Historie série Final Fantasy se začala psát už před dlouhými 37 lety a vystřídala se u ní celá řada scenáristů, game directorů i producentů. Nikdy nešlo o dílo jednoho muže, což by na tak dlouhé ploše let zřejmě ani nebylo možné, a naopak bylo možné sledovat vzestup i konec jednoho užšího týmu, který vystřídal další. Přirozený proces, který mohl sérii uškodit, stejně jako ji pomoci nakopnout do dalších dílů. Ty v posledních letech přichází s menší kadencí, než na jakou byli hráči dříve zvyklí, bez ohledu na to ale zřejmě opět přichází chvíle, kdy se tým vystřídá a harcovníky nahradí mladší vývojáři s novými nápady a užším kontaktem na novou generaci hráčů. V podcastu Game Maker’s Notebook to naznačil producent Final Fantasy XVI a Final Fantasy XIV Naoki Jošida, který současně odhalil, že na sedmnáctém dílu hlavní série se pracovat ještě nezačalo.
Naoki Yoshida thinks Final Fantasy 17 should be directed by someone newhttps://t.co/tkeb1WJyN6 pic.twitter.com/8vHdfmWIro
— Eurogamer (@eurogamer) January 12, 2024
Přepis stěžejní části rozhovoru, ve kterém Naokiho Jošidu zpovídal Šuhei Jošida, ředitel oddělení nezávislého vývoje v Sony, přináší magazín Eurogamer a zaměřuje se právě na potenciální střídání u kormidla. Vše přirozeně v souvislosti s budoucím Final Fantasy XVII, ohledně kterého ale podle prvního zmiňovaného Jošidy ještě nebylo nic rozhodnuto. „Měl jsem tu čest pracovat na dílech 14 a 16, takže možná přišel čas, aby se dalšího dílu ujal někdo nový, namísto nás, starých veteránů,“ řekl padesátiletý Naoki Jošida. Žádná konkrétní jména nezmiňoval, nebylo by však žádným velkým překvapením, kdyby Square Enix skutečně zavelel k výměně a nechal na sérii pracovat někoho, kdo by mohl potenciálně přijít s dalšími zajímavými změnami. Na druhou stranu, byl to právě Jošida, který šestnáctý díl stočil ještě vice k akci a zjednodušil soubojový systém, což na některé fanoušky bylo změn ažaž.
Naoki Jošida by se ale nebránil ani extrémům, jako stoprocentní návrat k tahovým soubojům, klidně i v retro „pixelové“ grafice.
Co se týče vývoje dalšího dílu, Jošida svým případným nástupcům poradil, aby se v době před zahájením vývoje soustředili především na zodpovězení otázky, co udělat pro to, aby zrovna jejich hra byla ta nejzábavnější v sérii. „Final Fantasy je o snaze překonat to, co už vzniklo před vámi. A i když se zrovna nehrnu do souboje se staršími díly, všichni děláme další hry s myšlenkou, že právě ta naše bude nejzábavnější,“ uvedl Naoki Jošida. Připustil také, že se určité úskalí týká výběru podoby bojů – real-time, nebo tahový – a že by proto rád zachoval v jedné hře oba přístupy. Sám by se ale nebránil ani extrémům, jako stoprocentní návrat k tahovým soubojům, klidně i v retro „pixelové“ grafice, očividně ale sám jasno nemá, protože na hře skutečně nepracuje. Líbilo by se mu ale, kdyby vedení Square Enix souhlasilo s rozvinutím postupů, s nimiž přišel jeho šestnáctý díl, tedy ještě větší příklon k příběhu, příběhovým sekvencím, svižné akci, emoce a dopad rozhodování.
Ať už to dopadne jakkoliv, podle Naokiho Jošidy klidně i jako akční adventura pro mladší publikum, vývojáři nebudou mít podle jeho slov lehkou práci. Ačkoliv sám podtrhuje, že vývoj FF XVI pro něj byla obrovská čest, leželo na jeho týmu obrovské břímě očekávání. Ne všechno se navíc v předchozím FF XV povedlo, takže Jošida chtěl některé nedostatky eliminovat a navršit na ně další porci skvělého příběhu a situací, což se mu ve finále povedlo. Přesto i podle hodnocení zůstává „šestnáctka“ rozporuplným dílem, který už možná harcovníkům tolik nevoněl. Uvidíme tedy do budoucna, třeba i stran toho, jak bude série pojmenovaná. I o číslování totiž dříve padla řeč a zdá se, že Square Enix možná bude chtít tento historický trend opustit, aby mladší hráči nebyli zmatení, co vlastně hrají, a zda jim náhodou nebude chybět znalost předchozích šestnácti či více dílů.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.