branding
Double Fine nechtějí film podle Psychonauts ani jiné své hry

Double Fine nechtějí film podle Psychonauts ani jiné hry

Slavný designér Tim Schafer adaptacím nefandí. Zájem nemá ani o cizí značky a pokračování

Zdroj: Double Fine
5. 2. 2022

Ve světle množících se zpráv o filmových a seriálových adaptacích slavných her by se někdy mohlo zdát, že není větším úspěchem a štěstím, než když za vývojáři či vydavatelem přijde filmové studio s nabídkou na natáčení. Nemusí to tak ale vnímat všichni autoři videoher. Například Tim Schafer si nepřeje, aby se podle Psychonauts nebo jiné hry od Double Fine natočil film.

Schafer souhlasí s tím, že hra Psychonauts je skvělý potenciální kandidát a s touto značkou by šlo udělat spoustu věcí. Jedním dechem ale slavný designér dodává, že hry jsou už víc cool než filmy a televize.

V rozhovoru pro IGN prozradil, že ačkoli z Hollywoodu často přijde nějaká nabídka na snímek či seriál, jen ho to rozptyluje. “Často se na nás obracejí lidé se slovy: „Hele, můžeme z toho udělat film?“, ale většinou je to jen rozptýlení,” uvedl Schafer. “Myslím, že hry jsou to, co mě opravdu zajímá, co rád dělám a co považuji za zajímavé. Sem tam se to objeví, ale nikdy z toho nic nebylo. Díky Hollywoodu jsem měl ale spoustu obědů zdarma,” doplnil.

Pokud jde konkrétně o Psychonauts, Schafer souhlasí s tím, že by to byl skvělý potenciální kandidát a s touto značkou by šlo udělat spoustu věcí. Jedním dechem ale slavný designér dodává, že hry jsou už víc cool než filmy a televize a dosáhly svého vrcholu. Shodou okolností se v poslední době opakovaně zmiňovala také možnost adaptace Schaferovy klasické adventury Full Throttle z roku 1995 od LucasArts. Scénář k ní už před rokem jen tak napsal Duncan Jones (Moon, Warcraft: První střet), ale nedávno se vyjádřil, že by si přál, aby fanoušci u Disneyho, který nyní značku vlastní, o realizaci skutečně lobbovali. Tim Schafer jeho iniciativu pochválil, ocenil jeho věrnost předloze i to, že je zjevně skutečný fanoušek. Ale zdá se, že ani tomuto projektu nedává velkou šanci. Nicméně s Duncanem by podle svých slov klidně pracoval rád.

Schafer zažertoval o pokračování King’s Quest nebo možnosti vrátit se k Warcraft Adventures, jak si přál jeden z jeho kolegů, ale nakonec znovu zdůraznil, že chtějí dělat vlastní nové věci.

Podobně skepticky jako o adaptacích se Schafer vyjádřil také k pokračováním svých her. Chce, aby další hra od Double Fine stála na nové a originální značce. Nechce prý teď rozvíjet žádnou existující IP. Připouští, že už dřív pracoval na nějakých pokračováních, ale skutečným velkým příběhovým sequelem jsou podle něj až Psychonauts 2. A právě proto chce teď dělat zase něco nového, přijít s čerstvými myšlenkami.

Microsoff mu coby majitel studia taký přístup evidentně umožňuje, což už se řešilo dříve. Schafer se opakovaně vyjadřuje velmi pochvalně na adresu majitele, který mu dává velkou svobodu a kdykoli je ochotný nabídnout pomoc, ale nic naopak studiu nenutit. S ohledem na akvizici společnosti Activision Blizzard se ale řeč stočila i na to, zda by ho zajímala i nějaká klasická značka z rozšiřujícího se portfolia Xboxu. Schafer zažertoval o pokračování King’s Quest nebo možnosti vrátit se k Warcraft Adventures, jak si přál jeden z jeho kolegů, ale nakonec znovu zdůraznil, že chtějí dělat vlastní nové věci v Double Fine a nepřebírat cizí IP.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru