branding
array(45) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1737720910:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(100) "I když hra nenaplnila očekávání Bethesdy, údajně dokázala zachránit Arkane před zavřením" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250124"]=> array(1) { [0]=> string(3) "367" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "221329" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"1e9be903-d9b2-4509-9043-b2aabb990d86","external_id":"052e8031-d93a-27a7-4989-bb0ed387773f","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } }
Dishonored 2 mělo být dražší než Skyrim

Dishonored 2 mělo být dražší než Skyrim

I když hra nenaplnila očekávání Bethesdy, údajně dokázala zachránit Arkane před zavřením

Zdroj: Bethesda
24. 1. 2025

Loni v květnu Microsoft oznámil, že zavírá studio Arkane Austin. Důvod byl zřejmý, hra Redfall, která vznikala právě v této pobočce slavného studia, nedokázala oslovit dostatečné množství hráčů a skončila velkým neúspěchem. Nebylo to ovšem poprvé, kdy se nad Arkane stahovala mračna a podobný příběh jsme mohli psát i v roce 2016 po vydání Dishonored 2. Pokračování fantasticky přijatého immersive simu se sice dočkalo vřelého přijetí od kritiků a nepochybně se líbilo i fanouškům prvního dílu, v kombinaci s obrovským rozpočtem ale prodeje hry nestačily a Bethesda coby majitel studia měla zvažovat drastické kroky. Alespoň tak o tom mluví bývalý zaměstnanec Arkane Lyon Julien Eveillé, který byl testerem Dishonored 2 a později se přesunul do týmu designérů u zatím poslední hry série Dishonored: Death of the Outsider.

Informace vychází z rozhovoru, který s Eveillém vedli redaktoři PC Gameru. Bývalý tester a designér z Arkane – který se později vrhnul do vod nezávislé produkce a stojí za hororem Treshold – nabídl cenný pohled do zákulisí, který odhaluje, že Bethesda na Dishonored 2 nehleděla zrovna optimisticky. Problém byly už výše naznačené prodeje, které se neměly blížit k tomu, aby odpovídaly rozpočtu hry a měly tak potenciál finančně něco společnosti přinést. Eveillé nebyl konkrétní, zmínil nicméně, jak mohla Bethesda a její zástupci uvažovat při posuzování úspěchu. „Bylo to trochu zvláštní a divné. Když se lidé z Bethesdy podívali na čísla, mohli si říct – fajn, Skyrim prodal tolik kopií, a ještě stál méně než Dishonored 2,“ což mělo nevyhnutelně vést k úvahám, zda má Bethesda s Arkane vůbec pokračovat.

Z finančního pohledu totiž o žádný úspěch nešlo a s přihlédnutím k tomu, jak drahý musel Dishonored 2 být, rozhodně byly na stole i takové možnosti, jako Arkane zavřít. Jak ale Eveillé vysvětlil, studio měla zachránit kvalita hry, resp. celé série. „Věděli jsme, že máme ochranu pomyslné pečetě kvality, když jsme vytvořili hru, kterou by mohli někteří považovat za nejpropracovanější titul od Bethesdy,“ odhalil Eveillé to, na co on a jeho kolegové spoléhali. Pak vývojář zmínil, že právě tohle mělo studio v plném rozsahu zachránit, asi by se to ale neobešlo bez zásahů tehdejšího ředitele studia Dingy Bakaby. Měl prý velmi aktivně vystupovat při jednání s managementem Bethesdy a hlavně rychle převzít otěže poté, kdy se ze studia rozhodl odejít jeho zakladatel Raphael Colantonio.

Uvidíme tedy, kolik z této magie si vývojáři přenesou do dalších projektů, protože v úvodu zmiňovaný Redfall slavně nedopadl. Další hrou, nyní už od pobočky v Lyonu, je Blade, který by mohl přilákat velké množství hráčů už jen díky licenci od Marvelu. Na hru ale budeme muset podle spekulací z loňského roku čekat pravděpodobně až na rok 2026, případně až na rok 2027.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru