V roce 2007 vyšla first person akce Crysis od německého studia Crytek, která se minimálně na čas stala svého druhu benchmarkem. Lidé hodnotili výkon svých počítačů podle schopnosti zvládnout náročný titul, který demonstroval možnosti technologie CryEngine od stejných autorů. Od té doby se leccos změnilo, ale mnozí fanoušci se k prvnímu dílu této série minimálně ve vzpomínkách stále vrací. A tak není divu, že zpráva o možném remasteru či dokonce remake vzbudila na internetu velký zájem. Ale hezky popořadě.
Kamera se vznáší, přesouváme se nad pláží a do toho zní hudba z Crysis a zaslechnout můžeme zvukový efekt nanosuitu.
Crytek uvolnil novou verzi technologie CryEngine označenou číslem 5.6 a doprovodil ji videem, které demonstruje možnosti enginu, jenž údajně přináší přes tisícovku vylepšení a novinek. Celou řadu z nich přitom vývojáři efektně ilustrují na hře Hunt: Showdown. Pár dalších vymožeností se pak předvádí prostřednictvím anonymních technologických dem. Nicméně přibližně v čase 2:17 se něco změní. Respektive změní se úplně všechno – tempo, nálada, atmosféra i místo.
Ocitáme se v džungli a titulek nás láká na krásu technologie CryEngine. Kamera se vznáší, přesouváme se nad pláží a do toho zní hudba z Crysis a zaslechnout můžeme i zvukový efekt nanosuitu. Scéna má samozřejmě demonstrovat všechny přednosti zmíněného enginu v akci. Nabízí se také možnost, že vývojáři prostě využili, vylepšili a recyklovali některé rekvizity, které mají k dispozici.
Co když je to ale něco víc? Fanoušci doufají, že by si s nimi takto Crytek nehrál, protože by určitě autoři dobře věděli, jaké naděje a jaký rozruch tímto videem vzbudí. Optimisté chtějí věřit, že nejde jen o shodu náhod, ale náznak oznámení vylepšené verze, na kterou by Crytek určitě měl síly a schopnosti i navzdory některým kotrmelcům, které společnost prodělal v minulých letech. Po rozsáhlé expanzi totiž přišlo mohutné propouštění a uzavírání studií.
Crytek debutoval prvním dílem Far Cry v roce 2004. O tři roky později vydal Crysis a v následujících letech přicházely pravidelně další díly. S pozdějšími tituly jako Warface, Ryse: Son of Rome nebo Robinson: The Journey však studio nezaznamenalo takový úspěch, jak se očekávalo.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
1) Z toho enginu je prostě strašně znát, že jsou to primárně FPS nástroje. Prostě to z toho nějak trčí.
2) Osobně mám raději enginy, které ve výsledku působí (teď to asi blbě popíšu) jakoby realističtěji, naturalističtější, hrubější. Tohle je moc takové přesvícené, všude samé slunce a odlesky a (to mě dráždí nejvíce) zamlžení jako když ve photoshopu holky palikují na vyfocené kytky takový ten romantický opárek 😀 Konkrétně například ty screenshoty pláže… za mě děs. Mám raději „špinavější“ a hrubší enginy, které špičkově vykreslují přírodu, kameny, hory apod. Na mě tohle působí moc jemně. A hlavně, jak sjem uvedl výše, fakt bych s tím nechtěl dělat cokoliv jiného než FPS…
jinak dvojka mě přestala bavit během prvních 2 hodin, tak uvidim jestli se k tomu ještě někdy vrátim 🙂
díval na YT a ta hra když je na max tak je pořád parádní 🙂