Vypadá to, že se insider Tom Henderson znovu trefil. Když totiž před týdnem přišel se zprávou, že se ve studiu Dambuster začíná něco dít a prokletý projekt jménem Dead Island 2 se dere na svět, ne všichni nepodloženým zprávám věřili. Už jen proto, že je hra ve vývoji téměř deset let a neúspěšně na ní pracovalo hned několik studií. Jenže zveřejňování finančních výsledků společnosti Embracer Group, pod kterou operuje Deep Silver – vydavatel Dead Islandu 2, tuto zprávu potvrdilo a CEO společnosti Lars Wingefors nebyl po zmínce moderátora rozpravy s investory a novináři proti.
Nemohu mluvit o Dead Islandu 2, protože nebyl v takové podobě svým vydavatelem oznámen. Ale ano, rozebírali jsme, že máme v přípravě jeden neoznámený AAA titul, za který považujete Dead Island 2, říká Lars Wingefors.
„Hra je samozřejmě stále naživu a já očekávám, že se jejího vydání dočkáme v tomto finančním odobí,“ řekl konferenciér za Embracer Group, ale hned vzápětí se opravil. Aktuální fiskální rok totiž končí už 31. března a vyjádřením byl přirozeně myšlen rok následující. V navazujícím dotazu pak zazněla otázka, co tedy můžeme očekávat od titulu, který je ve vývoji takovou dobu, a na to už odpověděl Wingefors sám: „Nemohu mluvit o Dead Islandu 2, protože nebyl v takové podobě svým vydavatelem oznámen. Ale ano, rozebírali jsme, že máme v přípravě jeden neoznámený AAA titul, za který považujete Dead Island 2.“ Že nejde o zrovna konkrétní komentář, je vcelku jasné, jako potvrzení, že se se hrou něco děje, to ale může postačit.
Magazín Video Games Chronicle následně spekuluje, že ona neochota Larse Wingeforse říct něco víc, může skutečně naznačovat, že se hra již brzy dočká svého opětovného odhalení, které by přirozeně chtěl CEO Embraceru nechat na Deep Silveru, resp. přímo vývojářích z Dambusteru. Jde však pouze o kvalifikovaný odhad, který se – zejména i s přihlédnutím k historii celého vývoje Dead Islandu 2 – nemusí nikdy naplnit. Ukončit tuhle kapitolu videoherních dějin je ale stále velmi žádoucí, už jen kvůli tomu, jak celý příběh vzniku bobtná a jak může být pro hráče nejasný.