array(50) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1743769848:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(92) "Výsledky nejsou zrovna přesvědčivé. Na PS5 pak update rozbil hráčům uložené pozice" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(4) "1645" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250404"]=> array(1) { [0]=> string(3) "453" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "179671" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"566e1c8b-7e8c-4086-8dfb-2c31ed083b28","external_id":"58e6057c-2d4c-0d95-9e05-fe9dc61d3397","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250405"]=> array(1) { [0]=> string(3) "233" } ["_pageview_20250406"]=> array(1) { [0]=> string(3) "135" } ["_pageview_20250407"]=> array(1) { [0]=> string(2) "50" } ["_pageview_20250408"]=> array(1) { [0]=> string(2) "16" } ["_pageview_20250409"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } }
The Last of Us Part II, Sony Interactive Entertainment, Hrajeme živě The Last of Us II Remastered

Digital Foundry si posvítilo na PC verzi TLOU 2

Výsledky nejsou zrovna přesvědčivé. Na PS5 pak update rozbil hráčům uložené pozice

Zdroj: Sony
4. 4. 2025
Název: The Last of Us Part II Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
19. 6. 2020
3. 4. 2025 (PC)
19. 1. 2024 (PlayStation 5)
The Last of Us Part II

Ačkoliv se může zdát, že se všechny zprávy a novinky týkají Switche 2, včera mimo jiné vyšla PC verze The Last of Us Part II Remastered. Pokud by vás zajímala čísla, prozatím se ve hře na Steamu sešlo v jednu chvíli 23 350 hráčů, čímž se hra zařadila v této metrice za Days Gone, Spider-Mana 2 nebo God of War Ragnarök. Má nicméně na této platformě velmi kladné hodnocení, konkrétně 90 procent palců nahoru z celkového počtu 1400 uživatelských recenzí. Hráči si pochvalují zejména optimalizaci, minimum bugů či grafických glitchů. Ale současně stejné věci také v hrstce negativních recenzí kritizují. Pokud jste sami trochu na pochybách, nabízíme vám velmi podrobnou analýzu magazínu Digital Foundry, která se bohužel přiklání k negativním recenzím a po technické stránce hodnotí PC verzi The Last of Us Part II za zklamání.

Analýza Digital Foundry má 16 minut a noří se do všech myslitelných aspektů hry, jak už je ostatně od tohoto týmu zvykem. Na úvod připouští, že druhý díl dělá rozhodně lepší první dojem nežli PC verze dílu prvního, stále se prý ale ve hře objevují chyby, které stahují zážitek ke dnu. Jedním z důvodů má být prý střídání na poli vývojářů, kteří byli za port zodpovědní a Digital Foundry přímo uvádí, že lidé ze studia Nixxes očividně nestihli zalátat všechny problémy po předchozím týmu z Iron Galaxy. Velmi zarážející jsou pak poznámky ke kvalitě grafiky, resp. některých jejích konkrétních částí, které mají být v PC verzi vyjádřené hůře nežli na PS4. Digital Foundry uvádí příklad, že bez ohledu na použití grafické karty RTX 3060, která nabízí řádově vyšší výkon nežli GPU konzole PS4, nedochází ani na konzistentní zdvojnásobení frameratu při zachování stejného rozlišení.

Digital Foundry operuje s výkonem 3060 na úrovni teoretických 12,74 TFLOPs grafického výkonu a propustností 360 GB/s proti 1,84 TFLOPs výkonu PS4 a propustností 176 GB/s. Přesto prý hra není schopná držet konzistentních 60 fps při obdobném nastavení, což má být do určité míry jen pokračování neuspokojivého technického stavu prvního dílu. Vylepšení jsou vidět, ale hra je i nadále velmi náročná na CPU a trpí výraznými vizuálními nedostatky. Jedním z faktorů je způsob, jakým vývojáři tohoto portu přistoupili ke kompilování shaderů – zatímco u jiných PC verzí her z portfolia Naughty Dog probíhala celá operace v menu, ve snaze zkrátit čekání a pustit hráče do hry co nejrychleji, se v menu zkompiluje jen část shaderů a zbytek probíhá za chodu hry. To však vede k doskakování objektů, což se navíc skokově projevuje na zátěži CPU, je to ale daň za možnost hrát hru v podstatě ihned.

Digital Foundry pak detailně popisuje chování hry na různých konfiguracích, mluví dokonce o případech, kdy například hra zcela zamrzla – stalo se tak s procesorem Ryzen 5 3600 nebo na Steam Decku – aby se následně po krátké chvíli zase rozběhla. Mluví také o nemožnosti zachovat stabilních 30 fps na Steam Decku, když už je o něm řeč, a problém se ještě prohlubuje na úrovni pocitu ze hry, který působí při 30 fps velmi trhaně i kvůli tomu, jak funguje ve hře kamera. A poslední věc, na kterou Digital Foundry poukazuje, je nepřesvědčivá kvalita hry při použití DLSS a DLAA. Objevují se prý až příliš viditelné glitche a rozmazání při pohybu, kde jinak tyto technologie dle Digital Foundry excelují. Přesto technologičtí odborníci doufají, že v budoucnu se kvalita hry zlepší, bude to ale podle nich nějakou dobu trvat.

Update TLOU 2 na PS5 může poškodit vaše uložené pozice

Aby těch potenciálních problémů ale nebylo náhodou málo, je tu ještě PS5 verze The Last of Us Part II Remastered. Hra v průběhu včerejšího dne obdržela update na verzi 2.0.0 a hráči začali obratem hlásit, že se nemohou dostat k některým dříve odemknutým postavám, předmětům nebo úpravám. Update byl přitom prezentován jako jeden z těch opravdu velkých, měl přinést řadu vylepšení i nového obsahu například v podobě nových hratelných postav do režimu No Return, nakonec se ale diskuze kolem něj stočila právě k tomu, že došlo k poškození uložené pozice a že hráčům chybí výbava či vylepšení skillů. Vývojáři zatím nenabídli žádnou opravu, tak jste byli alespoň varováni.

# last of us # post-apokalypsa # the last of us # zombie

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru