Jen týden po dlouho očekávaném oznámení Death Stranding 2 během letošních The Game Awards 2022 si pro nás Hideo Kodžima nachystal další oznámení, tentokrát však poměrně nečekané. Zatímco se pracuje na pokračování první hry z roku 2019, v plánu je i filmová adaptace. Na té se vedle samotného Kodžimy a jeho studia Kojima Productions podílí i filmový producent Alex Lebovici se svou produkční společností Hammerstone Studios. S informacemi o filmu exkluzivně přišel magazín Deadline.
Hot on the heels of announcing ‘Death Stranding 2’ (w/t) at The Game Awards, Hideo Kojima’s Kojima Productions has partnered with ‘Barbarian’ EP Alex Lebovici’s Hammerstone Studios to develop & produce a film adaptation of hit video game, ‘Death Stranding’https://t.co/kbEc0QDhlQ
O samotném filmu toho v tuto chvíli bohužel příliš nevíme, podle informací magazínu Deadline by však nemělo jít o přímou adaptaci děje prvního dílu, ale o nový příběh zasazený do vesmíru hry, který by tak nabídl i nové postavy a další události. To by nebylo ani příliš překvapivé vzhledem k filmové povaze samotné hry. Zatím nejsou s projektem spojováni žádní další tvůrci v souvislosti se scénářem nebo režií, totéž platí i o možných hereckých představitelích. Není známo, zda by se mohli ve filmu objevit i herci, které známe z her – Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Léa Seydoux a další – ve svých rolích. Práce na filmu by měly být teprve na začátku, ale Kodžima si novou spolupráci samozřejmě pochvaluje. Zároveň se jedná o první adaptaci jeho herní tvorby.
Na rozdíl od jiných velkorozpočtových adaptací videoher půjde o něco mnohem komornějšího a hlubšího.
„Nemohu mít z nového partnerství se společností Hammerstone Studios větší radost. Pro tuto sérii je to klíčový okamžik a já se opravdu těším na spolupráci, která přinese Death Stranding na velké plátno,“ uvedl Kodžima. Nejinak tomu je v případě Alexe Leboviciho, pro něhož je ctí s Kodžimou spolupracovat: „Jsme nadšeni a poctěni, že máme možnost spolupracovat s geniálním a ikonickým Hideem Kodžimou na jeho první filmové adaptaci.“ Lebovici dále naznačil, jakým způsobem hodlají k adaptaci přistupovat, přičemž podle něj půjde o názornou ukázku tvůrčí a kreativní svobody. A rozhodně má působit jako dílo z Kodžimovy produkce. „Na rozdíl od jiných velkorozpočtových adaptací videoher půjde o něco mnohem komornějšího a hlubšího,“ doplnil Lebovici.
Hidea Kodžimu, jenž je jedním z nejvýznamnějších herních tvůrců vůbec a je vedle Death Stranding například otcem i legendární série Metal Gear Solid, zde asi nemusíme příliš představovat. Jak už však bylo zmíněno výše, film bude kromě Kojima Productions produkovat i společnost Hammerstone Studios a Alex Lebovici. Ten se podílel například na produkci letošního kritiky i diváky oceňovaného hororu Barbar, momentálně pracuje na filmu Sympathy for the Devil s Nicholase Cagem a Joelem Kinnamanem v hlavních rolích, ale produkoval například i krátký film Uncharted: Live Action Fan Film, který v roli Nathana Drakea představil Nathana Filliona. Společně s Kodžimou a Lebovicim bude třetím výkonným producentem Allan Ungar, jenž právě hraný fanouškovský Uncharted napsal a režíroval. Alex Lebovici se navíc jako producent podílí i na Death Stranding 2.
More Death Stranding 2 details:
• Game will feel „nostalgic“ for fans of the original but also feel new for those who weren’t.
• Technology has improved a lot over the past 3 years. Things are possible now that weren’t before.
Nicméně když už je řeč o Death Stranding 2, o němž jsme se už řadu informací dozvěděli přímo s oznámením, i zde můžeme posloužit několika novými poznatky, jež zazněly v Kodžimově podcastu. Produkce postupuje kupředu a Norman Reedus právě začal pracovat na nahrávání motion capture. Hra by navíc měla působit jistým způsobem „nostalgicky pro fanoušky prvního dílu, ale zároveň i nově“, přičemž Death Stranding 2 nemá být jen obyčejným pokračováním. Za tři roky od vydání jedničky se navíc posunuly kupředu i technologie, a tak mají být nyní možné věci, které u prvního dílu možné nebyly. Zatím však jen můžeme hádat, co přesně to pro nás jako hráče znamená.
Já tenhle přístup u adaptací dost vítám. U Assassina to sice nevyšlo, ale pořád jsem radši, když se někdo pokusí lore hry adaptací rozšířit než se nám pokoušet převyprávět to samé, co jsme jako hráči zažili. Chápu, že třeba v případě adaptace God of War to zrovna moc nejde, ale u DS a plánované adaptace Horizonu mi to přijde dost fajn. Za mě škoda, že se podobnou cestou nevydali třeba i u Last of Us, kde by to podle mě také nebylo úplně složité.. holt asi scénáristická lenost a obava tvůrců předloh, aby jim někdo „nezmrvil“ jejich tvorbu.. na druhou stranu, když by si to sami tvůrci pohlídali, jako třeba v tomto případě Kojima, dost možná by výsledek nemusel být špatný.. no uvidíme. Každopádně ve mě vzbudili očekávání a vkládám do téhle adaptace naděje stejně jako do zmíněného Horizonu.
Souhlasím a u Death Strandingu se mi to líbí o to víc, když tvůrci můžou vzít postavu ze hry a dát jí do filmu a obráceně a nemusí hledat představitele.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.