Dan Houser odchází po 22 letech z Rockstaru

Dan Houser odchází po 22 letech z Rockstaru

Loučí se scenárista GTA, Red Deadu, Bully a dalších her. Odchod přichází po roční dovolené

5. 2. 2020

Už od roku 1998 bylo pro studio Rockstar synonymem příjmení obou jeho zakladatelů Sama a Dana Houserových. Po dlouhých dvaadvaceti letech však přichází radikální změna a bratrské duo se 11. března rozpadne. Dan Houser, současný viceprezident společnosti a scenárista nejzářivějších hitů Rockstaru oznámil svůj odchod. Rozhodnutí přichází po roční dovolené, kterou si Houser vybíral po náročném vývoji Red Dead Redemption, takže se nemusí zdát na první pohled jako překvapivé. Ovšem s přihlédnutím k tomu, že bratři Houserovi neradi a neochotně vystupují na veřejnosti, málokdo o ročním volnu věděl a informace zastihla svět videoher nepřipravený.

Jako první si Houserova odchodu začali všímat insideři na sociálních sítích, protože nepřišla v klasické podobě tiskové zprávy ale jako úřední dokument oznamující změnu struktury společnosti. Jak už bylo uvedeno výše, Dan Houser zastával roli viceprezidenta a jeho odchod tak souvisí s řadou formálních náležitostí. Přesto se do dokumentu promítnul i osobní vzkaz a poděkování za roky neutuchající práce: „Po delší pracovní přestávce, trvající od jara 2019, opouští Dan Houser společnost Rockstar. Jsme nesmírně vděční za jeho podíl na veškeré práci. Rockstar Games vybudovalo kritikou uznávané a komerčně úspěšné herní světy, sdružilo komunitu vášnivých hráčů a ustavilo špičkové týmy vývojářů, oddaných současným i budoucím projektům.”

Jako producent dohlížel i na zbývající tituly z portfolia Rockstaru a bez ohledu na to, že je vývoj her týmovou záležitostí, Houser do nich dokázal promítnout svůj osobitý rukopis.

Právě úvahy o budoucnosti však mohou vyvolávat mírné obavy, uvážíme-li, že se Dan Houser výrazně podepsal pod drtivou většinu značek Rockstaru. Jeho jméno je nejčastěji skloňováno se sériemi Grand Theft Auto a Red Dead Redemption, scénář ale psal také pro Bully nebo Maxe Paynea 3. Jako producent pak logicky dohlížel i na zbývající tituly z portfolia Rockstaru a bez ohledu na to, že je vývoj her týmovou záležitostí, Houser do nich dokázal promítnout svůj osobitý rukopis, který nebude snadné napodobit. Skutečnost, že je na odchodu z Rockstaru defacto rok, pak může hráče znepokojovat i v souvislosti s očekávaným vývojem GTA 6, které už s největší pravděpodobnosti vzniká bez Houserova přičinění. Zda bude mít absence Dana Housera v Rockstaru nějaký efekt, ne nutně negativní, je však otázkou budoucnosti, stejně jako jméno člověka, který jej na postu viceprezidenta nahradí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru