Vývojáři ze studia Creative Assembly, kteří dali světu zejména strategickou sérii Total War, ale podepsali se i pod vynikající Alien: Isolation, připravují od roku 2018 úplně novou střílečku. O hře jsme se dozvěděli původně jen z velmi krátké zprávy, zveřejněné před čtyřmi lety v září na webu vývojářů, na kterou v průběhu dalších měsíců nenavázalo nic obsáhlejšího. Až na konci roku 2020 naznačil ředitel evropské divize Segy Tim Heaton, že se na hře stále pracuje a že je projekt pro vydavatele s ohledem na celkovou strategii velmi důležitý. Po necelých dvou letech pak přichází sami vývojáři z Creative Assembly, aby opět ubezpečili fanoušky, že vývoj pokračuje, ale znovu nepřidávají nic, čeho bychom se mohli chytnout stran zasazení, konceptu a dalších nápadů.
Wow! On this day, 25 (!) years ago, I began my video game career at Creative Assembly (@CAGames). Thanks to all my colleagues, past and present, for their generosity and support. Can’t wait for what’s next! 🙂 pic.twitter.com/FG0MGHYgKW
— Alistair Hope (@wannaneeda) November 4, 2021
Zmínka tentokrát přichází prostřednictvím rozhovoru s creative directorem Alistairem Hopem a ředitelem celého studia Garethem Edmondsonem pro magazín Edge. Smyslem dvoustránkového článku bylo připomenout historii slavného britského studia, vystihnout nejdůležitější body v jeho postupném formování, a alespoň částečně nahlédnout do budoucnosti. V první řadě se tedy sluší připomenout, že Creative Assembly bylo založeno už v roce 1987 a momentálně zaměstnává 843 lidí napříč třemi pobočkami. Začátky studia byly spojené s portováním her ostatních vývojářů pro PC s tím, že průlom přišel v roce 1994 s Rugby World Cup ’95. Šlo o první projekt, na kterém pracovali lidé z Creative Assembly sami a přes další rugby nebo kriket se propracovali až k sérii Total War, která odstartovala Shogunem v roce 2000. Jak nicméně řekl Alistair Hope v rozhovoru, nic z toho, co ve studiu vzniklo, nebyla náhoda a tým si měl podle jeho slov vždy jasně kráčet za vytyčeným cílem.
Sám to prý zažil už v roce 1996, kdy do Creative Assembly nastoupil a pustil se do vývoje AFL 98. Zadání znělo – zjisti všechno o australském fotbalu, pronikni mezi jeho fanoušky a udělej hru, kterou budou milovat. A podobný přístup prý přišel s Total Warem, Alien: Isolation a vše se opakuje také u chystané střílečky. Lidé z Creative Assembly k vývoji přistupují s velkým respektem – půjde o první novou značku od uvedení Total War před 22 lety, takže je nutné udělat vše správně. Cestu k zatím nepojmenované sci-fi střílečce prý vydláždilo zmiňované Alien: Isolation, z jehož vývoje přináší vývojáři smysl pro detail a autenticitu. „Chceme opravdu rozumět, jak vypadá modrý oceán a nebe nad ním, než začneme zaplňovat prázdné stránky před námi,“ zahrál si Hope na filosofa, podtrhuje tím ovšem jen to, že vývoji chystané střílečky patrně předcházelo dlouhé období sbírání podkladů a dalších materiálů, o které se mohou vývojáři během práce opírat.
Join the team behind Alien: Isolation and Halo Wars 2 to work on our brand-new sci-fi shooter.
This is an excellent opportunity for a Lighting Artist to join this ambitious multiplayer title and produce high-end visuals.
💼https://t.co/TRz6GDOOZm pic.twitter.com/BuBKODDUqA
— Creative Assembly (@CAGames) May 6, 2022
To je ovšem jediná stopa, kterou vývojáři poskytují, takže se ještě musíme vrátit v čase zpět, kdy vývojáři z Creative Assembly hledali hlavního designéra hrdinů, což naznačovalo případný „hero shooter“. Takřka přesně před rokem jsme se pak dočkali i prvního artworku, který jste si mohli prohlédnout výše, na kterém došlo k potvrzení sci-fi zasazení, first person kamery, jistého retro nádechu skrze kazety a magnetofon a náznaku crossoveru se Sonicem, resp. jisté přestřelenosti díky nafukovacímu jednorožci na poličce. A jestli s ním nějak souvisí rozházené roličky toaletního papíru, se raději neptáme…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.