V souvislosti se studiem FromSoftware skloňují fanoušci v těchto dnech pouze jedinou hru – Elden Ring. Očekávaná akce podle všeho naváže na odkaz slavných vývojářů ve velkém stylu a dá jim to, po čem od vydání Sekira prahnou. Elden Ring ovšem není jediným projektem, který ve FromSoftware vzniká a díky úniku velmi zajímavého dotazníků máme důvod domnívat se, že další hrou může být Armored Core 6. Informaci o něm přinesl přispěvatel fóra Resetera s přezdívkou Red Liquorice a sdílel s ostatními textovou část průzkumu FromSoftware, která měla být podle jeho slov doplněna také několika screenshoty a krátkými videi prezentujícími novou éru populární mecha akce.
„Právě jsem dokončil průzkum o nové hře Armored Core s popisem, screenshoty a dvěma třicetivteřinovými videi ze hry – na prvním je souboj s bossem, na druhém pohled na herní svět, konkrétně zasněženou oblast,“ napsal Red Liquorice před několika hodinami do vlákna, kde se řeší projekty FromSoftware. „Screenshoty jsou opatřeny unikátním vodoznakem, takže asi není dobrý nápad je zveřejňovat, udělal jsem ale pro vás alespoň screenshot textového popisu,“ vysvětluje uživatel důvody, proč – alespoň prozatím – bude o obrázcích pouze mluvit a nikomu dalšímu je neukáže. Na druhou stranu, i textový popis v tomto případě slouží svému účelu víc než dobře a nutno připustit, že v diskuzi zatím nikdo nepochybuje, že by Red Liquorice nepředkládal věrohodné informace. Je však nezbytné mít stále na paměti, že zprávu zatím nelze brát jako oficiální a ve výsledku se i takhle věrohodný soupis vlastností může ukázat jako falešný.
Co je pro fanoušky zřejmě ještě důležitější, design hry má mít na svědomí Hidetaka Mijazaki, který se má podepsat pod zpracování košatého příběhu a světa hry zdecimovaného celoplanetární katastrofou.
Nicméně, podle popisu vychází najevo, že další díl Armored Core nebude ve smyslu svého zpracování nijak experimentovat – má jít o third person akci, v níž budou hráči ovládat obří kráčející tanky na mapách rozesetých po unikátním sci-fi světě. „Postavíte se silným nepřátelům a ve vypjatých bitvách využijete útok na dálku i na blízko za pomoci palných zbraní a čepelí,“ doplňuje dostupný popisek základní koncept hry. Co je pro fanoušky zřejmě ještě důležitější, design hry má mít na svědomí Hidetaka Mijazaki, který se má podepsat pod zpracování košatého příběhu a světa hry zdecimovaného celoplanetární katastrofou. „Na masivní trojdimenzionální mapě pochopíte rozsah tohohle mecha světa. Pestrá nabídka lokací předloží celou řadu silných nepřátel a pečlivě připravených situací, do kterých bude mít smysl pouštět se znovu a znovu,“ tvrdí text doprovázející dotazník. V dalších bodech je opět zmíněn způsob boje – tedy na blízko i na dálku, vývojáři podtrhují také nutnost uplatňovat taktický postup před zbrklou akcí a nezapomínají ani na široké možnosti úprav kráčejícího bojového stroje tak, aby způsob hraní sedl každému.
Nic dalšího z původního příspěvku od uživatele Red Liquorice vyčíst nelze, očividně zapálený fanoušek FromSoftware ale poměrně ochotně dál odpovídal na některé z dotazů, které se pod jeho příspěvkem objevily a prozradil tak například, že podle jeho názoru působí hra spíše účelně, nežli vysloveně umělecky. Nepochybuje však, že si výtvarníci FromSoftware nedají záležet, svůj pohled nicméně omlouvá skutečností, že sám velkým příznivcem mecha akcí není. „Grafikou jsem nebyl vysloveně ohromen, ale určitě nepůsobí jako z minulé generace. Pamatujete si, že když jsme poprvé viděli Elden Ring, tak nějak jsme věděli, že je to mezigenerační titul? Tak tenhle pocit jsem tentokrát neměl,“ dodal Red Liquorice s připomínkou, že jemu o grafiku většinou tolik nejde, takže možná ani technickou část není schopen úplně dobře posoudit.
Ačkoliv se vývojáři z FromSoftware v poslední době věnují takřka výhradně soulslike žánru, jejich historie je mnohem pestřejší. A patří do ní i série Armored Core, se kterou začali už v roce 1997 se stejnojmenným titulem určeným pro původní PlayStation. Hra sice nepatřila ve svém roce k těm nejlépe hodnoceným, ale položila velmi solidní základy pro další pokračování a spin-offy. Jádrem hry jsou tuhé souboje mechů, nezřídka jeden na jednoho, svižná hratelnost a většinou velmi neutěšené prostředí, v němž se souboje odehrávají. Poslední díl hlavní série vyšel před deseti lety pro PlayStation 3 a Xbox 360 a opěvován byl zejména v Japonsku. Ve zbytku světa sice dostával nadprůměrné známky, ale na hře už byla znát únava celého konceptu a chuť FromSoftware věnovat se i dalším sériím. Po tak dlouhé době ale mají vývojáři čistý stůl, a pokud je pravda, že se na šestém díle podílí Hidetaka Mijazaki - který do vývoje pětky přímo nezasáhl - mohla by z toho být trochu jiná záležitost, lépe odpovídající vkusu současných příznivců studia.
O čem už naopak mluvil podrobněji, byla ukázka souboje s bossem, kterou v rámci dotazníku zhlédnul. Působila na něj soulsovsky, kdy hráč začal ostřelovat nepřítele z dálky, a pak se přiblížil a útočil zblízka. „Rychlost a pohyb hodně připomínal styl soulsovek. Tuším, že boss měl kopulovitou hlavu a byl větší než hráč, ale ne až tak obrovský. Kdybych měl hádat, řekl bych, že šlo o některého z prvních bossů ve stylu Asyluma nebo Tauruse [z Dark Souls],“ prozradil Red Liquorice a v další odpovědi ještě upřesnil, že souboj připomínal skutečně spíš Dark Souls nežli Sekiro. Dá se proto očekávat, že bude o trochu pomalejší nežli dosud poslední titul studia, sám autor původního příspěvku ale později spíše odmítl, že by měl být další Armored Core zkrátka jen Dark Souls ve vesmíru a spolu s ostatními věří, že se hra bude od obvyklé produkce FromSoftware z poslední doby lišit.
Jak to celé dopadne a zda jsou informace o Armored Core 6 pravdivé, budeme muset počkat, zahraniční média už ale oslovila vydavatele z Bandai Namco i samotné vývojáře a uvidíme, zda přijde nějaká reakce nebo rovnou oznámení.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.