branding
System Shock (remake), Nightdive Studios, Prime Matter, Do System Shocku příští týden dorazí řada novinek

Do System Shocku příští týden dorazí řada novinek

Dosud největší patch přinese volbu pohlaví, úplně nový konec i zjednodušenou navigaci

Zdroj: Nightdive Studios
5. 4. 2024
Název: System Shock (remake) Vývojář: Vydavatel: , Platformy: , , , , Žánr:
Datum vydání:
30. 5. 2023
21. 5. 2024 (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series S | X, Xbox One)

Už v polovině března jsme psali, že povedený remake System Shocku od Nightdive Studios dorazí 21. května konečně i na konzole a že přinese několik zajímavých novinek, které se dostanou rovněž do PC verze. Teď jsme se dočkali podrobností. Patch na PC vyjde už příští týden a nese označení 1.2. Konkrétně se dočkáme 11. dubna.

V první řadě bude možné zvolit si pohlaví hrdiny, takže protagonistkou může být i žena. Autoři kompletně přepracovali finální střet s novými mechanismy. Součástí updatu ale bude i celá řada dalších dílčích novinek a oprav. Nekteří nepřátelé budou mít nové útoky. Na nejnižší obtížnost bude hráče k úkolům navádět nový systém waypointů. Vylepšena byla podpora gamepadů a optimalizace hry, kterou by měli ocenit mimo jiné majitelé Steam Decku. Kompletní výčet úprav najdete třeba na Steamu.

Zdroj: Nightdive Studios

Autoři říkají, že jde o dosud největší patch pro hru. Stephen Kick z Nightdive Studios v rozhovoru pro PC Gamer uvedl, že ženská hrdinka byla jedním ze stretch goalů v kampani na Kickstarteru a hráči na ni čekali opravdu dlouho. Autoři vždy věděli, že ji chtějí do hry zařadit, ale stalo se tak až v updatu, protože volba pohlaví nemá žádný přímý dopad na hratelnost. Může ale podle Kicka přispět k většímu ponoření do hry. Nicméně System Shock je first person hra s němým hrdinou, takže model postavy člověk spatří krátce jen v několika málo situacích.

Zdroj: Nightdive Studios

Za opakované zahraní podle autorů stojí nový konec, i když nechtějí prozradit detaily. Kick připustil, že k němu autoři přistoupili po kritice původního finálního souboje. Ten je odlišný od zbytku hry i jejích VR segmentů. Někteří autoři byli podle Kicka frustrovaní tím, že předcházející příprava se ve finálním souboji plně neodrazí. Vývojáři kritiku vyslyšeli, a proto je finále úplně nové. A pokud jde o nový systém waypointů na jednoduchou obtížnost, lze určitě souhlasit s tím, že takto se sice připravíte o velkou část kouzla, ale hra by mohla být přístupnější i pro ty, kterým se dosud zdála navigačně příliš náročná.

Konzolová verze dorazí 21. května na PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru