Situace kolem PC verze Final Fantasy VII v edici Intergrade vzbudila negativní vlnu pozornosti ještě před svým uvedením. Square Enix se totiž rozhodl následovat cenovou politiku her určených pro nové konzole a hře – společně s očekávanou akcí Forspoken – přiřknul cenovku 70 dolarů, resp. 80 eur. Pohledem českého hráče tak port hry z roku 2020, byť doplněné o nový obsah, vyjde na 2 119 korun, což se fanouškům přirozeně nelíbí a v komentářích na sociálních sítích poměrně ostře proti společnosti Square Enix vystoupili. O několik dní později ale nad rámec toho vychází najevo, že se samotný port po technické stránce příliš nevydařil a odborníci z magazínu Digital Foundry ještě před zveřejněním své podrobné analýzy varují před koupí.
As I mentioned – I am not covering FFVIIR – yet the stutters that happen as you immediately get in game rendered graphics are just unacceptable.
Anyone testing and playing this game on PC before release should surely realise that your cinematic game should not do that.— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) December 17, 2021
Na problém upozornil novinář Alexander Battaglia, který na svém Twitteru uvedl, že osobně nezpracovává analýzu zmiňované hry, ale všiml si závažného trhání obrazu, které podle jeho úsudku překračuje hranici přijatelnosti. Na dálku pak nabádá vývojáře, aby si uvědomili, že výpravné hry s řadou animací by takhle při prvním průchodu vypadat neměly, a jak zřejmě očekáváte, v kombinaci s vyšší cenovkou rozvířil další vlnu značně nepříjemné diskuse. Battagliův neakceptovatelný zážitek následně potvrdil i jeho kolega John Linneman, který přidal informaci, že nahrávky jsou natočeny pouze v rozlišení 1080p na počítači s grafickou kartou RTX 3090 a procesorem Intel Core i9 10900K. To by v daném rozlišení mělo bohatě stačit na maximální úroveň grafického nastavení a plynulý chod, který se ovšem nedostavil.
If you started Up FFVIIR in its Default Mode, the first level had incredible stutter. Every effect was displayed the first time and was acompannied by a long stutter. It has to be that way, there is no other possibility. The only thing is some do not subjectively perceive it.
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) December 19, 2021
Když ale Battaglia problém dále komentoval na Twitteru a diskuzním portálu Resetera, začal narážet na zkušenosti dalších hráčů a novinářů, kteří trhání, zamrzávání a doskakování ve Final Fantasy VII na PC nezaznamenali. To přinutilo Battagliu k dalším testům a přišel se závěrem, že za vše patrně může cache potřebných dat, včetně shaderů. Zřejmě i z tohoto důvodu neměli například redaktoři PC Gameru tolik problémů s trháním, byť i oni označují port Final Fantasy VII za velký problém, třeba kvůli nedostatku grafického nastavení, včetně řízení variabilní frekvence snímků.
Battagliovi to ale jako argument nestačí a v dalších příspěvcích na Twitteru vysvětluje, že to pro něj v příkrém hodnocení hry nic zásadního nemění. První průchod hrou, tedy nikoliv opakovaný test s již načtenými daty, je ten, který bude mít většina hráčů a právě směrem k tomuto zážitku by měli podle novináře vývojáři směřovat.
Jednou z příjemných věcí kolem rFinal Fantasy VII je, že se hráči s verzí z předplatného PS Plus nakonec přeci jen dočkají bezplatného next-gen upgradu. Ten se týkal v létě jen těch, kdo vlastnili koupenou verzi původní hry, což se nesetkalo zrovna s vřelým přijetím. Nakonec, možná proto, že se blíží Vánoce, ale Square Enix otočil a upgrade poskytuje bezplatně. Vylepší rozlišení na 2160p při zachování 30 fps, resp. 1512p pro 60fps zážitek.