branding
Dark and Darker, Dark and Darker čelí další kritice kvůli free to play modelu

Dark and Darker čelí další kritice kvůli free to play modelu

Bezplatná část působí spíše jako demo. Vývojáři odhalili důvod a slibují nápravu

Zdroj: Ironmace
11. 6. 2024
Název: Dark and Darker Vývojář: Platformy: Žánr: , ,

Autoři akčního RPG Dark and Darker se oklepali ze sporu s Nexonem, dokázali svou hru po dlouhých měsících vrátit do distribuce na Steamu a zdálo se, že je vše na dobré cestě, věnovat se už pouze obsahu a vylepšování zážitku pro hráče. Na Dark and Darker se ale v těchto dnech nabalila další kontroverze, za kterou si však mohou vývojáři sami. Opět se totiž přetřásá téma free to play modelu, který však v případě této hry nefunguje tak, jak byste očekávali. Restrikce, které stojí mezi vaší peněženkou a zážitkem z hraní, jsou tak velké, že je na místě bezplatnou část označovat za demoverzi, a vývojáři už konečně uznali, že s tím musí něco udělat.

Abyste rozuměli, na první pohled se Dark and Darker netváří v porovnání s mnoha tituly s obdobným monetizačním modelem odlišně. Zdarma dostanou hráči jeden slot pro vlastního hrdinu a možnost zahrát si tzv. Normal mode. V něm je možné vyrazit do dungeonu, pořádně se napakovat, vrátit se zpět a přemýšlet nad další výpravou. V tomto bodě ale hráči narazí na omezení v podobě povolené rarity výbavy, kterou lze do dalšího dobrodružství vzít s sebou, a jak asi chápete, jde o výbavu označenou jako „obyčejná“. S ní však nemáte mnoho šancí na přežití v dalších úrovních, takže bez ohledu na to, používat v dalším dungeonu to, co znovu najdete, se stejně po krátké chvíli postavíte před rozhodnutí, jestli zaplatit ekvivalent 30 eur, nebo ne.

I kvůli tomu velmi rychle kleslo hodnocení hry na Steamu k pouhým 52 procentům pozitivních recenzí a vývojáři konečně zareagovali. Jejich reakce pak přináší vysvětlení, které vrhá trochu světla na to, proč je vůbec zaveden nějaký „free to start“ mód, ale z druhé strany odhaluje určitou neobratnost v řešení nastalé situace. „Omlouváme se všem, kteří se cítili být uvedeni v omyl, že je hra distribuována jako free to play. Uznáváme, v tomto ohledu jsme měli zvolit lepší způsob,“ říkají vývojáři v příspěvku na webu hry. Potvrzují také, že Dark and Darker bylo od samého začátku placenou prémiovou hrou a souhlasí s tím, že se k plnohodnotnému zážitku nemohou hráči dostat jiným způsobem. Pak ovšem přichází trochu bizarní vysvětlení, které má co dělat s původním slibem daným těm nejvěrnějším hráčům.

Že situace není ideální, lidé z Ironmace ví a slíbili, že se jí budou zabývat.

„Hlavním důvodem, proč jsme naši hru vydali bezplatně, byl slib, který jsme dali těm, kdo si hru zakoupili mezi prvními,“ odhalují vývojáři ze studia Ironmace. Vysvětlili, že oním slibem byl závazek, nenutit první hráče k opětovné koupi hry, kdyby se v budoucnu dostala na některou z velkých distribučních platforem typu Steam či Epic Games Store. „Nevěříme na dvojité nákupy ani na zneužívání našich fanoušků, kteří jsou jediným důvodem, proč jsme se dostali tak daleko,“ dodávají pak vývojáři a ve zbytku příspěvku také vysvětlují, že bariéra je stanovena proto, aby hra nebyla zaplavena cheatery. Že ovšem situace není ideální, lidé z Ironmace ví a slíbili, že se jí budou zabývat. Jednou z možností, po které zřejmě sáhnou, je rozšíření zážitku v bezplatné části hry při zachování hodnoty pro loajální hráče, o detailech pak slíbili vývojáři informovat už brzy.

Jak nicméně trefně poukazuje magazín PC Gamer, možná zkrátka jen stačilo poslat oné loajální části komunity klíče na Steam či Epic Games Store a nepouštět se na těchto platformách do žádných free to play experimentů. I to je ostatně „návod“, který předhazují někteří fanoušci v komentářích, prozatím ale tento postup Ironmace zřejmě nezvažují a budou se snažit free to start povahu Dark and Darker zachovat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru