Dreams, Sony Interactive Entertainment, Dreams jsou v Sony součástí 10letého plánu

Dreams jsou v Sony součástí 10letého plánu

Teď oslovujeme zejména tvůrce, možnosti pro hráče přijdou později, říká Jošida

20. 9. 2019
Název: Dreams Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 14. 2. 2020

Ačkoliv jsme fascinovaní tím, co jsou šikovní lidé schopní vytvořit ve „hře“ Dreams od Media Molecule, stále zcela nerozumíme zamýšlenému konceptu. Jde jen o zábavný editor, ve kterém se mohou kreativní duše vyřádit, aniž by se o tom širší veřejnost dozvěděla? Jde o projekt, jehož sekundárním záměrem je potěšit hráče, lačnících po originálních herních zážitcích? Nebo jsou Dreams platformou, prostřednictvím které chce Sony v budoucích letech vstoupit na pole nezávislých her a plány jsou promyšlenější, než se může na první pohled zdát? Na žádnou z těchto otázek zatím přímá odpověď nepřišla, ředitel Sony Worldwide Studios Šuhei Jošida ale na Tokyo Game Show přeci jen roušku tajemna poodhalil a z rozhovoru pro magazín PlayStation Lifestyle vyplývá, že Dreams jsou teprve na samém začátku své cesty.

„Dreams je jeden z mých nejoblíbenějších projektů a v Sony pro něj máme přichystanou 10letou vizi,“ řekl Jošida. Sám je prý vášnivým hráčem malých hříček od zapálených tvůrců, kteří dostali do Dreams příštup jako první. Podle Jošidy je prý důležité, aby Sony a vývojáři Dreams nejdříve komunikovali s úzkou skupinou těch, kdo se skutečně o vlastní tvorbu zajímají, navázali s nimi bližší vztah a dovedli Dreams do bodu, kdy se stane přívětivým nástrojem pro všechny. Hned druhým dechem ale Jošida potvrzuje, že možnosti tohoto herního „editoru“ jsou takřka neomezené a že si zřejmě nikdo neosvojí všechny disciplíny tvorby. Na tomto místě pak mezi řádky vyslovuje přání, aby se z Dreams stal nástroj pro skutečnou tvorbu her a nastala situace, o které jsme ve Vortexu zatím pouze spekulovali. Řeč je samozřejmě o možnosti hru vytvořenou v Dreams dostat k co nejširšímu publiku, ať už za pomoci bezplatného „přehrávače“, nebo prostřednictvím plnohodnotného vydání na PS Store.

„Někteří lidé se soustředí na vytváření pěkných postav, animaci, nebo umělé inteligence a jiní jsou zase například dobří ve vyvíjení herních mechanismů. Tyto lidé se pak dávají prostřednictvím Dreams dohromady, začínají tvořit vlastní týmy a jedině tak mohou vytvořit kompletní hru,“ vysvětluje Jošida dále. Bohužel si ale musíme opět položit otázku – myslí Sony i na výše popisované možnosti vydávání jednotlivých projektů? Už mnohokrát jsme se pozastavovali například nad tématem ochranných známek a licencí, zejména s přihlédnutím k tomu, že v Dreams často vznikají předělávky jiných – tedy logicky licencovaných – titulů. Případně jsme rozebírali také nutnost osadit nově vzniklé hry trofejemi a náležitě je otestovat, mají-li se stát součástí standardní nabídky her, a to je něco, co malé týmy tvůrců zatím zřejmě nebudou schopné zaručit. Věřme ale Sony a jejich vizi, ostatně nová generace konzolí klepe na dveře a zatím se můžeme pouze dohadovat, jaké další možnosti vedle vyššího výkonu přinese.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru