branding
Darkborn z nás měl udělat netvora a z vikingů „vrahy“

Darkborn z nás měl udělat netvora a z vikingů „vrahy“

Hra inspirovaná Beowulfem a severskou tématikou byla uložena k ledu. Důvod neznáme

Zdroj: The Outsiders
5. 5. 2020

Nejen tituly God of War z roku 2018 a Assassin’s Creed Valhalla sázejí na vikinskou tématiku. Stejnou látkou se inspirovalo i RPG Darkborn od švédského studia The Outsiders. Na rozdíl od mnoha jiných hrdinských příběhů měl ale hráč v tomto počinu sehrát roli obávaného monstra. V tuto chvíli je ale bohužel vývoj projektu pozastaven.

V debutu od studia The Outsiders bychom se nejprve stali malou příšerkou a postupně vyrostli a zesílili, abychom se mohli pomstít lidem, kteří zdecimovali naši rodinu.

Počin oznámený už před čtyřmi lety přitom o sobě dal opakovaně vědět a nebyl jen nějakým mlhavým konceptem. Viděli jsme jej i v akci a ze hry dokonce existuje patnáctiminutové gameplay video z loňského dubna. V debutu od studia The Outsiders bychom se nejprve stali malou příšerkou a postupně vyrostli a zesílili, abychom se mohli pomstít lidem, kteří zdecimovali naši rodinu.

Jenže se titulu, který měl vydat label Private Division působící pod křídly Take-Two Interactive, nemusíme nikdy dočkat. Za projektem přitom stál David Goldfarb, který se předtím podílel na hrách Battlefield 3 nebo Battlefield: Bad Company 2. Teď autoři na Twitteru a dalších sociálních sítích napsali, že je projekt u ledu. Pracovali na něm podle svých slov s láskou přes čtyři roky. Darkborn dříve známý jako Archenemy a Project Wight se podle nich může jednoho dne opět objevit a třeba se k němu vývojáři vrátí. V tuto chvíli ale museli učinit obtížné rozhodnutí práce pozastavit.

Celý prý tým doufá, že se Darkbornu opět ujmou a poděkovali za podporu v uplynulých letech. Nicméně ve vyjádření autoři nevysvětlují důvody svého rozhodnutí. Namísto toho prozrazují, že jedny zavřené dveře znamenají, že se jiné otevírají a oni už pracují na něčem jiném. Je to nějaká úžasná novinka, která se vývojářům opravdu zamlouvá. Už se prý těší, až se o ni s námi budou moci podělit. A bude to podle jejich slov velmi, ale opravdu velmi brzy.

Fanoušci tuhle zprávu “oplakali”, ale co to znamená? Představí svůj nový titul třeba už na některé z blížících se akcí, jako ke čtvrteční Inside Xbox? Dostali jinou zajímavější nabídku/zakázku od vydavatele? Byli důvodem odstavení titulu problémy s financováním? Nezbývá než hádat. Podrobnosti se snad dozvíme co nevidět.

Darkborn sliboval first person perspektivu, napínavé souboje i netradiční pojetí lidí coby krutých nepřátel a zabijáků, kteří mohou zapříčinit vyhynutí vašeho druhu. Měli jsme si vyzkoušet, jaké to je ocitnout se na druhém konci meče. Autoři nás lákali na příběh o pomstě, v němž jsme měli zjistit, co se stalo s našimi druhy a zda je lze zachránit. Vývojáře podle jejich slov inspiroval epos o Beowulfovi, román Grendel Johna Gardnera, který příběh vypráví z pohledu monstra, ale i filmy jako Bambi nebo King Kong a hry jako Shadow of the Colossus nebo Middle-earth: Shadow of Mordor. Titul měl nabídnout ekvivalent systému Nemesis, ale mělo se jednat o mnohem kompaktnější počin. Darkborn měla pohánět technologie Unity.

David Goldfarb a Benjamin Cousins založili studio The Outsiders v roce 2015. Oba původně působili v DICE. Tehdy Goldfarb prohlásil, že byl vyhořelý vysokorozpočtovými tituly. Věřil, že existuje neprozkoumaný prostor mezi AAA hrami za 200 milionů dolarů a nezávislými projekty za milion dolarů. Šlo podle něj o potenciálně plodné, ale téměř neorané pole. Domníval se, že takové hry mohou komerčně uspět. Už tehdy naznačil, že se tým pouští do RPG, ale detaily ještě tajil.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru