branding
Dragon Age: The Veilguard (Dreadwolf), Electronic Arts, Dragon Age 4 se zřejmě obejde bez multiplayeru

Dragon Age 4 se zřejmě obejde bez multiplayeru

Spekulace o hře více hráčů a možném live service modelu vyvrací krátká poznámka BioWare

Zdroj: Electronic Arts
6. 12. 2021
Název: Dragon Age: The Veilguard (Dreadwolf) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 31. 10. 2024

Podobně jako 7. listopad díky svému zápisu N7 považují fanoušci Mass Effectu za svůj den, příznivci Dragon Age takto třetím rokem nakládají se svým 4. prosincem – D4. Ani letos neudělali vývojáři z BioWare žádnou výjimku a podpořili iniciativu fanoušků například sdílením jejich tematických obrázků nebo slevami vybraných reklamních produktů vztahujících se k oblíbené RPG sérii. K dispozici byly rovněž dvě nové povídky zveřejněné na speciální stránce prosincových oslav a nakonec došlo i na zmínku vztahující se ke vznikajícímu čtvrtému dílu. O něm toho zatím lidé z BioWare oficiální cestou neřekli mnoho, proto vycházeli fanoušci z předchozích spekulací věrohodných zdrojů a ne všechny obrysy Dragon Age 4 působily na komunitu uklidňujícím dojmem. K vyřešení jednoho z otazníků ale ke spokojenosti fanoušků přeci jen došlo, když vývojáři potvrdili, že čtvrtý díl dračí ságy bude zaměřen na příběh pro jednoho hráče.

„Když už mluvíme o budování nových světů a příběhů, které můžete sami prozkoumávat, rádi bychom vám oznámili, že stále usilovně pracujeme na další singleplayerové hře ze světa Dragon Age,“ řekli vývojáři ve svém vzkazu. Ne snad, že by museli vyjasňovat nějaké nedorozumění, které by sami způsobili, chápeme to ale jako reakci na spekulace, které se vyrojily začátkem roku 2019. Tehdy byl prostřednictvím sítě LinekdIn vypsán inzerát na technického ředitele, který by měl zkušenosti s vývojem multiplayerových her, z čehož fanoušci vytušili odklon od zaběhnuté formule a přerod ve hru více hráčů. Tyto spekulace šly ruku v ruce se zprávami od novináře Jasona Schreiera, který o několik měsíců později mluvil o tom, že mu zdroje blízké situaci kolem zrestartovaného projektu Morrison – tedy Dragon Age 4 – potvrdily přítomnost live service prvků.

Sluší se ovšem připomenout, že nejde o první náznak vyškrtnutí multiplayeru. Byl to totiž opět Schreier, který v únoru letošního roku mluvil o tom, že došlo ke změně a díky úspěchu Star Wars Jedi: Fallen Order prý vývojáři zaměřili veškerou pozornost na příběh pro jednoho hráče. „Nové Dragon Age, které dosud nemá oficiální název, ani datum vydání, bylo původně připravované s důrazem na multiplayerovou část. V uplynulých měsících se ale změnilo zpět na výlučně singleplayerovou záležitost,“ uvedl začátkem roku Jason Schreier pro Bloomberg. Pokud tedy skutečně vděčí fanoušci Dragon Age za tuto změnu úspěchu posledních Star Wars od EA, musí to být hořkosladké pro zaměstnance, kteří měli odejít právě kvůli tomu, že nechtěli pracovat na Anthemu s draky. Týkat se to bohužel mělo i creative directora Mika Lidlawa, který měl odejít právě kvůli novému směřování, ze kterého nakonec BioWare ustoupilo.

V závěru ještě doplňujeme, že na rozdíl od popisovaných změn by se nemělo nic měnit na tom, že je Dragon Age 4 ještě daleko. Vývojáři prý budou připraveni ukázat ze hry víc až v příštím roce a rozhodně nikde nemluví o tom, že by se chtěli připomenout už během The Game Awards. Uvidíme ale nakonec, zda pro fanoušky přeci jen nějaké malé překvapení mít nebudou.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru