Je to možná k nevíře, ale průběh cesty Dead Islandu 2 z výrobních linek do rukou fanoušků završí letos v červnu sedm let. Hráči už vcelku oprávněně přestali věřit, že se pokračování zombie akce vůbec objeví a i my jsme přešli do módu uzívané letargie, objeví-li se nějaké nové informace. Naposledy jsme o Dead Island 2 psali loni, kdy se na internet dostal hratelný build jedné z raných verzí, mnohem příznačnější je ale článek z května 2019, ve kterém Jirka shrnoval celý pohnutý osud. Novou kapitolu vývoje přitom začala hra psát už o několik měsíců později, kdy ji vydavatel Koch Media přidělil vývojářům ze studia Dambuster, na necelé další dva roky ale opět zavládlo ticho, které až v těchto dnech narušují inzeráty na nové zaměstnance.
Dead Island 2 is moving to a release on PlayStation 5, Xbox Series X|S and PC only. Current developer Dambuster Studios lists the game for „Next Gen Consoles and PC platforms“. The studio is also hiring for programmers with experience in DirectX 12 and DirectX Ray Tracing.
1/3
— MauroNL (@MauroNL3) March 1, 2021
Autoři hry zjevně někam pokročili a do svého středu hledají další animátory, grafiky prostředí, programátory a dokonce i producenty. Detaily těchto inzerátů pak skrývají několik nových střípků, zejména co se cílových platforem týče. Zatímco dosud jsme v odvážných představách hotového produktu uvažovali v souvislosti s Dead Island 2 pouze o PC, Xbox One a PlayStation 4, nyní vývojáři uvažují výlučně nad next-genem. Například popis práce zmiňovaného producenta zahrnuje práci na zavedené AAA značce pro next-gen konzole a PC, zahrnující plánování a plnění časových plánů. Uchazeči o post programátora pak mají počítat s tím, že budou pracovat na sandboxovém AAA titulu pro next-gen hardware a spolu s celým týmem se zaručí o skělý zážitek a nezapomenutelnou hratelnost.
O Dead Islandu 2 se mluví minimálně od roku 2012, první díl vyšel o rok dříve. Oficiálně byl titul veřejnosti představena 9. června 2014 na E3 během tiskové konference PlayStationu. Tehdy ještě nebyla k dispozici ukázka přímo ze hry, ale už na Gamescomu v témže roce Deep Silver novinku prezentoval formou gameplaye z rané verze. Podle původních plánů měl Dead Island 2 vyjít ve druhém čtvrtletí roku 2015. K tomu samozřejmě nedošlo. Postupně se na hře během let vystřídala studia Techland, Yager, Sumo Digital a Dambuster.
Na znění inzerátů upozornil herní analytik s přezdívkou MauroNL na svém Twitteru, když shrnul jednotlivé informace a dodal, že Dead Island 2 vzniká na čtvrté generaci Unreal Enginu a s největší pravděpodobností využije API DirectX 12, včetně ray tracingu. Je nicméně otázkou, zda jde jen o další evoluci delší dobu vyvíjené verze, nebo o verzi úplně novou, což by značilo několik dalších let vývoje a prohloubení celé krize kolem důvěry a očekávání. Na druhou stranu se ale zdá, že pro Koch Media, resp. celou rodinu Embracer Group, je Dead Island stále velmi důležitou značkou a podle vyjádření z konce roku 2019 nebyl vývoj druhého dílu nikdy uložen k ledu. CEO Koch Media Klemens Kundratitz v rozhovoru pro magazín GamesIndustry před rokem a půl řekl, že by si přál, aby hráči posuzovali Dead Island 2 až podle konečného výsledku a ujistil, že skutečně půjde o zombie akci a hra doopravdy vyjde.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.