Na stánku francouzské společnosti Microids jsem ochotně strávil několik hodin a vyzkoušel si spoustu her. Jednou z nich bylo i pokračování slavné cinematické plošinovky Flashback z roku 1992. Navzdory tomu, že se hra dočkala dalšího dílu už v roce 1995 pod názvem Fade to Black. Další pokračování Flashback Legend pro Game Boy Advance bylo zrušeno před 20 lety a před 10 lety jsme se dočkali remaku. Flashback 2 byl oznámen v květnu 2021, vzniká přímo v Microids, je pod ním podepsaný původní autor Paul Cuisset a vyjde ještě letos 16. listopadu.
Než se dostanu k vlastním dojmům, pojďme si zrekapitulovat to nejdůležitější. Hlavním hrdinou je Conrad B. Hart, který ve vesmíru 22. století překonává překážky, bojuje, řeší hádanky a zkoumá roztodivné úrovně. Vypravíme se do New Tokia, New Washingtonu i džungle, kterou si pamětníci určitě vybaví z původní hry. Celkem na nás čeká pět různých světů. V tomhle dystopickém vesmíru na nás čeká spousta frenetické akce i platformingu a konspirace, která jej ohrožuje. Od vás se přitom nečeká nic menšího než záchrana celého lidstva. Ale to pro hráče není žádná novinka.
To nejdůležitější, co musím hned na začátku zdůraznit, je, že jsem byl před vlastním hraním trochu skeptický. Jednička je legenda, oznámení dvojky mi udělalo velkou radost. Obrovskou radost. Ale první ukázky mě úplně nepřesvědčily a měl jsem trochu obavu, zda se tenhle comeback vydaří. Teď už jsem mnohem optimističtější, i když šampaňské bych zatím ještě chladit nedával.
Prostředí je trojrozměrné, ale vy se převážně pohybujete doprava a doleva. Existují nicméně drobné výjimky, a tak můžete udělat nějaký ten krok směrem k obrazovce a hráči i na druhou stranu. Místy zřejmě podle dostupných ukázek dostaneme dokonce v této ose ještě více svobody, ale v mém případě jsem se pohyboval zejména doprava a doleva.
Nepřátelům se můžete zkusit vyhýbat, skrývat se před nimi ve stínech, anebo je s pomocí své zbraně rychle odklidíte z cesty. Právě akce je velmi návyková a příjemně mě překvapila. I ve 2,5D světě se orientujete při zaměřování velmi přirozeně a nečiní vám potíže ani větší skupinka nepřátel. K zaměřování slouží pravá analogová páčka a počínáte si podobně jako u twin-stick shooterů. A pokud by na vás bylo protivníků přeci jen moc, můžete ještě zkusit aktivovat svůj mobilní štít.
Z hratelné ukázky je patrné, že titul bude příjemně střídat tempo. Někdy jsem hlavně bojoval, abych záhy překonával zejména nějaké akrobatické pasáže. A o chvíli později už jsem se třeba pohyboval v nějaké otevřenější zóně plné lidí a obchůdků, kde jsem prostě měl jen někoho vyzpovídat, abych se dostal o kus dál. Hře přitom nedělá problém zpomalit a zasypat vás sérií dialogů, v nichž se obejdete bez prstu na spoušti. Ale raději buďte stejně ve střehu. Nikdy nevíte…
Co mě naopak překvapilo trochu nemile, byl místy poněkud trhaný pohyb hlavního hrdiny v animacích. Cinematické plošinovky vynikají mimo jiné už od počátku právě v této oblasti. Tituly jako Prince of Persia, Another World nebo Heart of Darkness se staly synonymem pro realisticky rozpohybované postavy a zarazilo mě, že ve Flashbacku 2 na sebe občas některé animace nenavazují moc plynule. Hlavní hrdina se samozřejmě umí skrčit, udělá kotoul, dokáže vyskočit a tak podobně. Jednotlivé akce působí dobře. Ale při rychlém střídání směru a akcí jako by se protagonista místy zatrhával. Ale může to být jen vedlejší symptom testovací verze, který bude do finálního buildu vymýcen.
Při hraní není důvod pochybovat o tom, že tohle je další skutečný Flashback, přestože grafika je mnohem modernější a detailnější.
Pochyby naopak nemám, pokud jde o atmosféru a autenticitu světa. Při hraní není důvod pochybovat o tom, že tohle je další skutečný Flashback, přestože grafika je mnohem modernější a detailnější. Technické provedení sice není na úplném vrcholu současných možností, ale rozhodně by nemělo nikoho urazit. Nadějně působí rovněž soundtrack. Plná verze nabídne rovněž úrovně s létající motorkou, ovladatelným mechem nebo upgrady hlavního hrdiny, ale tyto aspekty jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet.
Flashback 2 vyjde na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a Switch. Uvidíme, zda letošní rok skutečně stihne, protože prezentovaná verze ještě nesla drobné známky, že autoři potřebují nějaký čas na vyladění celkového zážitku. I tak ale působilo demo na Gamescomu velmi nadějně a doufám, že mě plná verze příjemně překvapí.