Vývojáři ze studia BioWare přináší po dlouhé době nové informace o pokračování série Dragon Age. Spekulace, které se začaly před několika dny šířit ze strany novináře Jeffa Grubba, tím konečně dostávají vysvětlení, když došlo k náznakům, že se na nadcházejících prezentacích můžeme dočkat Dragon Age, ale nikoliv Dragon Age: Dreadwolf. Vývojáři z BioWare totiž hru přejmenovali a tuto skutečnost stvrzují delším příspěvkem na blogu studia. Bez delšího otálení – přivítejte Dragon Age: The Veilguard.
We have lots of #DragonAge news for you! Check it out here ⬇️ https://t.co/K1Aqnglh7O
— Dragon Age (@dragonage) June 6, 2024
Příspěvek, pod kterým je podepsán výkonný producent Gary McKay, začíná pro hráče poměrně zásadní informací. Odhalení hry, bez ohledu na to, že jsme se už obrazových materiálů z nového Dragon Age dočkali dříve, proběhne 11. června a bude mít podobu přibližně 15minutové prezentace. Dojde na obsáhlou gameplay ukázku, což by mohlo jít ruku v ruce s očekávaným datem vydání, které by však společně s novým trailerem mohlo být oznámeno už na Summer Game Festu. V tomto případě nejde o oficiální informace, ale předchozí spekulace, které se trefily alespoň ve smyslu změny názvu, zněly poměrně konkrétně a určité naťuknutí hry před prezentací za několik dní by bylo jen splněním obvyklé praxe.
Zpět ale k blogu Garyho McKaye, ve kterém vysvětluje, proč ke změně názvu došlo. Podle jeho slov sice zůstává Dread Wolf důležitou součástí příběhu, ale vývojáři se nakonec rozhodli dát v podtitulu přednost hrdinům. „Abychom vystihli, o čem tahle hra bude, změnili jsme její název, protože ten původní dostatečně nepodtrhoval, jak si vážíme našich hrdinů,“ uvedl McKay. Jeho slova zřejmě naplno pochopíme, až Dragon Age: The Veilguard vyjde, ale ve finále by to na přijetí, natožpak zážitek nemělo mít žádný dopad.
Naopak pohledem vlastního hraní je důležitá zmínka, že ve hře bude k dispozici sedm společníků hlavního hrdiny. Ačkoliv momentálně nemáme žádné bližší detaily, vyjma příslibu, že každý z nich bude mít propracované příběhové pozadí, jde o nižší počet než v případě předchozích dílů a je otázkou, jak budou rozděleni ve smyslu základních tříd. Podle doplňujících informací, s nimiž přišel magazín IGN by ale tentokrát měl být kladen na partu ještě větší důraz, a to i s ohledem na úkol, který dostane. Ačkoliv vývojáři neprozradili nic zásadního, právě označení The Veilguard s odkazem na lore mnohé vysvětluje.
Aniž bych vás chtěl unavovat, Veil, česky uváděn jako Závoj, je bariérou mezi skutečným světem a tím metafyzickým, který se v loru Dragon Age nazývá Fade, česky Únik. Právě onen Závoj pak bude chtít elf Solas zničit a McKay pro IGN potvrdil, že se tomu budou hráči snažit zabránit. Samozřejmě neznáme pohnutky a nepochybně nás ve hře čeká několik zvratů, což nepřímo naznačil i sám producent. Řekl, že Solas nemusí být jedinou hrozbou – nepočítáme-li samozřejmě zmiňovaného Dread Wolfa alias Fen’Harela – nic dalšího ale nevíme. Snad jen to, že by soubojový systém měl být plynulý a nabídnout dostatek rozmanitých strategických možností, jak se s protivníky vypořádat.
Some takes out there about this game being a live service game or something like that.
That part is in the articles. It ain't. Its straight up single player story goodness.
— Michael Gamble (@GambleMike) June 6, 2024
Poslední věc, která zazněla mimo blog a oficiální oznámení, se týká popření spekulací, že by Dragon Age: The Veilguard měla být live service hra s mikrostransakcemi. Na Twitteru uvedl, že jde o nesmysl a potvrdil singleplayerovou příběhovou povahu hry.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Už počet startovních hrdinů předesílá, že plánují sypat „dlc“ s hrdinama jak na běžícím pásu.
Proto taky ta změna názvu. Aneb jak přidávat další věci, když je hlavní antagonista vyřešen.
Snad se mílím.