Je to jen několik dní, kdy svět obletěla zpráva, že teprve 13letý hráč Willis Gibson dokázal dohrát Tetris. Přesněji řečeno, dokázal ve hře dojít tak daleko, že už nedokáže generovat další kostky a zamrzne. Do té doby se to podařilo jen umělé inteligenci, takže úspěch je opravdu zasloužený a sám Gibson po dosažení tohoto milníku sám těžko hledal slova. Nakonec, člověku se podařilo „dohrát“ Tetris na NESu poprvé za více než tři dekády, takže ani nevhodná poznámka moderátorky Sky News na tom nic nezměnila. Nyní se ale ukázalo, že Gibsonův výkon inspiroval i další hráče a v krátkém sledu tu máme další úspěšné pokoření Tetrisu.
Prvním, kdo to po Gibsonovi dokázal, je hráč s přezdívkou fractal161 a druhým P1xelAndy. Bez ohledu na to, že nebyli první, pořád měli co slavit, protože Gibson kvůli nepatrné chybě minul možnost zamrznutí hry na úrovni 155. Hru pokořil až na levelu 157, což otevřelo možnost rekord ještě vylepšit, a právě to se oběma hráčům podařilo. Jak následně uvádí magazín Games Radar, ještě tu je možnost, jak úspěch posunout na další stupeň, a to tím, že se hráč vyhne všem potenciálním zamrznutím hry, nebude o ně usilovat a jako metu si vytyčí level 255, kde by se mělo vše zase vrátit na úroveň 1. Zní to trochu šíleně, zvlášť, když ještě před nedávnem toho nebyl člověk schopný, ale už dříve zmiňované nové metody ovládání – v čele s rollingem – očividně nabízí nové příležitosti.
Kromě dalších pokořitelů se v uplynulých dnech objevily také reakce dvou pro Tetris velmi důležitých lidí – Henka Rogerse, který Tetris ze Sovětského svazu přinesl na Západ a zprostředkovaně i Alexeje Pažitnova, samotného autora hry. Rogers pro Global News nejdříve pochválil Gibsonův výkon a vyjádřil potěšení nad tím, s jakou energií se do pokoření titulu mladý hráč pustil. Následně pak potvrdil, že si u příležitosti tohoto milníku smluvili s Alexejem Pažitnovem oběd, zašli na suši a během toho rozebírali, co se Gibsonovi podařilo. „Je nadšený,“ komentoval slova autora hry Henk Rogers a dodal, že už jen zvládnutí techniky ovládání je úspěch sám o sobě. Kromě toho ale měl Pažitnov vyjádřit určité přesvědčení, že hru rozhodně nedesignoval tak, aby šla dohrát, což ale měl zase Rogers z druhé strany změkčovat jednoduše tím, že by měl mladému hráči úspěch přát a nechat si ho užít tento pěkný moment.