Už dnes, tedy v pondělí 13. března, vychází nová hra Life of Delta, na níž pracuje slovenský vývojář Samuel Lorinčík ze studia Airo Games, které založil. Mohla by vám být povědomá, poprvé jsme o ní psali již v říjnu 2020 a už tehdy byla ve vývoji několik let. Autoři svou novinku popisují jako point-and-click adventuru zasazenou do rozlehlého postapokalyptického svět, v němž narazíme na zajímavé postavy i poutavé rébusy. “Po Velké válce na Zemi nezbyli žádní lidé. Jedinými přeživšími byli rozpadající se služební roboti a humanoidní ještěrky, které se zrodily z dlouhotrvajícího jaderného spadu,” přibližují Airo Games neutěšenou realitu zdejšího světa.
Protože nejde o žádného „terminátora“, uspěje s pomocí hráče jen díky dovednostem a důvtipu, které mu pomohou překonat všechna nebezpečí.
Hlavním hrdinou je malý služební robot Delta, který se stejně jako ostatní snaží přežít v tomto drsném prostředí. Na jeho cestu zdejším světem ho vyžene snaha najít ztraceného přítele. A protože nejde o žádného “terminátora”, uspěje s pomocí hráče jen díky dovednostem a důvtipu, které mu pomohou překonat všechna nebezpečí. Ale to jsme si vyzkoušeli už u Machinaria a víme, že to funguje. Tomuto srovnání se nebrání ani samotný Samuel. „Machinarium bola jednou z inšpirácií a dôvodov, prečo som sa pustil do gamedevu. Som veľký fanda štúdia Amanita Design a ich hier. Práve po hraní podobných adventúr, ako je napríklad Primordia od Wormwood Studios som začal s prácou na našej hre,“ vzpomíná. „Srdce Life of Delta tvorí klasický point-and-click štýl, ktorý sme obalili unikátnym prostredím, postavami a zvláštnymi mini-hrami. Je to hra, ktorú by sme si sami veľmi radi zahrali, ak by na nej niekto iný pracoval,“ doplňuje.
Life of Delta láká na 28 ručně malovaných úrovní postapokalyptického Japonska a pečlivou ruční animaci. Během své pouti narazíme na víc než 50 miniher. Budeme stavět motor nebo míchat toxické tekutiny. Každá postava má přicházet s unikátním příběhem a vedle kouzelné stylizace má hru doprovodit podle vývojářů také nádherný původní soundtrack. Ostatně jen se na to podívejte a zaposlouchejte se do ukázek. Pastva pro oku i pro ucho. „Som veľký fanúšik sci-fi pop-kultúry. Grafikou sme sa inšpirovali viacerými zdrojmi, ako sú napr. Blade Runner (ázijský štýl cyberpunku) alebo Star Wars (hrdzaví roboti & prístroje v púšti). Grafika vznikala najprv skečmi na papier, potom sa vytvoril 3D render levelu a na ten sa ručne maľovali ďalšie detaily. Postavy sú takisto ručne kreslené, ktoré sa neskôr animovali v softvéri Spine,“ přibližuje Samuel Lorinčík.
Titul má být navíc vhodný pro dospělé i mladší hráče. Domácí hráče by mohlo zase potěšit to, že nabídne kromě jiných i slovenské titulky. Novinku vydává společnost Daedalic Entertainment, která se jí před časem ujala. Při příležitosti Steam Next Festu bylo dokonce k dispozici demo.
Hra byla před lety obecně oznámena pro Windows, Mac, Linux a Switch. Teď už víme přesněji, jak na tom bude s jednotlivými platformami. Jako první dnes hra dorazí v 19 hodin na Windows, Mac a Switch. Později dojde také na PlayStation 5, Xbox Series a Linux. Na portech už se pracuje. Life of Delta se má prodávat za 20 eur.
Na další videa se můžete podívat na kanálu Airo Games na YouTube. Některá z nich pocházejí už z roku 2017. Projekt se ostatně již v roce 2018 neúspěšně ucházel o přízeň hráčů na Kickstarteru. Z cílové částky 18 tisíc dolarů ale dosáhl jen na něco přes 5 tisíc. Navzdory tomu teď vychází. Vznikl mimo jiné i s pomocí slovenského fondu na podporu umění. Spletitý příběh vývoje nám přiblížil i samotný Samuel. „Vývoj hry trval veľmi dlho hlavne kvôli tomu, že som musel preskakovať medzi prácou a vývojom hry, keďže som na hru na začiatku ešte nemal potrebný rozpočet. V roku 2018 sme sa snažili získať investície prostredníctvom Kickstartru, čo sa nám nepodarilo. Úspech na Kickstartri je kombináciou dobrej prezentácie, marketingu a šťastia. My sme mali možno iba 30% z toho, čo sa rovnako odzrkadlilo na výsledku fundingu,“ hodnotí zpětně. „V roku 2019 sa nám podarilo získať dotáciu od Fondu na podporu umenia, vďaka ktorej sme dotlačili vývoj hry na úroveň vertical slice a dema pre publishera, čo bolo koncom 2020. Začiatkom 2021 sme začali spoluprácu s Daedalic Entertainment, ktorí nám dopomohli k dokončeniu hry,“ dodává Samuel Lorinčík.
Airo Games pracují také na hře Knights of the Fall a minimálně na pohled působí rovněž zajímavě. „Na Knights of the Fall sa veľmi tešíme. Hru sa snažíme vytvoriť v unikátnom platfomer štýle, kde hráč bude ovládať okolité objekty vďaka viacerými gravitačnými schopnosťami a posúvaniu času. Tieto schopnosti chceme skombinovať s puzzle prvkami, zaujímavým príbehom a rýchlou akciou. Nechceli sme vytvoriť iba ďalší hack& slash. Hráč si nájde zopár inšpirácií z hier, ako sú napr. Inside alebo Mark of the Ninja,“ popisuje Samuel Lorinčík. A jak je vlastně projekt daleko? „Na hre sa aktívne pracuje a ak sa všetko podarí, plánujeme ju vydať koncom 2024/začiatkom 2025,“ dodává.
Autory můžete sledovat také na Facebooku a na Twitteru.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.