Vybraná herní média si mohla přímo v Konami zahrát úvodní hodinu a půl z připravované hry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Jak patrně víte i z našeho zpravodajství, jde o remake MGS 3: Snake Eater, na kterém spolu s Konami pracuje singapurské studio Virtuous. Hra byla oznámena v květnu loňského roku a od té doby jsme mohli sledovat několik ukázek i screenshotů. Dojmy z vlastního hraní se ale objevují až nyní, krátce po Gamescomu, což by naznačovalo, že se hra v Německu prezentovala. Preview akce nicméně proběhla pro pozvaná média přímo v Konami a dojmy se objevily v průběhu pondělního rána přibližně na dvou desítkách herních webů. Unisono zaznívá, že jde o velmi věrný remake, alespoň v případě úvodní mise, která byla pro hraní připravena. Ne všichni se pak ale shodují v názoru, zda jde o dobré rozhodnutí.
Velmi nadšené preview přináší magazín VGC, který potvrzuje, že každý, kdo zná Metal Gear Solid 3: Snake Eater, bude v remaku jako doma. Vývojáři se mohli rozhodnout, jak remake zpracovat – tedy buďto opravdu přesně podle původních geometrických dat a nabídnout tak hráčům úplně identické mise ve smyslu podoby, osazení objekty nebo například pohybu nepřátel. Nebo využít možnosti moderního hardwaru i skutečnosti, že se hraní za uplynulých 20 let vyvinulo, a nabídnout i veteránům něco nového. Konami zvolilo první zmiňovaný přístup, což s sebou přináší výhody i nevýhody, v případě VGC ale k pozitivním dojmům převážilo, že se remake trochu jinak hraje. Největším rozdílem oproti původní hře je inovovaný způsob ovládání, který není volitelný, takže pokud z jakéhokoliv důvodu nebudete chtít hrát MGS Delta jako MGS V: The Phantom Pain, asi vás tento přístup nepotěší. Pokud ale budete s touto volbou souhlasit, dostanete standard 3rd person akcí s mnohem rychlejším přístupem ke zbraním nebo systému maskování.
Průchod úvodní misí je nicméně tak věrný originálu, že obsahuje i všechny načítací obrazovky na místech, kde se nacházely i před 20 lety, a to vadilo například redaktorům IGN. Doslova uvádí, že v nich hraní vzbuzovalo nepříjemné obavy, aby byl remake dostatečně odlišný od HD remasteru, který byl navíc nedávno součástí kolekce s dalšími dvěma díly série a je dostupný za mnohem nižší částku. I z toho důvodu se zástupci IGN ptali producenta Norijakiho Okamury, proč se Konami nerozhodlo zpracovat remake jinak. Odpovědí ale bylo jen konstatování, že by tím pádem museli změnit více částí ve hře, a to nebyl přístup, který chtěli zvolit, určitě to ale z druhé strany neznamená, že by remake nepřinesl vůbec nic nového. IGN si jednak pochvaluje ovládání, ale také hromadu usnadnění celkového ovládání hry, jako je například možnost rychle vyvolat Codec, abyste si mohli hru uložit nebo měnit výše zmiňované maskování. Důležité také z pohledu hratelnosti může být fakt, že Snake zvládá chůzi v podřepu, což je pro hru s velkým důrazem na kradmý postup vcelku klíčové. A když se k tomu přidá inovovaný systém míření a moderní trojrozměrná kamera, hraní je prý mnohem intuitivnější, než by tomu dnes bylo v případě remasteru či původní hry.
V čem se ale dojmy v zásadě shodují, a zahrnuji do nich i polooficiální preview z blogu PlayStationu, je špičková grafika. MGS Delta: Snake Eater běží na Unreal Enginu 5, díky kterému mohli jít vývojáři do nebývalých detailů. Džungle, ve které se mise odehrává, bují životem, vše se interaktivně hýbe v návaznosti na to, kudy projdete a cutscény přechází zcela plynule ze hry a do hry zase plynule vklouznou. Vše je tak detailní, že v reálném čase můžete sledovat průlet kamerou kolem Snakeova obličeje a doslova počítat póry na jeho kůži. Nevím, jestli to je něco, co byste skutečně chtěli dělat, ale zřejmě budete mít tu možnost. Mohutnými úpravami ale prošla i animace postav, opět v souladu s tím, aby působila jako ta, kterou si trochu falešně „pamatujete“ z původní hry, ale ve skutečnosti šlo o mnohem detailnější a uvěřitelnější systém. A i nadále by mělo platit to, že všechna zranění, která Snake během hry obdrží, budou viditelná až do konce. Redaktor blogu PlayStationu se pak ptal, jak krvavý tedy může být Snake po konci mise, aby vše následně vyzkoušel. „No, řekněme, že ve chvíli, kdy jsem skončil, byl rudý od hlavy až k patě,“ píše se v článku. Producent Okamura pak dodal, že zranění ovlivní i Snakeův pohyb a celkový výkon v misích, takže pokud chcete mít hlavního hrdinu v kondici, měli byste na něj rozhodně dávat pozor.
Ačkoliv bylo demo poměrně krátké a my jsme si ho sami vyzkoušet nemohli, zdá se, že pod rukama lidí z Konami a Virtuous vzniká opravdu přesný remake, který by měl přijít zejména s vylepšenou grafikou a moderními prvky, které však v ideálním případě nezakryjí fakt, že původní materiál je 20 let starý a vývojáři jej nechtěli na žádném místě popřít.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
To, že tam budou stejné načítací obrazovky jako v původní hře je naprosto šílený. MGS 3 má už z dnešního pohledu malé lokace a je to něco, co jsem myslel, že bude první a základní věc co odstraní.
Nejdůležitější je ale to, že do hry z roku 2004 a do těch menších lokací budou implementovány mechaniky z MGS V, což podle mě nemusí vůbec fungovat. Hra se stane jednodušší, bude působit mnohem skromnějším dojmem a jestli nebude AI chytřejší než ve Phantom Pain (kde bylo moc dobrý) tak i o dost míň zábavná.
Na hru se jinak samozřejmě těším, graficky to vypadá krásně a jestli to bude celkově po technické stránce vyladěné, tak je na co se těšit.
Snad se jim hlavně povede zachytit ten retro feeling a atmosféru 60.let/007, jako se to povedlo v originále, protože to nebude úplně snadné.
Každopádně myslím si, že by tě mohl překvapit i příběh. Společně s jedničkou je to asi nejvíc kompaktní příběh, který se drží ještě docela při zemi a je fakt skvělý, hodně vtahující. Má spoustu nezapomenutelných momentů, nečekaných zvratů, originálních postav a skvěle zrežírovaných cutscén – třeba první skok do té ruské jungle je podle mě jeden z nejlepších herních openingů. Oproti pětce je ten příběh třeba i více ucelený a hlavně snáze pochopitelný. A také více propojený s gameplayem, v tomhle je to proti PW a pětce trochu jiné – tady víceméně nejsou žádné vedlejší mise a podobně, gameplay vždy podléhá něčemu, co se děje v příběhu. Jak jsem psal, je to více příběhová akční adventura.
BTW já byl tenkrát v podobné situaci, když jsem MGS odhalil. První co jsem hrál bylo demo PW ještě na PSP, pak jsem si koupil plnou verzi PW a líbily se mi hlavně mechaniky (i když příběh mi taky přišel zajímavý). Pak jsem hrál MGS 3 a stala se z toho pro mě nejlepší hra všech dob a i když všechny další díly byla super (a PW má speciální místo protože byl můj první MGS), tak ta trojka zůstala na prvním místě.