branding
Returnal, Sony Interactive Entertainment, Další hrou od Housemarque nemusí být Returnal 2

Další hrou od Housemarque nemusí být Returnal 2

Vývojáři se pustili do úplně nové značky. Úspěšnou akcí z roku 2021 se ale budou inspirovat

Zdroj: Sony
4. 3. 2022
Název: Returnal Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 30. 4. 2021

Hra Returnal od finských vývojářů ze studia Housemarque byla jedním z největších překvapení loňského roku. Autoři titulů jako Super Stardust, Resogun nebo Nex Machina skvěle zabodovali s roguelite střílečkou a namlsaní hráči rozhodně neskrývali svůj zájem o přídavek. Dalo se proto očekávat, že po tak obřím úspěchu budou lidé z Housemarque motivovaní, aby se ke hře ihned vrátili, skutečnost je ale trochu jiná. Jak totiž prozradil ředitel studia Ilari Kuittinen, jeho tým v těchto dnech pracuje na úplně nové hře, která se neopírá o žádnou známou značku a nezdá se tudíž, že by Returnal 2 doopravdy vznikal. Tedy alespoň ne přímo v Housemarque.

Informace zazněla v rozhovoru se zástupci studia po udílení cen DICE Awards. Returnal získal ocenění za hudbu a audio design, takže skupina novinářů určitě měla co s Kuittinenem a dalšími rozebírat. A i když zaznívaly spíše dotazy na náročnost her od Housemarque nebo žádosti k vyjádření stran trendů a změn v herním odvětví, došlo mezi řečí i na to, co je studiu vlastní. „Naše jméno jsme za uplynulých 12-13 let postavili na arkádových hrách – Resogun, Nex Machina, Super Stardust HD a další,“ řekl game director Returnalu Harry Krueger. Dodal, že každá z těchto her znamenala pro Housemarque určitý pokrok či posun vpřed, ale vzhledem k tomu, že se jednotlivé prvky a rysy konkrétních titulů vršily na sebe, portfolio si zachovávalo svou rozpoznatelnou podobu a mělo by tomu tak být i v budoucnu.

„Jsme možná poslední z velkých dinosaurů, kteří dělají arkádové hry,“ dodal pak Ilari Kuittinen a chtěl tím naznačit, že příliš neinklinují k novým věcem, jako je live-service povaha některých titulů nebo ke snaze neustále hledat něco, co by se mohlo trefit do vkusu i těm, kdo doposud hry od Housemarque nehráli. „Přemýšlíme o tom. Dokonce jsme i začali pracovat na multiplayerových hrách, protože před několika lety se zdálo, že všichni potřebují mít nějakou formu zážitku ve více hráčích. Ale nebyli jsme v tom moc dobří,“ přiznává Kuittinen a jen tak, mezi řečí, pokračuje k tomu, na čem se pracuje v tuto chvíli. „Jsme na začátku s novou hrou, novou IP, a vymýšlíme pro ní koncept. Uvidíme, co z toho vzejde,“ řekl ředitel studia a možná vzal vítr z plachet těm, kteří příběhu Selene propadli.

Na druhou stranu bychom ale tohle poodhalení plánů neviděli v souvislosti s pokračováním Returnalu tak fatálně, jak se může zdát. Vývojáři, navíc vlastnění společností Sony, určitě cítí obrovský potenciál, který s sebou tahle značka přináší a je téměř jisté, že se k ní v budoucnu vrátí. Vyloučeno navíc není, že i díky přispění Sony mohou v Housemarque fungovat dva samostatné týmy, což by ani při dvojnásobku dosavadního počtu zaměstnanců, čítající 80 lidí, vlastně ani nebylo nic nepředstavitelného. Otázkou ale samozřejmě zůstává, co přesně finští vývojáři chtějí a jak velkou míru autonomie si vůči Sony zachovávají. Hůl bychom ale v tomhle případě rozhodně nelámali.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru