V minulém týdnu jsme si mohli zahrát Elden Ring – jednu z nejočekávanějších her nadcházejících měsíců, prostřednictvím které se chce nemalé skupině oddaných fanoušků připomenout japonské studio FromSoftware. Už dopředu hlásaly záběry cosi o návratu Dark Souls, se kterým toho má novinka skutečně mnoho podobného. Přesto se ale Elden Ring ubírá na některých místech vlastní cestou a zdá se, že odborníci na vlastnoručně vytvořený žánr soulslike her zase posouvají laťku o úroveň výš. Petr během svého hraní ocenil nové prvky, jako je stealth, crafting, jízda na koni či mapa a liboval si v soubojích nejen s řadovými nepřáteli, ale především mnoha bossy, kteří byli v ukázce zastoupeni. Pocit po přemožení silného nepřítele je stejně opojný jako v jiných hrách od FromSoftware a téměř vše se zdá být v naprostém pořádku a přesně v souladu s očekáváními.
Nic ale není bez poskvrny, a také na Elden Ringu, který považují fanoušci za nedotknutelný, lze najít pár vad. Jednou z nejviditelnějších je technické zpracování a grafika obecně, která působí na mnoha místech úvodní lokace Limgrave velmi zastarale, což sice nejde proti hratelnosti a zážitku z bojů, ale proti celkové atmosféře už ano. FromSoftware není malé studio, které by vytvářelo hry pro hrstku lidí a skvělá hratelnost nemusí být v rozporu s pěknou grafikou. Uvidíme tedy v dalších měsících, zda se podaří ještě na tomto poli vývojářům učinit nějaký posun, aby byly naopak opravdu pěkné momenty v rovnováze se zbytkem open worldu. Dalším nedostatkem může být určitá plochost některých ordinérních potyček, stejně jako koutů velkého světa, díky rychlému cestování a kvalitně vybavené mapě by ale překonávání hluchých míst k těm zábavnějším nemusel být rovněž vážný problém. A pokud bude fungovat všechno ostatní – a že se zdá, že bude – fanoušci zřejmě dostanou, co po FromSoftware požadují.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.