branding
Další vývoj závodní série DiRT měl být zrušen

Další vývoj závodní série DiRT měl být zrušen

Vývojáři se prý chtějí soustředit na WRC. Přejmenovali i oficiální Twitter na EA Sports Rally

Zdroj: Codemasters
24. 3. 2022

Před dvěma lety v červnu jsme vás informovali o tom, že studio Codemasters získalo oficiální licenci na zpracování série WRC a první hru by mohlo vydat už v roce 2023. Od té doby se několik věcí změnilo – zejména akvizice studia společností Electronic Arts – a nejen to. Insider Tom Henderson ve svém článku na stránkách magazínu Exputer nastiňuje situaci v Codemasters, především ve spojitosti s nepříliš příznivou situací v testovacím oddělení a dále tvrdí, že právě kvůli přípravám na rallye hru s oficiální licencí WRC byl na neurčito přerušen vývoj série DiRT. A to bez ohledu na skutečnost, že třetí díl měl být v pokročilé fázi vývoje.

Henderson se nejprve vrací k vyjádření Codemasters z doby, kdy bylo oznámeno získání zmiňované licence. Tehdy vývojáři uvedli, že to na zájmu posouvat sérii DiRT stále kupředu nic nemění a tým už připravuje další díl, který dorazí před prvním WRC. To se však mělo podle nových informací citovaného insidera změnit a na DiRT Rally 3 se už údajně od konce loňského roku nepracuje. Nemá jít ale jen o odložení vývoje či jeho pozastavení, ale odklon od série DiRT jako takové, a to na neurčitou dobu. Dalším důležitým náznakem pak bylo i přejmenování účtu na Twitteru, který už od února odkazuje na dosud blíže nepředstavenou značku EA Sports Rally. I když stále odkazuje na DiRT i DiRT Rally, podle Hendersona je to náznak rozsáhlejších změn a začátek nové éry, v níž se budou Codies plně soustředit na WRC, F1 a GRID.

Z počtu 200 lidí klesla velikost testovacího oddělení na 120, a to podle Hendersona zejména kvůli špatnému managementu a vedení Electronic Arts.

Transformace ale zřejmě nebude tak snadná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Insider totiž doplňuje, že studio má mít velké problémy s testovacím oddělením, ze kterého během několika měsíců odešla téměř polovina externích pracovníků. Z počtu 200 lidí klesla velikost testovacího oddělení na 120, a to podle Hendersona zejména kvůli špatnému managementu a vedení Electronic Arts. Na základě toho se měli nyní již bývalí testeři rozhodnout neprodloužit svůj kontrakt a údajně i kvůli ignorování vleklých problémů s Codemasters dále nespolupracovat.

Není proto jisté, kdy bude WRC oznámeno, natož kdy skutečně dorazí, Henderson se ale domnívá, že základ pro rallye, který Codemasters položili v uplynulých letech, jim dovolí vydat hru někdy v průběhu příštího roku a naznačuje, že problém s testovacím oddělení nezkříží plány na největší a nejambicióznější závodní hru, která za posledních deset let v Codemasters vznikla. Alespoň tak o ní vývojáři mluvili v inzerátu, prostřednictvím kterého hledali producenta, ačkoliv nebylo v tu chvíli zcela jasné, o jaký titul se mělo jednat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru