S končícím rokem se nám konečně naskýtá prostor, začít zkoušet tituly, které se teprve chystají. Jedním z nich je i sci-fi soulslike akce Dolmen, na které pracuje brazilské studio Massive Work. V uplynulých dnech jsme si mohli zahrát preview verzi, ve které nás čekal úvod hry, až po prvního bosse, a poté diametrálně odlišná lokace zasazená do pouště. Nutno uznat, že v napodobování stylu původních her zmiňovaného žánru odvádí Massive Work dobrou práci a zachází tak daleko, že se Dolmen v podstatě i jako Dark Souls stejně ovládá. Sci-fi zasazení ale přeci jen dává vývojářům možnost nechat zapracovat i vlastní představivost, která se zhmotňuje například ve zbraních na dálku, typicky zastoupených pistolí či samopaly. Právě možnost téměř kdykoliv tasit a začít nahlodávat ukazatele zdraví pavoukovitých i humanoidních nepřátel pěkně z dálky, je příjemným osvěžením a podtrhnutím taktické vrstvy. Kvůli systému staminy a energie ale většinou vždycky skončíte v souboji tváří v tvář, takže zas až taková revoluce se nekoná.
Zároveň je na hře vidět, že se momentálně jedná pouze o preview verzi a vývojáři mají před sebou ještě značný kus práce. Asi nejvíce je třeba zapracovat na animacích a umělé inteligenci. Kvůli obojímu se totiž stává Dolmen místy nepřehledný a nedává hráči očekávané množství informací zejména v soubojích s menšími protivníky. Na druhou stranu souboje s bossy – tedy alespoň těmi, kterými jsme čelili v ukázce – tak obtížné nejsou, a to zejména díky jasné indikaci útoků, které nelze vykrýt. Potenciál Dolmenu pak leží částečně také v úpravě a výrobě vybavení, a pokud máte rádi čísla a procenta, také v postupném vylepšování vašich schopností. Na každý pád ze hry nekouká žádný vyslovený problém, pokud vývojáři poladí umělou inteligence a Dolmen se může klidně stát protiváhou The Surge nebo Hellpointu. Na ty nejvyšší príčky ale pravděpodobně nedosáhne.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.