Cyberpunk 2077, CD Projekt, Cyberpunk 2077 může obdržet multiplayer díky modifikaci

Cyberpunk 2077 může obdržet multiplayer díky modifikaci

Nerealizované plány vývojářů mohou dotáhnout fanoušci. Nebylo by to úplně nezvyklé

Zdroj: CD Projekt
8. 7. 2024
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Protože vývoj druhého Cyberpunku od vývojářů z CD Projektu RED je ještě na začátku, není rozhodně nijak zvláštní, že fanoušci tráví stále hodně času s první hrou z roku 2020. Ostatně, není to tak dávno, kdy vyšlo velké rozšíření Phantom Liberty, po kterém se vlna zájmu o hru znovu povážlivě zvedla a díky dalším updatům a opravám nakonec hra moc hezky uzrála a vše zlé je alespoň na základě ohlasu hráčů třeba na Steamu zapomenuto. Cyberpunk 2077 ale může žít dál díky modifikacím, ke kterým se už před časem přidal i velmi ambiciózní kousek, prostřednictvím kterého bychom se mohli dočkat multiplayeru. CD Projekt to podle dříve komunikovaných plánů zvažoval, ne nutně v souvislosti s Cyberpunkem 2077, ale skrze samostatný multiplayerový titul, plány však vzaly za své a oficiální příležitost – pokud vůbec – přijde až s druhým dílem. Do té doby ale možná nebudete muset počkat, pokud se podaří dokončit projekt CyberMP.

Už delší dobu vznikající modifikace si všimla redakce magazínu DSOGaming, která CyberMP zmiňuje díky novým záběrů z vlastního hraní. Ty natočil youtuber JuiceHead, který byl týmem vývojářů modifikace přizván k testování a postaral se o rozšíření celkového povědomí o existenci projektu. Pokud začnete právě videem z konce minulého týdne, dostanete odpověď na většinu otázek, které vás mohou napadat. Jednoduše řečeno, CyberMP má fungovat přibližně jako GTA Online, tedy ultimativní sandbox ve velkém městě, ovšem bez možnosti hrát příběhové mise v kooperaci, což by bylo podle ohlasů přáním mnoha hráčů. CyberMP však v tuto chvíli nemá ani multiplayerové mise, které by udávaly tempo a směr vlastnímu hraní, takže hráči testující hru museli improvizovat a o deathmatche nebo závody v ulicích Night City organizovat samostatně.

Přesto se JuiceHead pozitivně vyjadřuje k plynulosti celkového zážitku, velmi solidní odezvě serveru, na kterém CyberMP pro asi 20 lidí z celého světa běželo, a zážitek po technické stránce přirovnává k jiným AAA hrám. Připouští ale, že například při vysokých rychlostech během závodů byla patrná nižší rychlost synchronizace s ostatními hráči, což je ale něco, co se během několika dnů, po které test běžel, neustále vylepšovalo. Jedinými většími problémy tak byla celková nestabilita, kvůli které hra youtuberovi často zamrzávala a padala. Estetický problém pak má CyberMP kvůli chybějícím animacím pro ostatní hráče, jejichž avataři se před vámi přesouvají jako statické postavy pouhým klouzáním po povrchu. Je to dáno tím, že ovladatelná postava nemusí mít kvůli first person zpracování animace odladěné nebo dokonce zapnuté, z druhé strany to ale samozřejmě s ohledem na množství lidí v ulicích neznamená, že v Cyberpunku 2077 tyto animace neexistují. Jak proto JuiceHead odhaluje, v novějších buildech CyberMP už prý animace fungují, což ve videu krátce dokazuje i několika záběry.

Pokud bychom se ale měli vrátit k modifikaci a jejímu vývoji, první zmínky se na YouTube kanálu tohoto projektu objevovaly už před rokem a autoři za uplynulou dobu učinili významný pokrok. V posledním vydaném videu shrnují, že se projekt nachází ve fázi pre-alfaverze a jednotlivě uvádí, co se jim podařilo zlepšit. Mezi uvedenými body je neustálá snaha zkvalitňovat serverovou odezvu, ale umožnit také hráčům využívat implantáty případně vlastní modifikace, které mohou použít i ostatní, aby hra zůstala férová. Autory modifikace můžete podpořit na jejich Discordu, kde se rovněž dozvíte víc z pozadí vývoje.

 

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru