Co by to bylo za konferenci Bethesdy, kdybychom alespoň na malý moment nenahlédli za brány pekla. Doom Eternal samozřejmě nemohl na konferenci tohoto vydavatele chybět a kromě nové upoutávky a představení originálního on-line režimu hry, jsme se také dočkali oznámení data vydání.
Upoutávka má přízvisko příběhového traileru a našeptávat by mohla něco o tom, že zcela nedůležitý příběh minulého dílu hry by mohl tentokrát získat více prostoru. Nemám ale obavu, že by to snad jakkoli na druhou kolej posouvalo samotnou akci. Naopak – ta bude zjevně o poznání svižnější a třeba již dříve představený hák (familiérně přezdívaný Meathook, neboli hák na maso) vidíme v akci při přitahování ke Cacodémonovi. Hrdina se poté okolo svého protivníka elegantně obtočí a uštědří mu ránu z milosti. Dvojhlavňovou brokovnicí. Obecně má být pohyb vzduchem podstatně častější a některé pasáže mohou připomínat poletování po bojišti jako v sérii Titanfall.
Vidět lze rovněž četné souboje s bossy, kteří jsou všechno, jen ne adekvátně velcí. Doom Slayer bude opět nejen v početní převaze, ale mnohdy také v roli Davida tváří v tvář Goliášovi. Ale smutno mu z toho určitě není, neboť velikost nahrazuje mrštností, plamenometem na rameni a obrovským množstvím munice k dispozici. Princip zkrátka zůstává stejný a vzpomenout při této příležitosti mohu na jednu z nahrávacích obrazovek minulého dílu, na které byla napsána moudrá rada: “Jestliže má protivník hlavu, je to jeho slabina.” Tohle bych nechal vytesat do kamene.
Mladší hráči si možná ani neuvědomují, že to byl právě Doom a jemu podobní, kdo dal vzniknout moderním střílečkám a kdo před téměř 26 lety pomohl definovat žánr FPS. Historie série je rozdělena do několika etap. V té první vyšly dva díly v letech 1993 a 1994, třetí díl přišel o řadu let později v roce 2004, dočkal se i datadisku a reedice v roce 2012. Poslední díl série vyšel v roce 2016 a ten měl roli příběhového prequelu k aktuálnímu dílu. Vedle toho se série dočkala několika spin-offů (včetně verze pro virtuální realitu) a slávy značky si všiml už dokonce i Hollywood, o nic pamětihodného se ale nejednalo.
Oním nově představeným on-line režimem je asynchronní klání Battlemode, ve kterém se jeden plně ozbrojený Doom Slayer postaví dvěma hráči ovládaným démonům. Ti samozřejmě oplývají i speciálními schopnostmi a představují velkou výzvu. Po porážce kteréhokoli z nepočetných týmů dochází ke střídání a střílet se jde nanovo.
Mezi oživené principy patří možnost zabíjení démonů odlišnými způsoby s různým výsledkem takového snažení. Pokud kupříkladu démony upálíte plamenometem, vypadnou z nich štíty, takzvané glory killy přinášejí bonusy pro zdraví a utišení protivníka motorovou pilou vyústí v přísun nábojů. A kombinace výše zmíněného samozřejmě znamená ještě něco málo navíc. Vývojáři tím mimo jiné chtěli docílit ještě dalšího zrychlení akce – když vám zkrátka něco dochází, tak není správnou cestou prolézat různá zákoutí a krčit se v koutě, ale dobít aktuální zbraň a vyrazit na zteč.
A konečně můžeme přejít k tomu nejdůležitějšímu – Doom Eternal vychází 22. listopadu a dorazit by dle původních plánů měl na PC, Xbox One, PlayStation 4, Switch i na Google Stadia. Potěšit by mohl i fakt, že by hra měla vyjít i na Steamu. Nikoho pak asi nepřekvapí, že po vydání budou následovat ještě DLC, nečekané ale může být pro mnohé hráče to, že se zaměří i na příběh.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.