array(47) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(12) "1737472286:3"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(94) "„Rozběhne to Crysis?“ Spoluzakladatel Cryteku zavzpomínal na vývoj a vysoké HW nároky"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(5) "33194"
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_pageview_20250120"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250121"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "1124"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "220884"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"b67985b6-74d0-41bf-97d5-dd84d078b118","external_id":"62f2dae5-86b1-126f-a337-020bfca31894","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20250122"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "62"
}
}
Nemusíte být nutně hráči či fanoušky série Crysis, abyste byli obeznámeni s notoricky známou otázkou: „A rozběhne to Crysis?“ První díl slavné střílečky od studia Crytek, které krátce předtím dalo hernímu světu i počátky série Far Cry, vyšel poprvé v roce 2007 na PC a dostával maximum nejen z CryEnginu 2, ale také z počítačů hráčů. Hra se chlubila na svou dobu neuvěřitelně působivou grafickou stránkou, která ohromovala ještě roky poté, což s sebou samozřejmě neslo i vysoké hardwarové nároky. Ona slavná otázka, která se v průběhu let stala memem a pokládá se v různých situacích dodnes, tak byla namístě. Ale mělo to svůj důvod.
Magazín PC Gamer ve svém tištěném vydání zavzpomínal na dnes již 17 let starý první díl série, k čemuž si přizval i Cevata Yerliho, spoluzakladatele Cryteku, bývalého šéfa a režiséra Crysisu. Během vzpomínání pochopitelně došlo i na známou hlášku, kterou už hře nikdo neodpáře, a Yerli vysvětlil, co za tím vlastně bylo. Vývojáři si chtěli být jisti, že Crysis zestárne dobře, aby se dobře hrál a také dobře vypadal i roky po vydání. Respektive aby o pár let později vypadala hra ještě lépe díky novějšímu a lepšímu hardwaru. To se koneckonců vydařilo. Nejvyšší grafická nastavení hry nebyla ve skutečnosti uzpůsobena roku 2007, ale počítala s možnosti roku 2010. Stalo se však to, že už v době vydání se hráči snažili hru nastavit na Ultra a Very High, ačkoli to tehdy ještě nebylo žádoucí. Sám Yerli se ovšem vtipy kolem výkonu a náročnosti Crysis bavil už kdysi a nyní vzpomněl i hlášku Jensena Huanga při představování nových GPU od Nvidie v roce 2023 s tím, že rozběhne Crysis.
PC Gamer nicméně upozorňuje, že náročnost hry nebyla bez viny, respektive že i navzdory maximálnímu nastavení pro budoucí hardware šlo o velice náročnou hru. Na to například v roce 2020 upozornili odborníci z Digital Foundry, kteří na hru též vzpomínali a testovali její možnosti a fungování na dobovém špičkovém hardwaru, ovšem za využití současných nástrojů na zaznamenávání výkonu. A extrémně slavné to nebylo, na rozdíl od nároků. Nic se však nemění na tom, že Crysis vypadá skvěle dodnes a že stál na začátku zdařilé série, na jejíž čtvrtý díl už několik let čekáme.
A kdybyste chtěli podpořit vývoj a sledovat můj postup,
budu moc rád za návštěvu nebo sdílení mého Patreonu: https://www.patreon.com/c/devPUCKi
Každá pomoc se počítá! Díky!
PUCKi: Neonová aréna pro dva hráče!
Vrhni se do strhujícího souboje v tahové arkádě PUCKi, která kombinuje to nejlepší z air-hokeje a kulečníku! V neonovém retro kabátku ovládáš dva žetony a tvým úkolem je dostat puk do soupeřovy branky. Každý tah si můžeš vybrat, kterým ze svých dvou žetonů zahraješ. Jednoduché ovládání ti umožní soustředit se na promyšlenou strategii a přesné míření, které rozhodne o vítězi. Užij si realistickou fyziku, dynamické odrazy a napínavé souboje plné překvapení. Kdo první dosáhne 10 gólů?
Připrav se na:
Souboje 2 hráčů na jednom zařízení
Intuitivní ovládání: Natáhni a vystřel!
Chytlavou kombinaci air hokeje a kulečníku
Realistickou fyziku a dynamické odrazy
Taktické souboje s promyšlenými tahy
Poutavý neonový retro styl
PUCKi je ve vývoji a brzy se dočkáš i dalších novinek, jako je systém faulů!