branding
Tomb Raider (2025), Amazon Game Studios, Crystal Dynamics oznamují nový Tomb Raider

Crystal Dynamics oznamují nový Tomb Raider

Vývojáři si vybrali Unreal Engine 5. O přednostech technologie mluví také CD Projekt RED

Zdroj: Square Enix
5. 4. 2022

Na dnešní prezentaci společnosti Epic Games věnované uvedení plné verze Unreal Enginu 5 došlo také na oznámení vývoje dalšího dílu série Tomb Raider od vývojářů z Crystal Dynamics. Nešlo o formální oznámení nové hry tak, jak byste si ho v ideálním případě představovali, vývojáři nicméně uvedli, že je vývoj na samém začátku a hra – pochopitelně – využije zmiňovaný Unreal Engine 5.

„Studio Crystal Dynamics je hrdé, že může být součástí uvedení Unreal Enginu 5,“ začal svůj krátký výstup manažer značky Tomb Raider Dallas Dickinson. Vyzdvihl, že nová technologie může skvěle posloužit i hrám, které se soustředí na vyprávění příběhů a posunout možnosti na novou úroveň. „A to je důvod, proč můžeme dnes oznámit, že jsme právě začali vyvíjet náš nový Tomb Raider, který bude pohánět Unreal Engine 5,“ dodal Dickinson to nejdůležitější. Potvrdil rovněž, že hra nebude minimálně na ploše svého žánrového zařazení nijak experimentovat a opět půjde o filmově laděnou akční adventuru tak, jak si podle Dickinsona zaslouží fanoušci nejen od vydavatele Square Enix, ale i od série jako takové.

Stranou samozřejmě nemůže zůstat, že na hře pracuje právě studio Crystal Dynamics, které má na kontě první dva díly nové trilogie. Třetí hru – Shadow of the Tomb Raider – však měli na svědomí lidé z Eidos Montreal, takže půjde o dvojitý návrat. Pro Crystal Dynamics může práce na důvěrně známé značce zafungovat také jako restart po nepříliš vydařené hře Marvel’s Avengers, která však ještě nepřišla o podporu a vývojáři se s ní snaží něco dělat.

Unreal Engine 5 si pochvaluje i CD Projekt RED

Další z velkých studií, které se účastnily prezentace Unreal Enginu 5, bylo CD Projekt RED. Za vývojáře promluvil technický ředitel Paweł Zawodny, který na úvod prozradil, že byl přechod k této technologii motivován důrazem Unreal Enginu 5 na zpracování otevřeného světa. Game director nového Zaklínače Jason Slama pak vzpomněl na loňské středověké demo, jehož součástí byla dokonce nástěnka s inzerátem na lovce monster. „Snažili se nám snad říct něco ve stylu – hele, přijďte za námi, podívejte se, jak skvěle může vaše hra vypadat na Unreal Enginu,“ řekl s úsměvem Slama a podtrhnul, že právě tahle ukázka ho velmi zaujala.

Vývojáři pak mezi řádky naznačili, že i přes nespornou sílu technologie od Epic Games to pro ně bude vstup do neznáma. Slama zmínil zejména nutnost zaručit, že se otevřený svět nerozbije zásahem hráče, který může mít mnohem hlubší dopad na herní mechanismy nežli v případě lineárních her. Art director Jakub Knapik poté vyzdvihl, že vývojáři díky předem připraveným postupům mohou zkoušet nové věci a spolehnout se na know-how mnoha studií, které Unreal Engine využívají už delší dobu. Technologie od Epic Games je podle Knapika ideální pro prototypování nebo pro vytváření realisticky vypadajícího prostředí ve velmi krátkém čase. „Epic a CD Projekt RED jsou dvě společnosti, které chtějí dosáhnout skvělých věcí. Nechceme skončit jen u vývoje nějakých nástrojů. Ne, budeme spolupracovat i nadále, abychom vytvořili něco výjimečného,“ uzavřel Zawodny.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru