Final Fantasy VII Rebirth, Square Enix, Digital Foundry chválí FF VII Rebirth na PS5 Pro

Digital Foundry chválí FF VII Rebirth na PS5 Pro

Oproti základní konzoli je to prý rozdíl jako den a noc. Režim kvality s 60 fps boduje

Zdroj: Square Enix
13. 9. 2024
Název: Final Fantasy VII Rebirth Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: , Datum vydání: 29. 2. 2024

Představení základních vlastností PlayStationu 5 Pro vyvolalo v souvislosti s vysokou cenou diskuzi, zda bude vylepšení výkonu natolik znatelné, aby se vyplatilo konzoli koupit. Náznaků zatím máme jen hrstku – nejvíce zatím napsal magazín Cnet – ale nebyli to pouze jeho redaktoři, kteří si už mohli PS5 Pro vyzkoušet. Dalšími byli lidé z Digital Foundry, kteří se už dlouhé roky zabývají výkonem her či jejich porovnáváním. Proto jejich názor má patřičnou váhu a první dojmy se už začínají ozývat i z jejich tábora. Redaktor John Linneman si totiž mohl mimo jiné vyzkoušet na PS5 Pro druhý díl remaku Final Fantasy VII a na Twitteru následně uvedl, že rozdíl v podání grafiky je ve srovnání se základní verzí konzole PS5 jako den a noc.

„Wow, ano, Final Fantasy VII Rebirth vypadá na PS5 Pro MNOHEM lépe,“ napsal Linneman a přiložil také první obrázky pořízené přímo na výkonnějším PlayStationu 5. Grafiku hry na základní verzi konzole hodnotí jako „příliš ošklivou“, čímž naráží na stejnou věc, kterou jsem popisoval v recenzi. Režim výkonu, skrze který se hráči dostali k 60 snímkům za sekundu, musel být před vydáním ze strany vývojářů ze Square Enix ještě vylepšen, ani to ale nevyřešilo všechny problémy či kompromisy, s nimiž tento grafický mód přišel. A jak si zřejmě vzpomínáte a dokážete odhadnout, režim kvality, který nabídl mnohem ostřejší obraz a lépe vykreslené detaily, přirozeně nabídl jen 30 fps. To se ale má na PS5 Pro změnit a Linneman naznačuje, že na vylepšené konzoli běžící režim kvality je ve všech ohledech lepší, než cokoliv, co nabídlo Final Fantasy VII Rebirth na základní konzoli.

Jeden z Linnemanových sledujících sice namítl, že když se podívá na trojici přiložených obrázků a trochu je zvětší, detaily se stejně začínají ztrácet, novinář ale potvrdil, že naživo hra vypadá opravdu velmi ostře a právě i v režimu 60 fps vypadá nesrovnatelně lépe nežli 60 fps na základní PS5. „Není to perfektní, ale jde o obrovské vylepšení,“ řekl Linneman přesně. Hra za to vděčí systému PSSR, který se má na PS5 Pro starat o chytrý upscale obrazu i za pomoci umělé inteligence a strojového učení a jde přirozeně o lepší způsob, než dosud využívané „hloupé“ upscalery. Bude ale nepochybně zapotřebí mít takových porovnání víc, aby si člověk mohl udělat kvalifikovanější názor na to, zda vylepšený PlayStation 5 koupit, či nikoliv. A ve finále se pak i Linneman brání proti komentářům, že by příspěvkem o Final Fantasy VII Rebirth říkal cokoliv o tom, nakolik je PS5 Pro výhodný a že posun v grafice automaticky vyvažuje cenu 700 dolarů, 800 eur nebo 20 tisíc korun.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru