Vývojáři z Ubisoftu už museli v souvislosti s Assassin’s Creed Valhalla řešit řadu problémů. Nejnovější díl oblíbené série byl zatížen chybou, která v mnoha případech znemožňovala vlastní hraní, mluvilo se rovněž o mizejícím vybavení, pádech hry na všech platformách a dalších technických nedostatcích. Postiženi jimi byli zejména hráči na Xboxu Series X, bez ohledu na společnou marketingovou kampaň Ubisoftu a Microsoftu, jejíž výsledkem určitě neměly být analýzy, které potvrzovaly lepší fungování na PlayStationu 5. Jak už jsme ale s odvoláním na testy redaktorů z Digital Foundry naznačovali, problémy s fungováním nových titulů na Xboxu Series X|S nejsou dány hardwarem a je tedy pouze otázka času a vůle jednotlivých vývojářů, aby tituly jako AC Valhalla, Call of Duty: Black Ops Cold War nebo Dirt 5 opravili.
První významnější krok činí Ubisoft, který vydal pro nejnovější Assassin’s Creed nový patch, který posouvá hru na verzi 1.0.4. A zatímco podle Digital Foundry nepřináší v podstatě žádné rozdíly ve fungování hry na PlayStationu 5, značně vylepšuje výkon na Xboxu Series X. Na místech, kde hra před aplikací aktuálního patche nezvládala v režimu výkonu udržet frekvenci 60 snímků za sekundu, teď rázem nemá větší problémy. Co je ale nejpodstatnější, zmizela většina nepříjemného přetrhávání obrazu, které dosud řešilo jen zapojení vhodným kabelem k televizi podporující technologii VRR. To už teď ale podle výše uvedeného videa není potřeba a červené čáry na stranách obrazu, znázorňující ono trhání obrazu, se už na Xboxu Series X v podstatě neobjevují.
Co se týče režimu kvality, nemělo se podle Digital Foundry nic viditelného změnit – hra drží rozlišení 4K bez jakéhokoliv snižování na obou konzolích.
Redaktoři Digital Foundry současně vysvětlují, že zvýšeného výkonu bylo dosaženo zejména rozšířením hranice, kam až může stoupat, ale především klesat dynamické rozlišení hry, což ale Alex Battaglia i John Linneman vítají. Podobně jako jsme v posledním vidcastu uváděli naše postřehy k novým technologiím a nejrůznějším režimům, v nichž je možné hry na nových i předchozích konzolí provozovat, pro hráče je podstatný framerate – zvlášť, když je hra přepnutá do režimu výkonu – a tento ústupek, viditelný v některých scénách, je přijatelným kompromisem pro zachování hladkého fungování. Co se týče režimu kvality, nemělo se podle Digital Foundry nic viditelného změnit – hra drží rozlišení 4K bez jakéhokoliv snižování na obou konzolích a k drobným propadům frekvence snímků z hodnoty 30 dochází například v cutscénách při rychlém střihu nebo střídání scén.
Další věc, kterou aktuální patch opravil, byla dosavadní nekompatibilita trofejí mezi PS4 a PS5. Ačkoliv hra umožňuje přechod z předchozí na novou generaci i co se uložených pozic týče, trofeje získané při hraní na PS4 zůstávaly na PS5 zamčeny, což se hráčům příliš nelíbilo. Aktuální verze hry už ale podle magazínu Screenrant a dalších ohlasů trofeje synchronizuje a problém zmizel. V Ubisoftu tak vzniká prostor věnovat se dalším nedostatkům a problémům, které se už podle titulku týkají PC verze, kde došlo k objevení funkčního způsobu, jak si bezplatně přivlastnit všechna kosmetická vylepšení. Vzhledem k tomu, že jde formálně o hack, nebudeme vás na návod odkazovat, hráči nicméně přišli na to, jak si nasimulovat herní měnu Helix Credits a právě za ně činit nákupy, jako kdyby je získali skrze skutečnou platbu.