branding
Double Fine končí s vydáváním her

Double Fine končí s vydáváním her

Akvizice Microsoftem je stopkou pro distribuci jiných her. Tim Schafer slibuje pomáhat jinak

9. 9. 2019

Jedním z letošních překvapení konference Microsoftu na E3 bylo oznámení akvizice Double Fine. Zpráva mohla přinést radost všem fanouškům konzolí Xbox i hráčům na počítači, rozpaky ale tato nečekaná novinka mohla probudit ve hráčích na ostatních platformách. A nejen u těch. Co možná mnohým hráčům na první pohled nemuselo dojít, byl fakt, že tím byla okamžitě ohrožena budoucnost vlastního vydavatelství týmu Double Fine. To se totiž od roku 2014 mimo vývoje vlastních titulů zajímalo i o pomoc ostatním vývojářům, a to za pomocí značky Double Fine Presents.

Z obchodního hlediska nevím, zda má smysl mít jednoho vydavatele v rámci druhého. Je to složitý problém.

Portfolio vlastních her týmu Double Fine, kam spadá například Brütal Legend, Psychonatus, Broken Age a další, tak v průběhu let mohly rozšířit i hry ostatních vývojářů. Mezi ty patří například Escape Goat 2, Mountain, Gang Beasts a Gnog. Double Fine ještě pod stávající hlavičkou vydají dříve oznámené Knights and Bikes, vlastní cestou se už ale vydal titul Ooblets. A ze slov Tima Schafera pro magazín Destructoid vyplývá, že do budoucna by mohla být situace ještě komplikovanější: „Pokud jsme například omezení platformami, nemá smysl hry vydávat. Z obchodního hlediska nevím, zda má smysl mít jednoho vydavatele v rámci druhého. Je to složitý problém.“ Háček číslo jedna tedy spočívá už v tom, zda jedna interní divize Microsoftu může vydávat hry pro další platformy. Microsoft na jednu stranu velkoryse říká, že to bude posuzovat individuálně a nic konkrétního nevylučuje, ovšem jak už Schafer naznačil – další problém spočívá v samotné existenci jednoho vydavatele uvnitř druhého. To je z hlediska struktury a obchodního modelu přinejmenším podivná věc a pokud vůbec bude možná, tak určitě přinese specifická omezení.

To by ve finále mohlo znamenat opak toho, co Tim Schafer prohlašoval v červnu. Šéf týmu Double Fine tehdy sliboval, že nejbližší plány pro vydavatelskou divizi Double Fine Presents nemají podobu propouštění. Naopak tehdy sliboval další vývoj a dokonce i růst. Dnes tato slova ale ztrácejí původní význam a Schafer nově slibuje pomoc vývojářům v odlišné podobě: „Můžeme dělat věci typu Day of the Devs, což je další aktivita Double Fine Presents. Ta pomáhá zvyšovat povědomí o sedmdesáti až osmdesáti hrách a umožňujeme lidem, aby se setkali přímo s vývojáři a hráli jejich tituly. Akce je pro veřejnost zdarma a je to skvělý způsob, jak přistupovat ke stejnému úkolu propagace. Takto to můžeme dělat i nadále, aniž bychom na to oficiálně uvedli své jméno a podíleli se na výnosech.”

Výsledkem je tedy to, že z nejasných kontur viděných v červnu se rýsuje opouštění od původních plánů a formování jiných podob pomoci nezávislým vývojářům. Zmíněná série akcí jménem Day of the Devs má za cíl propagovat menší týmy a ukazovat je širšímu publiku, nabídce vydávání se to ale samozřejmě vyrovnat nemůže. Opatrně volený jazyk Tima Schafera ale naznačuje, že s jakýmkoli širším podnikatelským záměrem má zjevně tento vývojář i jeho tým v současné době smůlu, a to i navzdory předchozím slibům o tom, že akvizice nepřinese žádná omezení. To se ale zjevně týkalo pouze samotného Double Fine a nikoli už přidružených nezávislých vývojářů.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru