Fotbalová série Pro Evolution Soccer od vývojářů z Konami si projde pravděpodobně nejdramatičtější změnou v historii. Ačkoliv už v minulosti několikrát došlo na přejmenování, nedávno představená vize hry eFootball opouští tradiční koncept vydávání plnohodnotných her na roční bázi a míří k free to play platformě, do které si hráči budou přikupovat jen takový obsah, který je zajímá. Velmi riskantní, ale současně i odvážný krok se střetnul se smíšenými reakcemi ze strany fanoušků – někdo prorokuje značce rychlou smrt, jiní to vnímají jako vzrušující narušení dlouholetého statusu quo – faktem ovšem zůstává, že bez dalších detailů nemůžeme nic odhadovat ani hodnotit. Jednou z nejdůležitějších věcí bude nacenění naznačovaných modulů a způsoby aktualizace, o čemž chtějí lidé z Konami mluvit později; už v těchto dnech ale potvrdili, že součástí modulární nabídky budou i offline módy, bez nutnosti zapojovat se do multiplayeru.
#eFootball ™ cross-platform online matches will be further improved with a new engine and adjusted to take *full* advantage of each platform.
In addition, offline modes such as „Master League“ will be sold in the future as optional DLC on all compatible devices.
— eFootball (@play_eFootball) July 22, 2021
Informace se objevila na Twitteru, kde vývojáři slibují hraní napříč všemi platformami a postupné vylepšování zápasů díky použitému Unreal Enginu a dodávají poté, že módy jako Master League budou k dispozici coby volitelná DLC na všech zařízeních. Není už ovšem známo, kdy přesně tyto režimy dorazí, vzhledem k tomu, že součástí zveřejněného časového plánu nejsou. Neznáme ostatně ani datum vydání samotné hry, která bude obsahovat jen hrstku týmů a možnost sehrát s nimi jednoduchý zápas online či offline. Všechno ostatní, tedy včetně multiplayerových módů a pravděpodobně i jednotlivých ligových soutěží, bude tvořit onu stahovatelnou nabídku, díky které může eFootball u každého hráče vypadat trochu jinak.
Pojí se s tím samozřejmě i ona kompatibilita nebo lépe zajištění toho, aby nebyla komunita zcela roztříštěná, a i když existují možnosti, jak bude hra ve finále fungovat, jsme nesmírně zvědaví, kterou vývojáři zvolí. Velký otazník visí také nad aktualizacemi soupisek a – opět – následným tříštěním množiny hráčů. Pokud bude aktualizace již vlastněné ligové soutěže na začátku nové sezóny zpoplatněna, může si hráč ponechat loňskou verzi? Anebo snad dostane příslib updatů zdarma po celou dobu fungování eFootball, když už si danou ligu jednou pořídil? Tím by zase mohlo Konami přijít o peníze už ve druhém roce své hry, takže očekáváme spíše rozdrobení a plnění specifických podmínek, aby se hráči mohli proti sobě utkat.
#eFootball™ is on a path to change football gaming forever, and it doesn’t stop at launch.
As an evolving platform, we will deliver regular updates and upgrades to players. Including more modes in the future.
Here’s our first dev roadmap: https://t.co/5531iazNTu pic.twitter.com/g48vLxLD5z
— eFootball (@play_eFootball) July 21, 2021
Zpět ale k offline módům – informace od Konami hráče příliš nepotěšila a i tentokrát se k popisované změně staví spíše odmítavě. Objevují se i žádosti, aby Konami prodávala balíček, který by za výhodnou cenu poskytl hráči pocit, že si koupil nový ročník a má k dispozici vše, co od fotbalové hry očekává. Velmi často se také zmiňuje grafická stránka, kde hráči poukazují na nutnou kompatibilitu s mobilními zařízeními a nenaplnění slibů například o realistickém ztvárnění trávníku či opakujících se hlavách fanoušků na tribunách. Použití zmiňovaného Unreal Engine by ale mohlo nabídnout dostatečné škálování kvality a nesmíme zapomínat ani na závazek vývojářů, který padl v rozhovoru pro magazín IGN, že eFootball se vedle obsahových updatů dočká také aktualizací audiovizuální stránky. Na každý pád jde o experiment, který budeme velmi pečlivě sledovat, a to i z pohledu EA a případných kroků, kterými by na eFootball reagovali v sérii FIFA.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.