Streamované hraní čeká ještě v letošním roce několik zásadních událostí – Google spustí svou službu Stadia, Microsoft blíže specifikuje svůj xCloud a společnosti jako Amazon nebo Verizon pravděpodobně přijdou se svými plány, jak také naskočit do nově se rodícího byznysu . Pořád se ale trochu zapomíná na Sony, která spustila svoji platformu pro streamované hraní PlayStation Now už v roce 2014 a v aktuální zprávě o hospodářských výsledcích firmy se pochlubila 700 000 uživateli. Finanční ředitel Sony Hiroki Totoki nicméně vysvětluje, že za zvýšeným zájmem stojí převážně možnost stahovat si tituly pro lokální hraní, což PS Now umožňuje od září loňského roku, nikoliv tedy hlad po výhodách streamovaného hraní.
„Od chvíle, kdy jsme hráčům umožnili stahovat hry [z PlayStation Now], se herní doba dramaticky prodloužila. Se staženými hrami nyní tráví hráči dvojnásobek času v porovnání se streamovanými hrami, což obecně vede ke zvýšenému zájmu o PS Now a také vyšší retenci,“ uvádí Totoki. Ve finanční zprávě dále říká, že nová vlastnost PlayStation Now byla zavedena především pro ty, kdo si chtějí užít hraní a neřešit možné problémy s internetovým připojením, což je strašák, kterého se hráči v případě dalších jmenovaných služeb obávají.
Služba PS Now disponuje více než 750 hrami, v Sony ale k nabídce nepřistupují tak jako v Microsoftu. Aktuální exkluzivní hity tak v rámci předplatného nedostanete a z nejnovějších můžeme jmenovat například Bloodborne nebo Until Dawn. Nejnovějšími přírůstky byly tituly jako For Honor, NBA 2K18 nebo Mortal Kombat X, abyste si mohli udělat představu u tom, s jakým zpožděním se hry na PS Now objevují.
Je však důležité ptát se, nakolik způsob hraní her skrze PlayStation Now skutečně odráží aktuální stav technologických možností a nakolik jde jen o specifikum serverů, na kterých běží právě PS Now. Připomeňme si, že Sony se pro streamovanou zpětnou kompatibilitu rozhodla po akvizici společnosti Gaikai, která na rozdíl od Googlu či Microsoftu nedisponuje tak robustní serverovou sítí. To se dlouhou dobu odráželo i v počtu zemí, v nichž služba nativně běžela a po Japonsku, Spojených státech, Kanadě a Velké Británii se až v zkraje letošního roku konečně podíval PS Now do dalších evropských zemí.
Přesto si hráči neustále stěžují na to, že streamování příliš nefunguje a je zatíženo snižováním kvality obrazu nebo narůstajícím zpoždění ovládání, což je u rychlejší her natolik klíčové, že se nedají kvalitně hrát. Přičíst k tomu musíme i fakt, že stahovat lze z PS Now jen aktuální tituly, určené pro PS4, a pak retro záležitosti z éry druhého PlayStationu, které mohou na současné konzoli běžet díky softwarovému emulátoru. Hry z PlayStationu 3 je však nutné streamovat za každých okolností a tím se opět vracíme k výše uvedeným problémům.
Finanční ředitel Sony na ně ale v tuhle chvíli příliš nehledí, v tiskové zprávě uvádí, že uživatelská základna roste každým rokem přibližně o 40 procent a v knihovně se nachází třikrát více titulů než v „druhé největší herní službě za předplatné“. Soupeření s Xbox Game Pass tak je více než zřejmé, nemůžeme se ovšem zbavit pocitu, že se Sony nachází u stropu svých serverových možností a není vyloučeno, že PS Now se žádného překotného vývoje nedočká. Je proto předčasné činit závěry, že konektivita znemožní už v roce 2019 plnohodnotné hraní stramovaných titulů, neboť tuhle bitvu svedou větší hráči. Jak ovšem uzavírá šéf Sony Keničiro Jošida: „Může tu být hrozba, na nás ale je, abychom z ní udělali příležitost.“
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
I když si platíte od poskytovatele internet s rychlostí 25 Mbit/s a více, stále nemusíte mít jistotu, že si 4K vždy dokonale vychutnáte. Ve špičkách rychlost ovlivní agregace, stejně tak počítejte s komplikacemi, pokud v jedné domácnosti sdílí internetové připojení více zařízení. To je v dnešní době chytrých telefonů, herních konzolí a tabletů absolutně běžné.
Rychlost společně s agregací není tím jediným, co by vás při výběru internetového připojení pro sledování 4K videa mělo zajímat. Důležité jsou také limity pro objem přenesených dat. Toto upozornění se tak týká především uživatelů s mobilním připojením a zákazníků menších poskytovatelů, kteří mohou objemy dat limitovat. Během hodiny sledování videa ve 4K se přenese přibližně 7 GB dat.“
A toto sú čísla na sledovanie filmov v 4K a nie na aktívne hranie hier v 4K a 60 Fps.Google može mať vybudovanú infraštruktúru,ale proste to nieje v dnešnej dobe možné,momentálne som v USA a tu s tým netom to nieje žiadna sláva,býval som v Ústí nad Labem,tam som mal Tetanet,900Mb/s / 900 Mb/s,agregícia 1:1,cena 490 Kč,ale taký net je skor výnimka a to aj v roku 2019.A keď vám film v 4K za hodinu stiahne 7 Gb koľko to musí byť u hry v 4K a 60 Fps???To sa neodvážím ani odhadnúť.
Samozřejmě lagování a rychlost reakce je stále fyzicky limitována , nicméně predikce a AI výpomoc by mohla částečně vypomoci .
Stav spojení se serverem asi jen tak rychle nevylepšíme přes noc , takže obezličky budou nutností , zvlášť když lokální poskytovatelé stále básní o neomezeném připojení pro stahování pošty 😀