branding
Silent Hill 2 (remake), Konami, Dojmy z prvních hodin remaku Silent Hillu 2 jsou pozitivní

Dojmy z prvních hodin remaku Silent Hillu 2 jsou pozitivní

Úvod se drží původní verze, Bloober ale přichystal i novinky. Problémem může být akce

Zdroj: Konami
19. 8. 2024
Název: Silent Hill 2 (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 8. 10. 2024

Vybraní novináři si mohli před několika dny zahrát úvod chystaného remaku Silent Hillu 2 od vývojářů z polského Bloober Teamu a po sérii rozporuplně přijatých trailerů a gameplay videí konečně přináší vlastní dojmy. S přihlédnutím k tomu, jaká nálada kolem připravovaného titulu panuje, jsou dojmy pro hráče poměrně cenné, protože hra už za necelé dva měsíce vychází a rozhodně se nedá tvrdit, že by o ní měli případní zájemci jasno. Možná vás nicméně překvapí, že se karta zřejmě začíná trochu obracet, protože podle několika zveřejněných dojmů se má remake Silent Hillu 2 rýsovat poměrně slibně a do velké míry připomínat to, co se Capcomu podařilo v posledních letech s remaky jednotlivých dílů série Resident Evil. To sice neznamená, že jsou dojmy pozitivní bez jakýchkoliv výhrad, ale ke katastrofě, kterou mohou někteří předpovídat, se nakonec neschyluje.

Ještě než se ale pustíme do vypichování poznatků jednotlivých redaktorů, kteří mohli se hrou strávit několik úvodních hodin, je na místě poukázat na nový trailer. Vyšel společně s články v pondělí dopoledne a je zaměřený na příběh. Nutno také podotknout, že prvním diskutujícím se video zamlouvá atmosférou, zvolenou hudbou, ale i scénami, které vývojáři z Blooberu na několika místech zpracovali opravdu velmi věrně. Možná, kdyby byla hra poprvé prezentována tímto trailerem, nemuseli bychom článek začínat připomenutím, jak rozpolcené bylo přijetí od komunity, protože ve videu rázem zanikají třeba i objektivní nedostatky stran detailů obličejů a dalších drobnosti. Když už nic jiného, nový trailer i v nás vzbuzuje pocit, že se podaří hru zvládnout, zachovat věrnost k originálu a na místech, kde už do původní hry musely nutně promluvit moderní postupy, vývojáři z Blooberu svoji práci zvládli. Není ale samozřejmě možné jakkoliv předbíhat – my jsme si hru vyzkoušet nemohli – takže pojďme na dojmy těch, kdo měli tentokrát tu možnost.

Jedno z nejpozitivnějších preview přinesl magazín PCGamesN, který hru chválí už v titulku. Je podle názoru magazínu mnohem lepší, než si hráči možná mysleli a v ukázce prý bylo jen velmi obtížné najít jakoukoliv chybu či nedostatek. Podstatné je ale zmínit, že redaktor Jamie Hore nezná původní hru, takže jeho přístup je nezatížený jakoukoliv nostalgií, stejně jako možností cokoliv porovnávat. Vyjadřuje se nicméně třeba k soubojům, které z dříve zveřejněných videí nepůsobily zrovna dobře, a označuje je za uspokojivé i nevyzpytatelné díky pohybu ruky s pistolí, ale i samotných nepřátel postupujících k hlavnímu hrdinovi. Důležité pro PCGamesN je i fakt, že soubojů minimálně v hratelné ukázce nebylo tolik, aby vstupovaly do zážitku a odváděly pozornost od dalších prvků, jako jsou posuny příběhu, ale i části hratelnosti, jmenovitě hádanky.

Na ty v trochu negativním duchu naráží magazín PC Gamer, který je označuje za trochu zvláštní až nelogické. Preview potvrzuje, že je možné nastavit si zvlášť obtížnost hádanek i soubojů, jako tomu bylo v původní hře, naráží však na design hádanek, které působí až příliš „herně“. Přesto si s nimi redaktor Joshua Wolens poradil a oceňuje, že jádro hádanek kopíruje ty původní, byť provedení, resp. vyřešení může být trochu odlišné. Ve svém článku pak samozřejmě naráží také na souboj, ke kterému dodává, že může problematičtější v těsnějších prostorech. Hlavní hrdina i jeho protivníci mají tendenci se zasekávat o některé objekty, kvůli čemuž mohou být některá střetnutí frustrující. Uznává ale, že i v původní hře nebyly souboje žádný med a snaha nic zásadně neusnadnit, může být další projev Blooberu, jak zůstat věrný originálu.

Magazín IGN se pak blíže věnoval změně perspektivy, která nastala použitím kamery za Jamesovými zády. Namísto fixních kamer, jejichž záběr může podporovat atmosféru, strach i neznámo z navštívených lokací, sledujete hru jako 3rd person adventuru, IGN v tom ale nevidí zásadní problém. Naopak, využití standardu dnešních hororových her s 3rd person perspektivou, je ona viditelná modernizace, která pak s sebou přináší například i nový úhyb před útoky nepřátel. IGN jej hodnotí jako velmi přirozenou evoluci a něco, co působí, jako kdyby bylo součástí Silent Hillu 2 od samého začátku. A pokud se ptáte na grafiku – nespokojíte-li se s novým trailerem – ve vlastních videích jednotlivé magazíny demonstrují, že se v obecné rovině není čeho bát. Magazín VGC hru chválí a tvrdí, že je graficky opravdu skvělá a ani změna perspektivy nezničila ducha původní hry.

Nahlásit chybu v článku

25

Napsat komentář

Další články
Nahoru