Studio CD Projekt RED včera odvysílalo druhou epizodu pořadu Night City Wire a s fanoušky netrpělivě očekávaného mixu akce a RPG Cyberpunk 2077 sdílelo celou řadu zajímavých novinek. Ty byly v pořadu rozdělené do třech klíčových kategorií – životní cesta, tvorba hudby pro virtuální kapelu Keanu Reevese a arzenál zbraní.
Životními cestami se ve hře myslí příběhová pozadí hlavní postavy V. Hráči si na samotném začátku mohou zvolit jeden ze třech výchozích bodů. Narodili se jako dítě ulice metropole Night City, jako nomádi vyhnaní do pouště, nebo se vypracovali na vrchol potravního řetězce ve formě korpoše sedícího nahoře ve věži? Všechny tyto varianty byly v Night City Wire představeny formou krátké ukázky. Dítě ulice vyrostlo v úzce spjaté komunitě. V vychovaný (anebo vychovaná) ulicí má od nepaměti problémy se zákonem a jak v Night City Wire popisuje quest designér Philipp Weber, v tomto případě má hlavní postava zcela jiné vazby, než kdyby vyrůstala kdekoli jinde. Jedním z takových kontaktů je například Padre, tedy kšeftař neboli fixer, který funguje jako prostředník mezi těmi, kteří mají moc a peníze, a těmi, kteří naopak něco podobného postrádají. A jsou pro to ochotni provádět jakoukoli špinavou práci.
Naproti tomu nomádi vyrůstali v komunitě, která sídlí mimo metropoli Night City. Mezi jejich první zážitky nepatří noční přestřelky a bitvy o nadvládu nad městem, ale například první polibky zažité v poli syntetické kukuřice. Jejich dětství provázelo také závodění na motorkách v poušti a nekončící touha po svobodě, kterou krajina přezdívaná Badlands (česky Pustiny) nabízí. Avšak volnost v případě volby cesty nomáda končí už na samotném počátku hry. Z blíže neupřesněných důvodů V opouští svoji domovskou krajinu i rodinu a vydává se začít hledat nový život v Night City.
A konečně poslední volba začátku hry představuje přesný opak nomáda – ve společenském žebříčku zdánlivě vysoko postavený korpoš. Ten ale navzdory očekáváním představuje jen pouhou loutku na šachovnici daleko mocnějších lidí a vlivným se pouze zdá být. A z toho důvodu si V pracující ve společnosti Arasaka musí neustále hlídat záda.
Volba životní cesty ovlivňuje v průběhu hry celou řadu věcí. Pomáhá definovat umění čtení mezi řádky, zpřístupňuje nové možnosti dialogů a částečně má i měnit způsob průchodu hrou. Konkrétním příkladem z Night City Wire je úkol krádeže robota z vlastnictví gangu Maelstorm, který onen stroj v první řadě rovněž ukradl. Tato mise obsahuje také dílčí úkol zadaný manažerkou Maelstormu Meredith Stout. Ta vyžaduje blíže nespecifikované dodatečné služby, jež nomádovi ani dítěti ulice nejsou známé.
Ovšem korpoš bude údajně ihned vědět, která bije. Nomád na druhé straně dokáže rychle prokouknout guerillovou akci, s pomocí které Maelstorm robota ukradl. A to také pomáhá měnit možnosti dialogů a ovlivňovat celkový průběh mise. Dalším zcela pochopitelným dopadem volby životní cesty je pak samotný start hry. Každá z postav začíná jinde a jak již bylo řečeno, i s jinou sadou kontaktů. Nejvýraznější posun je v tomto případě u nomáda, který začíná mimo Night City v Pustinách. Tedy ve válkou a globálním oteplováním zbídačené oblasti obklopující hlavní metropoli hry.
Druhá část videa se věnovala kapele Johnnyho Silverhanda, jehož v Cyberpunk 2077 ztvárňuje Keanu Reeves. Tedy alespoň částečně. Ve chvílích, kdy bude Silverhand vystupovat v roli frontmana kapely Samurai, usedne na jeho místo švédská hardcore punková kapela Refused. Jeden z vývojářů je fanouškem tvorby této severské formace a v týmu padlo rozhodnutí, že jejich tvorba se pro postavu Silverhanda hodí.
Hudebníci v čele se zpěvákem Denisem Lyxzénem ve druhém dílu Night City Wire hovořili o unikátním tvůrčím procesu a o specifičnosti tvorby hudebního doprovodu pro Cyberpunk 2077. Refused totiž nehrají svoji hudbu, ale skládají novou. Ta musí sedět do stylu hry i do charakteru postavy Johnnyho Silverhanda. Sám Denis Lyxzén navíc musí i speciálně pracovat se svým hlasem, což je ve videu nejlépe vidět v záběrech z nahrávacího studia Parasit. V těch do hry vstupuje vedoucí anglické adaptace Borys Pugacz-Muraszkiewicz a pomáhá Denisovi mimo jiné i s anglickým přízvukem. V tu chvíli je jasné, že Refused nejsou pouze hudebníky, ale jsou v tomto případě zároveň i herci. Nakolik se jim to povedlo, to pochopitelně zjistíme nejdříve v listopadu, nicméně na oficiálním YouTube kanálu hry lze už nyní nalézt čtveřici skladeb.
Poslední kapitolou druhého dílu Night City Wire byl arzenál hlavní postavy. Ten lze rozdělit do několika kategorií. Patří sem například kyberwarové zbraně, což jsou kybernetické doplňky mající formu třeba útočných čepelí anebo defenzivních prvků připevněných přímo na tělo V. Takzvané silové zbraně pak představují výbavu nejpodobnější tomu, co známe z našeho světa. Rozdílem ale je, že projektily se v Cyberpunku mohou odrážet, čehož lze využít k taktice. Posun v čase pak přináší ještě takzvané chytré a technické zbraně.
Síla chytrých palných zbraní spočívá například v aktivním vyhledávání cílů a ve střelbě za roh. Naproti tomu technické zbraně se se střelbou za roh rozhodně obtěžovat nemusí, neboť jejich elektromagnetické projektily dokáží prostřelit i solidní betonovou zeď. Dále nechybí ještě vrhací zbraně a poslední velkou kategorií jsou zbraně kontaktní. Podoba jejich chování ale ještě není ustálená. „Do vydání zbývá ještě několik měsíců a na kontaktních zbraních právě pracuji. Jejich laděním trávíme hodně času, stále ale ještě nejsme stoprocentně spokojeni, zejména co se týče vizuálních dopadů zásahů,“ dodal v rozhovoru pro magazín VG247 gameplay designer Pawel Kapala.
Se zbraněmi úzce souvisí i RPG prvky. Ty zde mají například formu doplňků a vylepšení pro arzenál, jež se dělí na dvě kategorie. Mohou mít formu softwarových či hardwarových modifikací. Co se postupného vývoje týče, vývojáři slibují funkční skloubení FPS a RPG. Díky tomu se chování zbraní bude postupem času proměňovat a krátit se například budou časy nabíjení i doba nutná pro zamíření. Rovněž pohyb se zbraní bude postupem času jistější a chybět nemají ani další průběžné změny. Na svém místě bude i loot rozdělený do obvyklých kategorií – běžný, méně běžný, vzácný a legendární. S vývojem postavy a se škálováním obtížnosti protivníků souvisí mírnění obav z neoblíbené „houbovitosti“ nepřátel. „Velký problém většiny mnou hraných her jsou houby na náboje. Hráči nevidí reakci nepřátel na zásahy. Doslova to vypadá, jako byste stříleli do houby, jako by tam vůbec nic nebylo. To jsme samozřejmě nikdy nechtěli, takže NPC na zásahy stále reagují. Uvidíte, že je to zraňuje. Vlivem střelby vrávorají a padají k zemi,“ snaží se rozptýlit obavy Pawel Kapala.
A to je ze druhého dílu Night City Wire to nejpodstatnější. Další epizodu slibuje CD Projekt RED odvysílat brzy. My už jen připomeneme, že Cyberpunk 2077 vyjde 19. listopadu na PC a na současné konzole. Majitelé verzí pro PlayStation 4 a Xbox One následně mohou obdržet bezplatný upgrade pro PS5 či Xbox Series X hned u příležitosti příchodu konzolí na trh. Plnohodnotný patch posouvající možnosti hry na novém hardwaru o něco dále přijde později. Pro majitele hry ve verzích pro současné konzole bude ale rovněž bezplatný. Vedle toho lze také připomenout, že na konci července vydalo nakladatelství Dark Horse Books knihu Svět hry Cyberpunk 2077 (The World of Cyberpunk 2077), jež má s předstihem představit vše podstatné z tohoto univerza.
Na celý záznam vysílání se můžete podívat i s českými titulky.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.