Před koncem loňského roku představil dosud neznámý australský tým Drop Bear Bytes svoji chystanou prvotinu jménem Broken Roads a ve své domovině na výstavě PAX Australia se pokusil zaujmout novým pohledem na letitý žánr izometrických her na hrdiny. Těch, které se odvolávají ke klasikám žánru typu Baldur’s Gate či Fallout, se v posledních letech objevila celá řada, Broken Roads ale má potenciál vyčnívat z davu. Důvodů je hned několik, za všechny lze ale hned v úvodu zmínit to, že design hry mají na starosti ostřílení tvůrci se zkušenostmi například z Fallout 2 či z Planescape: Torment.
Tím pro vývoj nejdůležitějším jménem je hlavní designér hry Colin McComb. Ten v minulosti pracoval například v Black Isle Studios a kromě menší role ve vývoji zmíněného druhého dílu série Fallout se podílel z pozice designéra právě i na původním Planescape ze světa Forgotten Realms. A nejen to, McComb se jako jeden z hlavních designérů následně podílel i na pokračování Torment: Tides of Numenera z dílny inXile Entertainment. Další členové studia Drop Bear Bytes pak mají za sebou zkušenosti například z týmů CCP Games, Riot, Ubisoft, Electronic Arts a dalších. Už jen z toho je tedy rázem jasné, že zde nehraje roli fakt, že se jedná o prvotinu zmíněného týmu, ale že hra pochází od studia s mnoha zkušenostmi v zádech. A jejich první praktickou ukázku už můžete spatřit v přiložené upoutávce.
Co ale z videa určitě nevykoukáme, je jeden z hlavních taháků hry. Tím je příslib propracovaného systému morálky, jež je zde definována takzvaným morálním kompasem (viz obrázek níže). Rozhodnutí ve hře i v dialozích posouvají charakter hráče k jednomu ze čtyř filozofických směrů: utilitarismus, existencialismus, nihilismus a machiavellismus. Budeme-li vycházet ze standardních definic, tak lze předpokládat, že pro utilitaristu bude vždy na prvním místě přínos praktického užitku, existencialista se bude zabývat svojí vlastní podstatou, nihilista bude zastávat názor, že život nemá příliš smysl ani hodnotu a že lidský druh je bezvýznamný a konečně machiavelista může cynicky prohlašovat, že účel světí prostředky. Jak to ale bude vypadat v praxi, to ještě příliš nevíme. Už z podstaty definic jednotlivých směrů lze ale například předpokládat, že třeba na smrt protivníka může každý jedinec nahlížet diametrálně odlišně. Tvůrci zároveň slibují, že jednotlivé volby nebudou vždy černobílé: „Nemůžete vzít zlou možnost a poté okamžitě navázat nejušlechtilejší možností. Rozhodnutí nebudou jasná a nebudou ani jen dobrá a špatná. Chceme představit skutečná morální dilema, která budou hráči muset pečlivě zvážit.” S tím nadále souvisí i fakt, že jednotlivé volby ve hře ovlivní afinitu v onom morálním kompasu a ten má zpětně vliv i na chod hry samotné a hráčům nabízené možnosti.
Kromě tohoto to ale vypadá, že se jinak hráči mohou těšit na tradičního zástupce moderních izometrických RPG, jež ale vycházejí z léty prověřených klasik. To ve zkratce znamená, že Broken Roads přinese důraz na exploraci s až šesti postavami naráz, nabídne hutné dialogy i taktické tahové souboje a pokusí se navázat na úspěchy dalších nedávných zástupů žánru. Mezi ty se řadí například série Pillars of Eternity, tituly od týmu Larian Studios, zmíněný Torment a koneckonců i charakterem nejpodobnější RPG – Wasteland. S tím bude Broken Roads sdílet zasazení do post-apokalyptického světa s tím rozdílem, že zde se hráči mohou těšit na ikonické oblasti a prvky kontinentu protinožců. Z dalších aspektů lze zmínit ještě stylizovanou, částečně ručně kreslenou grafiku, kterou má na starosti studio Mighty Vertex. To stálo například za grafickou podobou Shadowrun.
Propracovaný a netradičně pojatý systém morálky ruku v ruce s charakterem klasických izometrických RPG zní jako zajímavý příslib neokoukaného zážitku, na ten si ale budeme muset bohužel ještě chvíli počkat. Broken Roads totiž dorazí nejdříve až v příštím roce, a to dle aktuálních informací na PC, Switch, PlayStation 4 i na Xbox One. Dá se ale předpokládat, že seznam zařízení se spolu s příchodem další generace konzolí ještě promění.