Ještě na začátku dubna vkládali zástupci Amazon Game Studios obrovské naděje do svých dvou připravovaných projektů – MMO The New World a týmové střílečky Crucible – prostřednictvím kterých chtěli konečně nahlédnout do prostoru plnohodnotné AAA produkce. Nyní se ale zdá, že milionové plány vzaly za své na samém počátku a minimálně Crucible nemalá očekávání Amazonu nenaplní. Náznaky přicházely už před květnovým vydáním, když se lidé z Relentless Studios chtěli bezhlavě poměřovat s hrami jako Overwatch nebo dokonce Fortnite. Další velký vykřičník se nad hrou objevil začátkem června, kdy došlo na poměrně drastické zúžení herní nabídky, aby se mohla necelá tisícovka tehdy aktivních hráčů v Crucible vůbec potkat. A nyní přichází ještě vážnější rozhodnutí, tedy vrátit hru po měsíci od svého uvedení zpět do režimu uzavřené bety, v níž chtějí lidé z Relentless Studios podle svých slov opravit a zprostředkovat hráčům ten nejlepší možný zážitek.
O důležité změně informují vývojáři na oficiálních stránkách a ujišťují fanoušky, že se pro ně nic zásadního nezmění. „Z velké části pro vás, hráče Crucible, zůstane zážitek z hraní stejný, jako když byla hra v [otevřené] betě. Jednou z největších změn bude pravidelné hraní komunity s vývojáři a následné vyhodnocování vaší zpětné vazby,“ říkají vývojáři. Jen pro představu, tento vzkaz podle neoficiálních statistik z portálu SteamCharts adresují necelým 200 hráčů, kteří zapnuli Crucible v uplynulých 24 hodinách a zatím nic nenasvědčuje, že by mělo číslo v nadcházejících dnech a týdnech růst. Přesto vývojáři informují, že hra bude i nadále dostupná a v zásadě otevřená všem, kdo o vstup požádají, k čemuž vývojáři v závěru své zprávy přímo vybízí: „Pokud máte přátele, kteří by chtěli být součástí bety, povzbuďte je, aby si hru do 18 hodin večer [dnešního dne] stáhli, pak budou žádosti přijímány skrze odkaz na webu.“ Potvrzují rovněž, že kdokoliv už v této free to play hře utratil nějaké peníze, nemusí se o získaný obsah bát a dokonce si ani nemusí hru stahovat znovu. Přepnutí do režimu uzavřené bety bude zcela automatické a v tuto chvíli se nic na fungování hry nemění.
Největším aktuálním problémem je fatální chyba při loginu do hry, kterou vývojáři od včerejší noci řeší a která jim může ve zvyšování zájmu o hru zásadně překážet.
To by však nemělo platit do budoucna, kdy chtějí vývojáři usednout zpět k rýsovacím prknům a změnit či přidat věci, o nichž komunita diskutuje. I za tímto účelem chtějí zřídit jakousi komunitní radu, s níž chtějí být v úzkém kontaktu a diskutovat nad novými prvky a vlastnostmi Crucible. Co očekávat, naznačují vývojáři ve svém veřejném plánu, kde slibují voice chat, nový tutoriál pro jediný dostupný režim Heart of the Hives, minimapu nebo obecné vylepšení soubojů. Největším aktuálním problémem je ale podle zmiňované nástěnky fatální chyba při loginu do hry, kterou vývojáři od včerejší noci řeší a která jim může ve zvyšování zájmu o hru zásadně překážet. Na druhou stranu ale to jsou sami vývojáři, kdo doporučují svůj Discord k domlouvání zápasů mezi hráči, čímž se opět vracíme k tomu, že o Crucible jednoduše není zájem a na serverech se většinou nesejdou v dostatečném počtu, aby bylo možné vůbec zápas odstartovat.
Je proto otázkou, zda se iniciativa vývojářů protne s nějakým smysluplným výsledkem, anebo budou muset lidé z Relentless Studios uznat, že souboj s mnohem populárnějšími tituly v tomto žánru byl nad jejich schopnosti. „Budeme hru updatovat, pracovat na organizování turnajů, mluvit s vámi na Discordu, Redditu a sociálních sítích a s vaší pomocí uděláme z Crucible lepší hru. Kdy opustíme uzavřenou betu bude záviset na vaší zpětné reakci a metrikách ze hry,“ říkají vývojáři s nadějí, nebyli by však první (ani poslední), kdo museli kvůli nezájmu zavřít svůj krám…