Stín Diabla Immortal dopadl na Diablo IV. Tak by se dala popsat situace kolem jedné z nejslavnějších akčních her na hrdiny, která v průběhu let propůjčila svůj název k určení celého žánru. Jenže namísto radosti, že Blizzard vyplnil dlouhé čekání na čtvrtý díl plnohodnotnou mobilní hrou a že záběry z Diabla IV vypadají k světu, řeší fanoušci přístup k monetizaci, který byl v případě Diabla Immortal mírně řečeno nešťastný. Prvky pay-to-win se ve hře i přes předchozí sliby objevily – byť nepřímo skrze drahokamy ovlivňující statistiky výstroje a zbraní – a v živé paměti zůstávají články hovořící o nutnosti platit desetitisíce dolarů za vymaxování postavy. Logicky pak hráči mají strach, že v případě Diabla Immortal šlo jen o zkoušku a to samé čeká hráče Diabla IV, vývojáři z Blizzardu už ale poněkolikáté ubezpečují, že tomu tak nebude a chystaná prémiová hra pro PC a konzole bude v tomto ohledu čistá.
Tentokrát se k fungování live service obsahu Diabla IV vyjadřuje game director Joe Shely v článku na oficiálních stránkách hry a chce se – podobně jako Wyatt Cheng před ním – zasloužit o to, aby hráči nevnímali systém jako problém spojený s nákupem síly. „Chcete-li hrát novou sezónu, vytvoříte si novou postavu a pustíte se do sezónních prvků a obsahu, zatímco budete zvyšovat svou úroveň společně s dalšími hráči,“ říká Shely na úvod. Z jeho slov jde vytušit, že každá sezóna přinese restart, resp. nutnost zahájit ji s novou postavou, což vychází zejména s přesvědčení, že díky tomu nebudou diskvalifikováni hráči, kteří nebudou hrát hned po vydání. Pak ale Shely dodává, že design přímo počítá s tím, že veškeré zdroje síly hráčovy postavy budou pocházet výlučně z hraní samotné hry a onu sílu nebude možné získat jinak, tedy ani skrze mikrotransakce a na ně napojené dalších mechanismy.
Tím ovšem vývojáři Diabla IV nevylučují, že ve hře bude zastoupena prémiová měna a že k mikrotransakcím nebude docházet. Podle zástupce Joea Shelyho – dalšího game directora Joea Piepiory – však budou použity jen pro nákup kosmetických předmětů, které žádným způsobem neovlivní statistiky hráče či jeho výstroje. K těmto předmětům se pak budou moci hráči dostat i skrze Season Passy, které budou po vzoru jiných her dostupné ve dvou verzích. Bezplatný battle pass přinese drobnější odměny, ale také herní boosty, které všem spravedlivě na základě vlastního hraní Diabla IV umožní rychleji stoupat do vyšších pater. Placená verze pak nabídne pouze kosmetické odměny – byť lákavější nežli z bezplatného Season Passu – a prémiovou měnu, kterou budou moci hráči utratit dle své libosti, resp. přidat jí k již nakoupené měně a dostat se třeba k nákladnějším předmětům v herním obchodě.
K vysvětlování se pak přidal i produktový ředitel Kegan Clark, který rovněž vymezil, že herní obchod nenabídne nic, co by i nepřímo ovlivnilo statistiky. Jde prý pouze o vzhled postav, který sice může být pro mnoho hráčů lákavý a přinutit je k dalšímu utrácení, ale neovlivní sílu postavy a nedá nikomu konkurenční výhodu. Jestli tomu tak skutečně bude, nebo chystají vývojáři z Blizzardu nějaké kličky, není v tuto chvíli férově možné posoudit, stále se ale přikláníme k tomu, že přístup k prémiové, nikoliv free to play hře bude jiný a i s ohledem na exces vyvolaný Diablem Immortal nebude Blizzard tlačit na platby příliš. Jinak totiž hra vypadá opravdu k světu, pokud máte rádi umírněnější barvy, a zajímavý by mohl být konečně i vývoj příběhu, který se ani díky Immortalu nikam příliš neposunul.
Blizzardu nevěřím. Je špatně už i to, že AAA titul musí mít nějaké lootboxy, mikrotransakce. Chápu to u free to play hry jako je Path of Exile, ale u placeného Diabla to neberu. Klidně ať Diablo IV stojí např. 3000-3500Kč, ale ať tam nejsou žádné mikrotransakce.
Jsi mimo, Path of exile má skryté poplatky pro end game, jako jsou premium stash taby aby jsi mohl prodávat hráčům, curency a map taby a další quality of life věci v hodnotě 1000kč + bez kterých si vydrápeš v end game oči a navrh má i skiny, battlepass atd.
Diablo 4 míří o ligu víš, kampaň nebude tak hnusná a nudná jako v POE 1, blizzard filmečky, otevřený svět atd.. Diablo 4 je nadupané a v ty ceně právě dostaneš ty quality of life co v Path of exile musíš připlácet..
Víš o tom, že tu existují popularní hry jako wowko nebo final fantasy 14 u kterých platíš měsiční sub, kupuješ každý datadisk a ještě mají obchod se skinama a quality of life věcma?
Zadarmo nikdo dělat nebude kamaráde a neustálý vývoj a náročnost hráčů co očekavají dostatek contentu pro tisíce hodin, to je velmi nákladné… to není jak když udělaš za tomb raidera s herní dobou 9 hodin a dáš ho za 1400 kč, tohle je uplně jinej vesmír do kterýho bohužel ty nevidíš.
Nechci aby se z Diabla stalo mmorpg. To Diablo nikdy nebylo (1,2,3). Tu frašku Diablo Immortal nezmiňuju. Tak přesně dle mne Diablo nemá vypadat. U Path of Exile jsem psal, že ty poplatky chápu. Není to AAA hra, která je ke všemu free to play pro hráče, kteří to neberou příliš vážně. Je tam hromada kontentu a kdo to chce hrát na určité úrovni si zkrátka zaplatí za stash taby. Nikdo nechce, aby to Blizzard dělal zadarmo. Jsem psal, ať ta hra stojí určitou pevnou cenu (klidně 5000), ale ať neobsahuje dodatečné mikrotransakce. Pokud Blizzard chce mikrotransakce, tak ať jde cestou Grinding Gear Games a jejich Path of Exile. Hra zadarmo a nákup kosmetiky, ale ne nákup síly! Buď hra zadarmo + (kosmetické) mikrotransakce, anebo zaplatím Blizzardem stanovenou částku, ale žádné mikrotransakce ve hře nechci. Filmečky a otevřený svět ti ještě nezaručí kvalitní hru.
@vrzalik To je fantazie, sám nevěříš tomu, že by mohla cenovka být 5000kč, tohle je byznys a né charita, korporace, jde o peníze a o co nejlepší strategii jak z lidí peníze dostat za cenu win win situace, tedy co největší výnos a co nejšastnější zákazníky..
Dát diablo 4 za 5000 kč tak je utlučou cihlama před pobočkou blizzardu…
A realně víš jaký je plat v californii? Pokud ta hra má dostávat pravidelný free content, bude na ní dělat tým třeba 200-300 lidí ze kterých každý z nich nejde pod 6000 dolarů měsíčně, spočítej si náklady, daně, pronájmy, zdroje, bonusy.. je to byznys a ty peníze se musí točit…
To že ta hra bude stát 5000 korun pokryje její náklady třeba na první rok a co pak ? Ta hra tady bude beztak 10 let a pokud má 10 let žít, potřebuje hromadu mikrotransakcí… Podívej jak jsou zoufalí vyvojaři z POE, ti už začali prodávat battlepass i skiny na cursor od myši a to jejich DLC nepřidavají absolutně žádnej příběh ani další act kampaně, pouze jen novou ligovou mechaniku pro nový start a předmety..
Jasne, hele bobby kotticku kde jsi? Tady vrzalik ma supr napad! Prodavejte diablo4 kolem 200 dolaru, to urcite vyresi vsechny problemy z tvim podhodnocenim platem. Nebo budete tak do pul roku vsichni v hajzlu i z microsoftem
Poe 2 není přímá konkurence je to hardcore hra na kterou běžný zakazník nesáhne ani koštětem, diablo je přistupná hra.. podívej se na prodeje, diablo 3 patří dodnes mezi top nejprodavanější hry na planetě a to je přitom z hlediska fanoušku propadák, path of exile je stále malá indie hra, která zatím ani nevydělal to co diablo 3 které mělo poslední expanzi před 10 lety, zalez pls.
ja im neverím ani slovo….predobjednávku som nakoniec neurobil a spravil som dobre….už aj v tom vyjadrený si protirečia….majú tam viac chamtivých manažérov ako vývojárov….
Předobjednavka v obchodech byla i na Overwatch 2 a nakonec vychází 4. řijna zadarmo, takže to je asi tak relevantní komentář jako, že blizzard spustil na svým webu předobjednávku diabla 4, kterou jsi z celý planety viděl jen ty.
i tak mi to prijde, ze bez mikrotransakci dostanete osekanou, druhoradou hru, bez tech hezcich armor skinu. to je proste zase ta debata, jestli ty skiny jsou skutecne neco vytvorene navic, nebo jen vyriznuty a zpoplatneny z puvodni hry. platit za skiny pouze ve F2P hrach podle me.
Je to stavěný jakoby do MMO, takže end game s pravidelným obsahem, sezony atd. Defakto vytvoříš postavu, dohraješ end game a za 3 měsíce je reset a všichni jedem od znovu, tak jako to je v Diablo 3 a jak to konzumují opravdový fanoušci, to co píšeš ty nedává ani hlavu ani patu, co jsi čekal, že si koupíš Diablo 4 a oni ti to budou živit 10 let zdarma? Prober se a zavítej do jiných online her a prober se.. Tohle není další singleplayerovka co dohraješ za víkend a odložíš do skříně, tohle bude na urovni her u kterých máš stravit tisíce hodin ročně.
po precteni tvych prispevku zde, mi pripadnes jako uplnej fanboy. nicmene, asi kazdej od ty hry chceme neco jinyho. nekomu vyhovuje live service model, nekomu kompaktnejsi zazitek jako diablo 2. to ze se nekdo smiril s tim, ze ve hre plati za kazdou blbost, neznamena, ze ja taky a nemuzu to kritizovat.
Ano a mám plný zuby víkendových hráčů, kteří si koupí diablo 3, za víkend dohrají a dají do poličky a rozehrají jinou hru, já si chci tu hru užít měsíce i roky, chci aby byla life service a chci každý 3 měsíce nový content abych měl s kamošama co hrát, promin že se mi nelíbí to, že si z Diabla chcete udělat další hru co pujde po dohraní do poličky..
Rozhodně nevěřit a počkat si na výsledek. V poslední době jdou od špatného k horšímu. Já se na hru ani moc netěším a to jsem velký fanoušek předchozích her. Radši budu překvapen a vyveden z omylu, ale moc tomu nedávám.
Velký fanoušek omalovánky diablo 3 a netěšíš se na gothické Diablo 4 s promakanýma end game systémam, vrací se postavy z Diablo 2, svět je konečně pro dospělé, herní systémy budou mít konečně hloubku atd atd… kvůli takovým lidem jako ty se málem tahle IP nepohla, protože se spokojíš s podprůměrnou diablovkou, každej normalní fanoušek diabla je ze čtyřky nadšenej, obavy máme skrz monetizaci, tam to ale začíná a končí.. hra vypadá užasně, zkus někdy zavítat do komentářů po D4 videa nebo na forum, třeba se pak probereš.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Diablo 4 míří o ligu víš, kampaň nebude tak hnusná a nudná jako v POE 1, blizzard filmečky, otevřený svět atd.. Diablo 4 je nadupané a v ty ceně právě dostaneš ty quality of life co v Path of exile musíš připlácet..
Víš o tom, že tu existují popularní hry jako wowko nebo final fantasy 14 u kterých platíš měsiční sub, kupuješ každý datadisk a ještě mají obchod se skinama a quality of life věcma?
Zadarmo nikdo dělat nebude kamaráde a neustálý vývoj a náročnost hráčů co očekavají dostatek contentu pro tisíce hodin, to je velmi nákladné… to není jak když udělaš za tomb raidera s herní dobou 9 hodin a dáš ho za 1400 kč, tohle je uplně jinej vesmír do kterýho bohužel ty nevidíš.
Dát diablo 4 za 5000 kč tak je utlučou cihlama před pobočkou blizzardu…
A realně víš jaký je plat v californii? Pokud ta hra má dostávat pravidelný free content, bude na ní dělat tým třeba 200-300 lidí ze kterých každý z nich nejde pod 6000 dolarů měsíčně, spočítej si náklady, daně, pronájmy, zdroje, bonusy.. je to byznys a ty peníze se musí točit…
To že ta hra bude stát 5000 korun pokryje její náklady třeba na první rok a co pak ? Ta hra tady bude beztak 10 let a pokud má 10 let žít, potřebuje hromadu mikrotransakcí… Podívej jak jsou zoufalí vyvojaři z POE, ti už začali prodávat battlepass i skiny na cursor od myši a to jejich DLC nepřidavají absolutně žádnej příběh ani další act kampaně, pouze jen novou ligovou mechaniku pro nový start a předmety..