Nintendo včera v podvečer oznámilo, že Doom Eternal pro Switch vyjde 8. prosince. Vývojáři ze studia Panic Button, kteří byli stejně jako v případě předchozího dílu pověřeni přípravou portu, přitom naznačovali blížící se vydání už v září, vývoj ale očividně provázela řada problémů. Podobně jako po oznámení odkladu vydání z března 2020 se proto hráči ani nemohli divit, že i na podzim zavládla po optimistických vyjádření další vlna mlčení a upřímně jsme už ani nečekali, že to Bethesda do konce roku stihne. Stal se ovšem malý zázrak a hra dorazí už za týden, byť momentálně nemáme příliš indicií k tomu, abychom alespoň odhadli, v jakém stavu tahle frenetická akce plná výbuchů a rychlých pohybů vlastně bude.
Včerejší oznámení doprovází krátký teaser se záběry z verze pro Switch, což je patrné nejen na texturách a efektech, ale také nižším rozlišení. Přesto rádi vzpomínáme na to, jak na hybridní konzoli od Nintenda fungoval Doom z roku 2016 a jsme optimisticky naladění, že to lidem z Panic Button vyjde i tentokrát. Už dopředu nicméně víme, že se do portu alespoň prozatím nedostal obsah z DLC The Anceint Gods: Part One, na který si musí hráči počkat. Počítá se rovněž s úpravou grafiky tak, aby hra běžela plynule alespoň v režimu 30 snímků za sekundu. To platí jak pro hraní v režimu handheldu, tak při konzoli umístěné v doku s tím, že dosud Bethesda nezveřejnila oficiální hodnoty rozlišení. Už dříve ale zaznělo, že po stránce výkonu bude Eternal fungovat obdobně jako předchozí díl, který v doku nabízel rozlišení přibližně kolem hodnoty 1088 x 612 obrazových bodů a v režimu handheldu odhadem Digital Foundry kolem 576p. To není mnoho, zvlášť, když porovnáte kvalitu s verzemi pro velké konzole, pořád ale musíme brát v potaz hardwarovou výbavu Switche a povahu popisované hry.
Počítá se rovněž s úpravou grafiky tak, aby hra běžela plynule alespoň v režimu 30 snímků za sekundu.
Větším překvapením tak zůstává velikost hry, která se bude na Switchi pohybovat kolem 17-19 GB. Zatímco podle Nintendo Shopu si musí hráči připravit 17,5 GB volného místa na SD kartě, stránky Bethesdy uvádí 18,8 GB a jde pravděpodobně o hodnotu se započítaným day one patchem. Nesmíme ale zapomínat, že kvůli logistickým překážkám zatím Bethesda neplánuje vydat hru na cartrdige, takže musíte data stáhnout a mít pro ně dostatek místa. A i když se nebavíme o žádném proprietárním úložišti – stačí microSD karta – i my neustále kopírujeme a mažeme data, abychom měli dostatek prostoru na další tituly. Na druhou stranu ale ani se svými necelými 20 GB nepatří Doom Eternal k těm nejobjemnějším hrám pro Switch – například NBA od 2K mívá kolem 30 GB, Zaklínač 3 vyžadoval kolem 28 GB a třeba Mortal Kombat potřeboval 22 GB volného místa. Všechny zmíněné tituly ale byly k dispozici i na oficiálních nosičích, čímž je možné tyto problémy alespoň částečně obejít a stáhnout případně jen updaty či patche.
Přesto je ale o Doom Eternal na přenosné konzoli od Nintenda velký zájem, soudě podle ohlasů zejména pod výše uvedeným videem. Za necelých 24 hodin sesbíralo téměř čtvrt milionu zhlédnutí a takřka výhradně kladné reakce. Mnozí hráči navíc píšou, že pro ně bude verze pro Switch ta první, ve které si Doom Eternal vyzkouší, takhle extrémní přístup bychom ale spíše nedoporučovali…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.