O úspěchu Call of Duty: Black Ops 6 ve smyslu různých rekordů jsme psali na Vortexu už včera. Dnes tu máme pokračování z podobného soudku. Ale tentokrát se týká hry Dragon Age: The Veilguard. Pokračování fantasy ságy se vyšplhalo na vrchol žebříčku nejprodávanějších her na Steamu, odkud sesadilo právě poslední Call of Duty.
Podle SteamDB v maximu PC verzi na Steamu hrálo přes 70 tisíc lidí současně. Lze předpokládat, že vzhledem k blížícímu se víkendu toto číslo ještě povyroste. Už nyní se má ale ve smyslu zapojených hráčů během prvních 24 hodin jednat o nejúspěšnějších launch v historii her od studia BioWare (via VGC). Nejlepšími čísly se dosud mohla pochlubit kolekce Mass Effect Legendary Edition s necelými 60 tisíci hráči současně.
Zdá se, že půjde o velký úspěch i v rámci celého portfolia EA, je nicméně dobré připomenout, že hry od Electronic Arts nebyly vždy na den 1 na Steamu samozřejmostí, takže tahle statistika není vždy stoprocentně spravedlivá. Nehledě na to, že podíl prodaných digitálních kopií každý rok roste na úkor těch fyzických samozřejmě.
Na Steamu Dragon Age: The Veilguard v tuto chvíli chválí 79 procent hráčů z bezmála 4 tisíc recenzí. Do naší recenze pustil Zdeněk a vzhledem k okolnostem je teprve na začátku, takže náš verdikt si bude ještě žádat čas.
Hlavu mas jak kotaku…nie je bezne mat 100ky tisic, neviem kde si si to vycucal…silent hill 2 remake predal cez milion kopii a peak na steame ma 22k hracov napr. Pre dragon age je domovska platforma navyse EA app na PC. Vidim ze ti zaplateni youtuberi vam uz nacisto vyplachuju hlavy.
Protichůdné reakce? A které? Klasická média hru chválí, někdy mají řadu výhrad, ale nikdo ještě hru neztrhal. Třeba Guardian měl negativnější recenzi, ale ne záporné hodnocení. Pokud berete za zdroje Asmongolda a podobné youtubery, pak mi to je líto. Jediný jejich argument je, že hra je woke. Problémy jsou spíše jinde. Ano, nesedí mi soubojový systém a okleštění RPG mechanik, ale stále se jedná o velmi dobře hodnocenou, kvalitní a zábavnou hru. Prosím, nepodporujte dav s vidlemi. Tady nejde jen o hry, ti lidé kumulují agresivitu a potom ji pouští v realitě a ty následky nikdo nevidí rád.
Lidem nevadí, že je tam nějaké they/them, ale ten záměr za každou cenu svou ideologii lidem vnucovat. Většina o toto nemá zájem, a pokud se to bude ignorovat, zlehčovat, že jde přece jen o malou bezvýznamnou blbovinu, která nemá vliv na kvalitu, příště jen přitvrdí. Zavčas a nahlas je třeba dát najevo, že toto je špatná cesta. Díky davu s vidlemi se odložil Assassin’s Creed Shadow, což mu jenom prospěje, a odpadní Concord bude výstraha pro další projekty, že hrát za protivné, nesympatické postavy nikdo nechce.
Jedna věc je diskuze – třeba když mi to takhle slušně napíšeš a vysvětlíš svůj postoj – druhá věc je zaplavování diskuzního fóra na steamu vlnou hatu a v podstatě narušení diskuze komunity DA po celém internetu výkřiky o woke propagandě. Davem s vidlemi by pro mě byli i zastánci samostatnosti Tibetu pronásledující komunitu kolem Black Myth Wukong (což se zatím naštěstí neděje).
Ahoj, musel jsem si zalozit ucet tady na Vortexu, abych mohl reagovat. Asmongoldovu reakci jsem videl a rozhodne netvrdi, ze hra je spatna kvuli tomu, ze je Woke. Reaguje na recenzi Cohh Carnage, ktera kritizuje (a samorzjme) zaroven chvali v ruzcnych aspektech.
Treba jejich argument, ze hra ma absolutne strasne psani (dialogy postav) … ve skutecnosti Asmon v tom samem videu rika, ze Woke nikdy neudela hru spatnou nebo dobrou samo o sobe 🙂
V tom případě jsem asi viděl videa od úplně jiného člověka. Asmo do hry šije už nějakou dobu a myslím, že z jeho aktuálních i předešlých vyjádření je jasné, co mu na Bioware, hře i současných tvůrcích obecně vadí. Já v té hře vidím dost nedostatků (byť se mi líbí, stejně jako celá série), ale on vytahuje věci z kontextu a jede rage pro sledovanost. Děkuji ti ale za slušnou reakci a rozumím ji.
Klasická média už roky nejsou relevantní zdroj informací, protože jejich business závisí na tom, jestli dostanou klíč předem. Asmongold má na Youtube videích půl milionu views, to pro začátek. A ty videa sledují lidé s podobnými názory a není jich málo, takže to je poměrně velkej zdroj a líto ti může být koho chce. Za druhé, Asmongold to hrál, dal tomu reálnou šanci a vytíká tomu primárně to, co většina. Za třetí, nelíbí se ti Asmongold, ok, co CohhCarnage? Největší family friendly herní streamer a i ten natočil video o Veilguardu, kde kritizuje dialogy. Naopak, to, co vadí tobě, tak tolik lidí neřeší, protože po gameplay stránce Veilguard není vůbec špatnej. Jasně, není to Dragon Age Origins, ale herní smyčka je dobrá. Ta hra woke je v tom pravém slova smyslu a to tím nejhorším možným způsobem a tady je ta kritika naprosto oprávněná, protože ty dialogy a scénář je vyloženě odpad. Nikoho už to nebaví, aby mu pořád někdo tlačil masírkou tyhle témata. A sorry, na cutscénu s non-binary Qunari a hádkou s rodiči během coming outu není absolutně nikdo zvědavej. To jenom scénáristi trpí syndromem hlavního charakteru a musí projektovat svoje traumata do fiktivních postav. Přitom LGBTQ samo o sobě problém není, doslova nikdo se nepohoršoval nad tím, když Leliana básnila o Marjolaine a dalších slečnách, jak jsou hezký, nebo že si kulíšek Zevran užívá života jako starověký Římani. Bioware hry stály a padaly na dobrém scénáři a ten Veilguardu prostě a jednoduše chybí.
Abych se ale neopíral pouze o tu masírku, problém je kompletně celej scénář. Postavy jsou napsaný tak, aby všechny byly likeable co největší masou lidí, takže jim chybí jakákoliv hloubka. Sten z Dragon Age Origins byl účelově psaný jako chladná a krutá postava, ke který si hráč ten vztah musel nejprve najít a postupně prozkoumat jeho jako člověka. Ve finále ho stejně lidi moc neměli v lásce, ale vybudovali si k němu jiný emoce – respekt. No a nebo nemusel a mohl ho nechat chcípnout v Lotheringu. V Mass Effectu tohle představovala Jack, potetovaná odtažitá biotčka. Mass Effect měl hromadu companionů a někteří se lišili více, někteří méně, ale měli hloubku a určité charakterové vlastnosti – jak pozitivní, tak negativní. Já neměl rád Wrexe, přitom hromada lidí na něj nedala dopustit. Daly se vést dlouhé konverzace o tom, proč se tak jedna nebo druhá strana cítí, protože ty postavy nebyly černobílé. Nic z toho všeho neplatí pro Veilguard, kde jsou všchni pozitivní likeable sluníčka se safe cringe humorem. Ta hra se ke mě chová jako k děcku a sorry, ale i Bluey pro děti má větší hloubku a umí vyvolat mnohem silnější emoce.
Asmonchild je ten posledny clovek na svete koho nazor na cokolvek ma zaujima, dvojnasob od jeho divakov. Asocial ktory, zije virtualnym zivotom a nema ani len pojem o svete a jeho komunita patri k najtoxickejsej na internete.
Mě zase nezajímají názory slováků, ale to neznamená, že nejsou relevantní. Asmonův názor tě možná nezajímá, ale jeho relevance je stonásobná oproti Vortexu.
Rozhodně v prodejích neboduje. Hra tolik let ve vývoji nejspíše za stovky miliony dolarů a na steamu peak 77k lidí v pátek večer? V porovnání beta Monster Hunter přes 400k. Opravdu novinářsky pokroucený pohled.
A odkedy uspech predajov urcuje steam peak ??? Mna by fakt zaujimalo kto vam niektorym take bludy nakecal.
Silent hill 2 remake milion predanych kopii, steam peak 22k. Pre dragon age navyse steam nieje hlavna plaftforma na pc. Ghost of Tsushima mala na steame peak 77k, takze je to prepadak a zla hra(je jedno ze je to len port, na PC mala premieru a masivny marketing od sony fanatikov).
nejvíc současně hrajících RPG her z poslední doby
Wukong 2,4 milionu
Elden Ring – přes 950 000
Baldur’s Gate 3 – 875 000
Starfield – 330 000
Dragon’s Dogma 2 – 228 000
V současnosti je hra na místě 218 , lehounce překonala port staré hry z letoška Tsushima, tohle na hru takovýho rozpočtu nejsou kdovíjaký čísla a že to má o pár tisíc víc jako Remaster kolekce starých Mass Effectů značí že je něco špatně.
Tuhle hru prodává značka a nejspíš se to asi časem nějak zaplatí , ale nějakej úspěch velkej to určitě nebude kor , když je to dělaný pro ,,moderní publikum´´ tomu určitě nepomáhá.
Takže v rámci Bioware her na steamu je to na vrcholu, ale všeobecně to není žádnej odvar.. Budou rádi , aby se to zaplatilo pokud ta hra stála stovky mega
Mňa by len zaujímalo, aké protichodné reakcie sú na mysli. Pretože ak je to taká klasika, že ide o „woke“ hru, tak to dávno nie je vážna kritika 😀
Mimochodom, recenzia od Zdeňka ma zaujíma, takže si na ňu rád počkám. To bude aj tak ešte na dlho, lebo vraj je DA 4 na 100 hodín.
Dragon age je silná značka, takže proval jak u Unknown 9 Awakening se čekat nedal, ale 70k hráčů den po vydání je hodně málo u takové hry.
Pro Bioware asi dostatečné, ale mám tušení, že bez těch progresivních výmyslů by na tom hra byla mnohem lépe. Stačí se podívat na Monster hunter wilds, a ač se jedná o betu, jde vidět čemu hráči dají raději přednost. Čas ukáže jestli to EA bude stačit a Bioware to přežije.
Samozřejmě že mají. Osobně se mi hra nelíbí a nezvládnu to považovat za pokračování Dragon Age, ale …nejsem cílovka. I když tu sérii mám rád, tak dnes opravdu nejsem. Umím si to přiznat a nemusím o tom salodlouze elaborovat na internetu. Co udělám proto abych to ukázal? Nekoupím si to. Ale i Asmongold si to koupí, aby na to mohl nadávat, čímž zvýší prodeje a ukáže jim, že jdou správným směrem. Jim jsou něčí kecy u zadnice, peníze jsou to oč tu běží. Zajímavé, že jsem kdesi četl, že ta hra cíli na jednotky procent hráčů maximálně, abych si den na to četl, jak skvěle se prodává. Tak nevím pak kde je ten hlavní problém. Po Concordu jsem čekal, že dostávají lidí rozum, že když se jim nelíbí, kam herní trh směřuje, tak to dají najevo jediným smysluplným nástrojem a to svoji zavřenou peněženkou, ale očividně stačí jméno slavné značky a zase tu máme prodejní hit. Už se těším jak AC bude zase prodejním trhákem i přes to, že podle diskuzí neexistuje nikdo, kdo Ubisoft hry chce hrát..
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Wukong – hra z komunistické Číny
Hongwarts Legacy – hra ve které jedna z postav je transexuál.
Treba jejich argument, ze hra ma absolutne strasne psani (dialogy postav) … ve skutecnosti Asmon v tom samem videu rika, ze Woke nikdy neudela hru spatnou nebo dobrou samo o sobe 🙂
Abych se ale neopíral pouze o tu masírku, problém je kompletně celej scénář. Postavy jsou napsaný tak, aby všechny byly likeable co největší masou lidí, takže jim chybí jakákoliv hloubka. Sten z Dragon Age Origins byl účelově psaný jako chladná a krutá postava, ke který si hráč ten vztah musel nejprve najít a postupně prozkoumat jeho jako člověka. Ve finále ho stejně lidi moc neměli v lásce, ale vybudovali si k němu jiný emoce – respekt. No a nebo nemusel a mohl ho nechat chcípnout v Lotheringu. V Mass Effectu tohle představovala Jack, potetovaná odtažitá biotčka. Mass Effect měl hromadu companionů a někteří se lišili více, někteří méně, ale měli hloubku a určité charakterové vlastnosti – jak pozitivní, tak negativní. Já neměl rád Wrexe, přitom hromada lidí na něj nedala dopustit. Daly se vést dlouhé konverzace o tom, proč se tak jedna nebo druhá strana cítí, protože ty postavy nebyly černobílé. Nic z toho všeho neplatí pro Veilguard, kde jsou všchni pozitivní likeable sluníčka se safe cringe humorem. Ta hra se ke mě chová jako k děcku a sorry, ale i Bluey pro děti má větší hloubku a umí vyvolat mnohem silnější emoce.
Silent hill 2 remake milion predanych kopii, steam peak 22k. Pre dragon age navyse steam nieje hlavna plaftforma na pc. Ghost of Tsushima mala na steame peak 77k, takze je to prepadak a zla hra(je jedno ze je to len port, na PC mala premieru a masivny marketing od sony fanatikov).
nejvíc současně hrajících RPG her z poslední doby
Wukong 2,4 milionu
Elden Ring – přes 950 000
Baldur’s Gate 3 – 875 000
Starfield – 330 000
Dragon’s Dogma 2 – 228 000
V současnosti je hra na místě 218 , lehounce překonala port staré hry z letoška Tsushima, tohle na hru takovýho rozpočtu nejsou kdovíjaký čísla a že to má o pár tisíc víc jako Remaster kolekce starých Mass Effectů značí že je něco špatně.
Tuhle hru prodává značka a nejspíš se to asi časem nějak zaplatí , ale nějakej úspěch velkej to určitě nebude kor , když je to dělaný pro ,,moderní publikum´´ tomu určitě nepomáhá.
Takže v rámci Bioware her na steamu je to na vrcholu, ale všeobecně to není žádnej odvar.. Budou rádi , aby se to zaplatilo pokud ta hra stála stovky mega
Mimochodom, recenzia od Zdeňka ma zaujíma, takže si na ňu rád počkám. To bude aj tak ešte na dlho, lebo vraj je DA 4 na 100 hodín.
Pro Bioware asi dostatečné, ale mám tušení, že bez těch progresivních výmyslů by na tom hra byla mnohem lépe. Stačí se podívat na Monster hunter wilds, a ač se jedná o betu, jde vidět čemu hráči dají raději přednost. Čas ukáže jestli to EA bude stačit a Bioware to přežije.