branding
Doom: The Dark Ages (Doom Year Zero), Doom: The Dark Ages nebude jako Eternal

Doom: The Dark Ages nebude jako Eternal

Pokud jste v minulé hře byli stíhačka F-22, teď je z vás tank Abrams, říká creative director

Zdroj: Microsoft
11. 6. 2024

Jednou z největších událostí Xbox Games Showcase bylo odhalení Doom: The Dark Ages. Ačkoliv se o hře už delší dobu spekulovalo a tváří v tvář oficiálním informacím jsme zpětně měli poměrně solidní obrázek, co od id Software očekávat, trailer sloužil jako vyvrcholení obrovského očekávání a nyní k záběrům přichází i několik podstatných informací od creative directora Huga Martina. Rozhovor poskytl magazínu Gaming Bolt, a pokud patříte mezi hráče, kterým se Eternal kvůli své vertikalitě i způsobům boje příliš netrefil do vkusu, oprašte sklenku na stopce, nalijte si čisté krve a pijte plnými doušky. Vývojáři se totiž rozhodli, že vrátí do hry ty prvky, které definovaly start celé série a v The Dark Ages se bude pro změnu bojovat převážně v horizontální rovině.

Co se porovnání Eternalu s The Dark Ages týče, celý článek tímhle tématem začíná. Je vidět, že možná i vývojáři usoudili, že se design hry přeci jen trochu odklonil od základní formule a patrně vnímali kritiku, která se v tomto smyslu na hru snesla. Nechceme tvrdit, že byl Eternal špatnou hrou a dělal sérii ostudu, řeč je o specifických změnách, způsobu získávání nábojů a dalších nezbytných částí výbavy skrze převážně přes Glory Killy a hlavně ony takřka až plošinovkové pasáže, které vstupovaly do flow soubojů a byly občas trochu nepřehledné. Jde nicméně o něco, na co byste v The Dark Ages neměli narazit, protože vývojáři se podle Martina znovu zamysleli nad tím, co Doom definuje a k tomu i strávili nějaký čas s původní hrou, aby si chladnoucí vzpomínky zase pořádně připomněli.

„Pokud jste v Eternalu byli stíhačka F-22, tentokrát chceme, abyste se cítili jako tank Abrams,“ uvedl Martin poměrně jasný příklad toho, jak bude The Dark Ages působit. Vysvětlil rovněž, že pro hráče, kteří třeba naskočili až s Doom: Eternal, bude soubojový systém působit jako značně přepracovaný. Veteráni ale podle Martina nepochybně ucítí, že jde o návrat k původní formuli, což byl jeden z primárních cílů, který si v id Software vytyčili. „Jste těžší, silnější a budete se pohybovat víc u země,“ řekl Martin a doplnil, že se opět budeme vyhýbat projektilům jako v původním Doomovi a doslova řešit trojrozměrné shoot ’em up hádanky ve snaze prosekat se hordami nepřátel.

Doom: The Dark Ages za vše vděčí nejnovější verzi enginu id Tech, který je schopný zpracovávat obrovské lokace, ale také pokročilou umělou inteligenci nepřátel a mnoho zbraní.

Když už je o nich řeč, Martin slibuje nejvyšší počet rozzlobených monster v historii série, čemuž by měla odpovídat i pestrost prostředí. Stále ale platí, že se budeme pohybovat převážně mezi arénami, v nichž nás čekají tuhé souboje před tím, než budeme moci pokročit dál. Doom: The Dark Ages za to v tomto ohledu vděčí nejnovější verzi enginu id Tech, který je podle creative directora schopný zpracovávat obrovské lokace, ale také pokročilou umělou inteligenci nepřátel a mnoho zbraní. K nim bude v The Dark Ages neodmyslitelně patřit Shield Saw – štít s motorovou pilou, který byl podle Martina pojmenován právě takto, protože se jedná… o štít s motorovou pilou. V ruce ho prý budeme mít v podstatě celou dobu a sehraje důležitou roli ve všech soubojích. „Je tu spoustu věcí, které můžete s tímhle štítem dělat. Můžete jím blokovat útoky, můžete odrážet projektily, můžete ho použít při boji zblízka a můžete ho využít i pro řešení problémů,“ řekl Martin.

Jak připouští i redaktoři magazínu Gaming Bolt, pro značnou část fanoušků Dooma tom usí znít jako rajská hudba, spojíme-li to se skvělým trailerem, který dokázal na první pohled přesvědčit o ambicích a kvalitách hry. Samozřejmě zcela jasno budeme mít až ve chvíli, kdy se nám dostane Doom: The Dark Ages do rukou – a to nebude dřív než v roce 2025 – ale už teď je nač se těšit.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru